JABOK:J3412 Anglický jazyk VI - Informace o předmětu
J3412 Anglický jazyk VI
Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologickáléto 2025
- Rozsah
- 0/3/0. 3 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- Ing. Bc. Ivana Adámková (přednášející)
Mgr. Eva Hernová (cvičící)
Mgr. Zdeňka Heřmánková (cvičící) - Garance
- Ing. Iveta Kaňková
Katedra jazyků – Katedry – Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická - Předpoklady
- ( J3411 Anglický jazyk V && !NOWANY( J3422 Německý jazyk VI )) || FORMA(K)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto předmětu bude student schopen - číst v cizím jazyce odborné texty v oboru sociální práce a teologie - vypracovat Resumé odborného textu - komunikovat v oboru sociální práce a teologie
- Osnova
- Osnova bude založena na výběru kapitol z učebnice ENGLISH FOR SOCIAL WORKERS a English for Social Services po dohodě se studenty dle jejich preferencí v oblasti sociální práce.
- Metody hodnocení
- Požadavky na 1 semestr: - 2 - 3 písemné testy splněné nad 60% - prezentace odborného textu - Summary odborného textu - prezence nad 75% Požadavky na závěrečnou zkoušku viz Dokumenty katedry jazyků.
- Informace učitele
- 3AA 8.2. Introduction, syllabus, crisis intervention, brainstorming - crisis, Erikson´s stages of development - vocabulary, reading, speaking (English for Social Services 8.1, 8.3). 13.2. Dovolená - homework - searching for a suitable text for the final exam. 15.2. Dovolená - homework - searching for a suitable text for the final exam. 22.2. Video about Erickson´s theory + vocabulary + speaking (English for Social Services 8.4) 27.2. Discussion - questions 8.4 + quotation by J. F. Kennedy, text Crisis - reading + translation + vocabulary work (8.6), listening - Crisis Intervention (listen + complete the sentences - 8.7). 29.2. Song Walk on (Ukraine) - listening + discusssion, Crisis intervention - reading, terms - explanation, test How Resilient Are You?, grammmar to, for, so that - practice. 7.3. Presentation (text about spirituality), reading - prejudices about crisis + discussion, grammar exercises - purpose (to, for, so that). 3AB 6.2. Introduction into the semester, syllabus, conversation activities, watching a movie Unorthodox - conversation about it 8.2. warm-up activity, vocabulary for the document - EX-CULT MEMBER EXPLAINS HOW HE ESCAPED THE MOONIES, watching the document, answering the questions, discussion 13.2. brainstorming - features of cults, watching a document Why do people join cults? - discussion, introduction into Indirect questions 20.2. Warm up - WHO AM I? - with using indirect questions + writing exercise, textbook English for Social Services - introduction into Unit 15, Ex. 15.1 - conversation together, a game Gramtet on tenses and questions 22.2. Warm up, two activities on indirect questions, listening and reading along - Ex 15.2 (ESS) 27.2. indirect questions - drill activity, grammar exercise 50.1 - Murphy, intermediate, reading along - Ex 15.2 (ESS) - discussion about benefits of this type of speaking activity 5.3. Warm-up activity - speaking about Women who dared, body language - discussion with examples, Ex.15.4 (ESS), introduction into articles
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (léto 2025, nejnovější)
- Permalink: https://is.jabok.cz/predmet/jabok/leto2025/J3412