J3412 Anglický jazyk VI

Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
léto 2024
Rozsah
0/3/0. 3 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
Ing. Bc. Ivana Adámková (přednášející)
Mgr. Eva Hernová (cvičící)
Mgr. Zdeňka Heřmánková (cvičící)
Garance
Ing. Iveta Kaňková
Katedra jazyků – Katedry – Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
J3412/DA: Čt 12:00–13:30 2 a každé liché úterý 12:00–13:30 2, kromě St 27. 3. až Pá 19. 4., kromě Po 20. 5. až Pá 31. 5., Z. Heřmánková
J3412/DB: Út 12:00–13:30 8 a každý sudý čtvrtek 12:00–13:30 8, kromě St 27. 3. až Pá 19. 4., kromě Po 20. 5. až Pá 31. 5., I. Adámková
J3412/K: Rozvrh nebyl do ISu vložen. I. Adámková
Předpoklady
( J3411 Anglický jazyk V && !NOWANY( J3422 Německý jazyk VI )) || FORMA(K)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Na konci tohoto předmětu bude student schopen - číst v cizím jazyce odborné texty v oboru sociální práce a teologie - vypracovat Resumé odborného textu - komunikovat v oboru sociální práce a teologie
Osnova
  • Osnova bude založena na výběru kapitol z učebnice ENGLISH FOR SOCIAL WORKERS a English for Social Services po dohodě se studenty dle jejich preferencí v oblasti sociální práce.
Metody hodnocení
Požadavky na 1 semestr: - 2 - 3 písemné testy splněné nad 60% - prezentace odborného textu - Summary odborného textu - prezence nad 75% Požadavky na závěrečnou zkoušku viz Dokumenty katedry jazyků.
Informace učitele
3AA 8.2. Introduction, syllabus, crisis intervention, brainstorming - crisis, Erikson´s stages of development - vocabulary, reading, speaking (English for Social Services 8.1, 8.3). 13.2. Dovolená - homework - searching for a suitable text for the final exam. 15.2. Dovolená - homework - searching for a suitable text for the final exam. 22.2. Video about Erickson´s theory + vocabulary + speaking (English for Social Services 8.4) 27.2. Discussion - questions 8.4 + quotation by J. F. Kennedy, text Crisis - reading + translation + vocabulary work (8.6), listening - Crisis Intervention (listen + complete the sentences - 8.7). 29.2. Song Walk on (Ukraine) - listening + discusssion, Crisis intervention - reading, terms - explanation, test How Resilient Are You?, grammmar to, for, so that - practice. 7.3. Presentation (text about spirituality), reading - Prejudices about crisis + discussion, grammar exercises - purpose (to, for, so that). 12.3. Presentation (text spiritual issues), reading - Coping strategies + fill-in task + vocabulary work + discussion. 14.3. Presentation (text about ethical questions in social work practice + discussion), vocabulary practice for the test - life stages, crisis intervention - wordsearch. 21.3. Test I, EU countries (blind map), EU anthem, European values - reading, video, discussion. 26.3. Listening - song Hosanna (film Jesus Christ Superstar) + speaking about Easter. 23.4. Students´presentations (texts about the art and spirituality of listening and the problem of pain + discussion. 25.4. Presentation (text about the purpose driven life), topic - sheltered housing (speaking, reading, vocabulary work) - English for Social Workers 3.1-3.4. 2.5. Writing - finish the sentences (second conditional), reading - family homelessness + vocabulary work (English for Social Services 3.5-3.7), time expressions - explanation, exercises. 7.5. Presentation (text about calling), stereotypes about homeless people - speaking, time expressions - practice. 9.5. Test II (vocabulary - sheltered housing, grammar - time expressions), Taizé song - Jesus, Remember Me, discussion - tiredness, exhaustion.....- experiences, questions). 16.5. Feedback, What Jabok gave and took from me - presentation, speaking. 3AB 6.2. Introduction into the semester, syllabus, conversation activities, watching a movie Unorthodox - conversation about it 8.2. warm-up activity, vocabulary for the document - EX-CULT MEMBER EXPLAINS HOW HE ESCAPED THE MOONIES, watching the document, answering the questions, discussion 13.2. brainstorming - features of cults, watching a document Why do people join cults? - discussion, introduction into Indirect questions 20.2. Warm up - WHO AM I? - with using indirect questions + writing exercise, textbook English for Social Services - introduction into Unit 15, Ex. 15.1 - conversation together, a game Gramtet on tenses and questions 22.2. Warm up, two activities on indirect questions, listening and reading along - Ex 15.2 (ESS) 27.2. indirect questions - drill activity, grammar exercise 50.1 - Murphy, intermediate, reading along - Ex 15.2 (ESS) - discussion about benefits of this type of speaking activity 5.3. Warm-up activity - speaking about Women who dared, body language - discussion with examples, Ex.15.4 (ESS), introduction into articles 7.3. seminář Feurstein 12.3. warm-up activity, presentation of 2 students with a discussion, ESS - Ex 15.5 - translation 19.3. warm up - Bear Hunt, Ex. 15.5 - listening and discussion, watching a part of the movie KING´S SPEECH - disussion about it - stutter, practising of using definite and indefinite articles 21.3. warm-up - 10 differences, grammar - articles, ESS - Ex.15.10, reading in pairs - summary 26.3. warm-up - Bounce Animals - conversation, presentation of a students with a discussion, grammar - articles, discussion about placements in April 23.4. warm-up - How are you feeling?, articles - exercise, ESS - Ex. 15.10 30.4. Final Test 2.5. ESS 15.15, 15.15 with discussion, presentation of a student with a discussion 7.5. presentation of two students with discussion, speaking about Helen Keller using new vocabulary, watching the video Miracle Worker 14.5. presentation of two studetns with a discussion, ESS 15.18 and 15.19, Movie Miracle Worker 16.5. - two presentations of students with discussion, evaluation of all three years of English
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2008, léto 2009, léto 2010, léto 2011, léto 2012, léto 2013, léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2025.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.jabok.cz/predmet/jabok/leto2024/J3412