J2411 Anglický jazyk III

Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
zima 2024
Rozsah
0/3/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Bc. Ivana Adámková (přednášející)
Mgr. Eva Hernová (cvičící)
Mgr. Zdeňka Heřmánková (cvičící)
Garance
Ing. Iveta Kaňková
Katedra jazyků – Katedry – Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
J2411/DA: Po 10:15–11:45 8 a každou sudou středu 10:15–11:45 4, kromě So 2. 9., kromě Po 30. 9. až Pá 4. 10., kromě Po 28. 10. až Pá 8. 11., kromě Po 2. 12. až Pá 6. 12., kromě Po 23. 12. až Pá 3. 1., E. Hernová
J2411/DB: Po 10:15–11:45 2 a každou sudou středu 10:15–11:45 2, kromě So 2. 9., kromě Po 30. 9. až Pá 4. 10., kromě Po 28. 10. až Pá 8. 11., kromě Po 2. 12. až Pá 6. 12., kromě Po 23. 12. až Pá 3. 1., Z. Heřmánková
J2411/DC: Čt 12:00–13:30 2 a každé sudé úterý 12:00–13:30 2, kromě Po 30. 9. až Pá 4. 10., kromě Po 28. 10. až Pá 8. 11., kromě Po 2. 12. až Pá 6. 12., kromě Po 23. 12. až Pá 3. 1., Z. Heřmánková
J2411/K: Út 24. 9. 17:00–18:30 aula, I. Adámková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Rozvoj komunikačních dovedností v anglickém jazyce se zaměřením na odborný jazyk. Cílem je rozšířit vyjadřovací schopnosti studentů v oblasti teologie a sociální práce s důrazem na odpovídající slovní zásobu a gramatiku. Důraz je kladen také na skupinovou práci a schopnost prezentovat odborná témata.
Osnova
  • Osnova je vytvářena podle individuálních potřeb skupin. Všichni studenti jsou vedeni k rozvoji vyjadřovacích schopností v oblasti teologie a sociální práce a to včetně odpovídající gramatiky a slovní zásoby. V tomto semestru jsou procvičovány: odborný jazyk a odpovídající slovní zásoba, gramatika, písemný projev, ústní projev, četba.
Literatura
    povinná literatura
  • ADÁMKOVA, Ivana, Ivana ČIHÁNKOVÁ, Eva HERNOVÁ a Michal PAŘÍZEK (eds.). English for Social Services. Praha: Jabok, 2014.
    neurčeno
  • REDMAN, Stuart. English vocabulary in use : pre-intermediate and intermediate. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 1999. 270 s. ISBN 0-521-55737-2.
  • MURPHY, Raymond. Essential Grammar in Use : a self-study reference and practice book for elementary students of English : with answers [Murphy, 1997]. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 1997. 300 s. : i. ISBN 0-521-55928-6.
  • SWAN, Michael. Practical English Usage [Swan, 1991]. Oxford: Oxford University Press, 1991. Nestr. ISBN 0-19-427403-9.
  • MCCARTHY, Michael a Felicity O'DELL. English vocabulary in use : advanced. Cambridge: Cambridge University Press, 2002. 315 s. : i. ISBN 0-521-65397-5.
  • HASHEMI, Louise a Barbara THOMAS. Objective PET. 1. publ. Cambridge: Cambridge University Press, 2003. 208 s. ISBN 0521805791.
Výukové metody
pro studenty denního studia: skupinové práce, individuální práce, rozhovory, prezentace, diskuze, písemné práce, etc.
Metody hodnocení
Požadavky na 1 semestr pro studenty denního studia: - 2 - 4 písemné testy splněné nad 60% - 65% - ústní prezentace v hodině - domácí písemná práce - aktivní prezence nad 75%
Informace učitele
Třídní kniha 2AA 4/9 song-watermelon sugar, learning-styles test, syllabus HW: phrases from the test 9/9 acrostic, phrases, presentation content, counselling -CAB, HW: read the story The Gift of Magi 16/9 w-up: pair pictures, in pairs: what strategy helped you find the partner, Has the torrential rain influenced your life?, worksheet - News on Floods, Anička - presentation, HW: reading 18/9 joke - nations, stereotypes, TED talk on natural disasters, discussion and mind map on helping in emergencies, Elisabet´s presentation on Green Doors HW: phrases in CA Liverpool 23/9 The Gift of Magi, discussion on story, grammar - past perfect simple/continuous, inversion, fronting HW: phrases CA Liverpool - translate, find in text 7/10 diamond - feedback on placement, Child protective services - family issues, CA Liverpool - phrases, counseling vocab - definitions, Intro to reading - Why do B-days cause mental imbalance to people with mental health issues? HW: read chapter 1 Cross 14/10 what did you do at the weekend?, Marigold - 1st chapter, Lucie - presentation on Fokus, Mandated Reporters HW: study for the test 16/10 1st test, Magda´s presentation HW: read chapter Marigold 21/10 talk about your memories, disabilities - mindmap, Veronika - presentation, chapter Marigold - reflection on reading, video when to report child maltreatment, reading - real life of people with disabilities, HW: read Dolphin 2AB 4.9. Introduction, syllabus, information about winter term, listening - song Summer in the City, speaking about summer holidays (activity speed dating). 9.9. Warm-up - This pen´s name (sentences about summer in past simple), counselling - vocabulary, video, text - The Citizens Advice Bureaux (English for Social Services, 7-8). 16.9. Song Stuck in a Moment (listening, vocabulary work, speaking), vocabulary practice - counselling services (wordsearch, market of words), reading - problems people have (English for Social Services 1.3), speaking. 18.9. Song Help + speaking, listening (English for Social Services 1.5, 1.6) + activities + speaking. 23.9. Presentation (student, easy access clubs), Active listening - text (1.10) - reading, vocabulary work, speaking. 7.10. Presentation (student - preschools), spekaing about placement, present perfect - revision, practice. 14.10. Presentation (student - Dobromysl - services for people with disabilities), present perfect continuous - practice. 16.10. Prayer of St Francis (song by Sinead o´Connor - listening + vocabulary work), present perfect simple x present perfect continuous practice, vocabulary revision for the test. 21.10. Test I (vocabulary - counselling services, grammar - present perfect simple and continuous x past simple), introduction to reading task - questions, text How Americans celebrate Thanksgiving - reading, crossword. 2AC 3.9. Introduction, syllabus, information about winter term, speaking - summer holidays (activity speed dating). 5.9. Warm-up - This pen´s name (sentences about summer in past simple), counselling - vocabulary, video, text - The Citizens Advice Bureaux (English for Social Services, 7-8). 12.9. How long have you...? - questions, answers in present perfect tense, listening - song Stuck in a Moment + vocabulary work, text The Citizens Advice Bureaux + vocabulary and questions. 17.9. Song Stuck in a Moment (listening, vocabulary work, speaking), vocabulary practice - counselling services (wordsearch, market of words), reading - problems people have (English for Social Services 1.3), speaking. 19.9. Song Help, listening (English for Social Services 1.5, 1.6) + activities + speaking. 26.9. Speaking - questions Have you ever..., present perfect continuous (revision + practice), Active listening (1.10) - reading, vocabulary work, speaking. 10.10. Prayer of St. Francis (song by Sinead O´Connor) - listening + vocabulary work, speaking about placement, present perfect simple x continuous - practice. 15.10. Presentation (student - home hospice), vocabulary from the topic counselling services (practice - games), video - Body language + questions. 17.10. Presentation (student), vocabulary and grammar practice for the test. 24.10. Test I (vocabulary - counselling services, grammar - present perfect and past simple), presentation (students).
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2007, zima 2008, zima 2009, zima 2010, zima 2011, zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.jabok.cz/predmet/jabok/zima2024/J2411