J3412 Anglický jazyk VI

Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
léto 2025
Rozsah
0/3/0. 3 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
Ing. Bc. Ivana Adámková (přednášející)
Mgr. Eva Hernová (cvičící)
Mgr. Zdeňka Heřmánková (cvičící)
Garance
Ing. Iveta Kaňková
Katedra jazyků – Katedry – Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
Předpoklady
( J3411 Anglický jazyk V && !NOWANY( J3422 Německý jazyk VI )) || FORMA(K)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Na konci tohoto předmětu bude student schopen - číst v cizím jazyce odborné texty v oboru sociální práce a teologie - vypracovat Resumé odborného textu - komunikovat v oboru sociální práce a teologie
Osnova
  • Osnova bude založena na výběru kapitol z učebnice ENGLISH FOR SOCIAL WORKERS a English for Social Services po dohodě se studenty dle jejich preferencí v oblasti sociální práce.
Metody hodnocení
Požadavky na 1 semestr: - 2 - 3 písemné testy splněné nad 60% - prezentace odborného textu - Summary odborného textu - prezence nad 75% Požadavky na závěrečnou zkoušku viz Dokumenty katedry jazyků.
Informace učitele
3AA 8.2. Introduction, syllabus, crisis intervention, brainstorming - crisis, Erikson´s stages of development - vocabulary, reading, speaking (English for Social Services 8.1, 8.3). 13.2. Dovolená - homework - searching for a suitable text for the final exam. 15.2. Dovolená - homework - searching for a suitable text for the final exam. 22.2. Video about Erickson´s theory + vocabulary + speaking (English for Social Services 8.4) 27.2. Discussion - questions 8.4 + quotation by J. F. Kennedy, text Crisis - reading + translation + vocabulary work (8.6), listening - Crisis Intervention (listen + complete the sentences - 8.7). 29.2. Song Walk on (Ukraine) - listening + discusssion, Crisis intervention - reading, terms - explanation, test How Resilient Are You?, grammmar to, for, so that - practice. 7.3. Presentation (text about spirituality), reading - prejudices about crisis + discussion, grammar exercises - purpose (to, for, so that). 3AB 6.2. Introduction into the semester, syllabus, conversation activities, watching a movie Unorthodox - conversation about it 8.2. warm-up activity, vocabulary for the document - EX-CULT MEMBER EXPLAINS HOW HE ESCAPED THE MOONIES, watching the document, answering the questions, discussion 13.2. brainstorming - features of cults, watching a document Why do people join cults? - discussion, introduction into Indirect questions 20.2. Warm up - WHO AM I? - with using indirect questions + writing exercise, textbook English for Social Services - introduction into Unit 15, Ex. 15.1 - conversation together, a game Gramtet on tenses and questions 22.2. Warm up, two activities on indirect questions, listening and reading along - Ex 15.2 (ESS) 27.2. indirect questions - drill activity, grammar exercise 50.1 - Murphy, intermediate, reading along - Ex 15.2 (ESS) - discussion about benefits of this type of speaking activity 5.3. Warm-up activity - speaking about Women who dared, body language - discussion with examples, Ex.15.4 (ESS), introduction into articles
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2008, léto 2009, léto 2010, léto 2011, léto 2012, léto 2013, léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024.