JABOK:J2411 Anglický jazyk III - Informace o předmětu
J2411 Anglický jazyk III
Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologickázima 2021
- Rozsah
- 0/3/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Bc. Ivana Adámková (přednášející)
Mgr. Eva Hernová (cvičící)
Mgr. Zdeňka Heřmánková (cvičící) - Garance
- Ing. Iveta Kaňková
Katedra jazyků – Katedry – Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- J2411/DA: St 8:30–10:00 8 a každé liché pondělí 10:15–11:45 8, kromě Po 4. 10. až Pá 8. 10., kromě Po 25. 10. až Pá 5. 11., kromě Po 29. 11. až Pá 3. 12., I. Adámková
J2411/DB: Po 10:15–11:45 1 a každou sudou středu 8:30–10:00 2, kromě Po 4. 10. až Pá 8. 10., kromě Po 25. 10. až Pá 5. 11., kromě Po 29. 11. až Pá 3. 12., Z. Heřmánková
J2411/DC: Út 13:45–15:15 8 a každé sudé pondělí 10:15–11:45 8, kromě Po 4. 10. až Pá 8. 10., kromě Po 25. 10. až Pá 5. 11., kromě Po 29. 11. až Pá 3. 12., I. Adámková
J2411/K: Út 21. 9. 17:00–17:30 5, Z. Heřmánková - Předpoklady
- J1412 Anglický jazyk II && !NOWANY( J2421 Německý jazyk III )
Předpokladem je splnění předmětů Anglický jazyk I. a Anglický jazyk II. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Rozvoj komunikačních dovedností v anglickém jazyce se zaměřením na odborný jazyk. Cílem je rozšířit vyjadřovací schopnosti studentů v oblasti teologie a sociální práce s důrazem na odpovídající slovní zásobu a gramatiku. Důraz je kladen také na skupinovou práci a schopnost prezentovat odborná témata.
- Osnova
- Osnova je vytvářena podle individuálních potřeb skupin. Všichni studenti jsou vedeni k rozvoji vyjadřovacích schopností v oblasti teologie a sociální práce a to včetně odpovídající gramatiky a slovní zásoby. V tomto semestru jsou procvičovány: odborný jazyk a odpovídající slovní zásoba, gramatika, písemný projev, ústní projev, četba.
- Literatura
- povinná literatura
- ADÁMKOVA, Ivana, Ivana ČIHÁNKOVÁ, Eva HERNOVÁ a Michal PAŘÍZEK (eds.). English for Social Services. Praha: Jabok, 2014.
- neurčeno
- MURPHY, Raymond. Essential Grammar in Use : a self-study reference and practice book for elementary students of English : with answers [Murphy, 1997]. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 1997. 300 s. : i. ISBN 0-521-55928-6.
- REDMAN, Stuart. English vocabulary in use : pre-intermediate and intermediate. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 1999. 270 s. ISBN 0-521-55737-2.
- HASHEMI, Louise a Barbara THOMAS. Objective PET. 1. publ. Cambridge: Cambridge University Press, 2003. 208 s. ISBN 0521805791.
- MCCARTHY, Michael a Felicity O'DELL. English vocabulary in use : advanced. Cambridge: Cambridge University Press, 2002. 315 s. : i. ISBN 0-521-65397-5.
- SWAN, Michael. Practical English Usage [Swan, 1991]. Oxford: Oxford University Press, 1991. Nestr. ISBN 0-19-427403-9.
- Výukové metody
- pro studenty denního studia: skupinové práce, individuální práce, rozhovory, prezentace, diskuze, písemné práce, etc.
- Metody hodnocení
- Požadavky na 1 semestr pro studenty denního studia: - 2 - 4 písemné testy splněné nad 60% - 65% - ústní prezentace v hodině - domácí písemná práce - aktivní prezence nad 75%
- Informace učitele
- J2411/DA Anglický jazyk III Třídní kniha 8.9. - úvod, sylabus, prázdniny, krátký film Way up to Heaven + diskuse, Rehabilitation of people with disabilities - úvod,cv. 13.1., 13.2 13.9. - píseň Tell me more, diskuse o létě, frázová slovesa PUT a TAKE 15.9. - warm up, kontrola domácího úkolu, další fráze se slovesy PUT a TAKE, Rehabilitation of people with disabilities 22.9. - báseň - rozbor, další frázová slovesa s TAKE a PUT, proscvičování, Rehabilitation of people with disabilities, 13.4, 13.5 27.9. - poslech písně a diskuse, English for Social Services - cvičení 13.7 - sledování filmů, hledání frází 29.9. - rozbor básně Whoops, procvičování frází ze cv, 13.7 pomocí role playing, nová frázová slovesa s TAKE a PUT 11.10. - konverzace - téma moje praxe - zkušenosti, použítí nové slovní zásoby, poslech písně, dokument o lidech s postižením, procvičování frázových sloves 13.10. - KOnverzační aktivita, English for Social Services - cvičení 13.8 a 13.9, procvičování s videem o kompenzačních pomůckách, procvičování frázových sloves s PUT a TAKE 20.10. - říjnový test 8.11. - prezentace studentek Co je Aspergerův syndrom? s následnou diskusí,konverzační aktivita - Heroes wanted 10.11. - prezentace studentek Co je Aspergerův syndrom? s následnou diskusí, úvod do kapitoly 15 učebnice English for Social Services, cvičení 15.1, gramatika - It is time... 22.11. - prezentace studentek na téma Asp. syndrom, citlivost smyslů, film o Asp. syndromu - diskuze, English for Social Services - cvičení 15.2 a 15.4 24.11. - konverzace, English for Social Services - náslech 15.5., ukázka z filmu King´s Speech, gramatika - I WANT YOU TO 6.12. - píseň Turn Turn Turn - překlad textu a diskuse,účelové věty - teorie a procvičování, konverzační aktivita, hra na procvičení slovní zásoby 8.12. - prezentace studentů s následnou diskusí,procvičování překladu českého ABY, poslech písně 15.12. - prezentace studentů s následnou diskusí,procvičování překladu českého ABY, English for Social Services - cvičení 15.10 20.12. - prezentace studentů s následnou diskusí,závěrečný test 22.12. - prezentace studentek s následnou diskusí, vánoční aktivity J2411/DC Anglický jazyk III 6.9. - úvod, sylabus, prázdniny, Rehabilitation of people with disabilities - úvod,cv. 13.1., 13.2 7.9. - Rehabilitation of people with disabilities - procvičování nové slovní zásoby, trpný rod - úvod 14.9. - píseň Tell me more, následná diskuse o létě, čtení úvodu k Deníku Anny Frank, trpný rod, procvičování 21.9. - game, trpný rod - aktivita a cvičení, píseň Passive Voice in Songs, English in Social Services - 13.4 - listening and translation 27.9. - presentace studentky a následná diskuse, trpný rod - procvičování, kontrola dú a stolní hra 12.10. - presentace, procvičování trpného rodu - cvičení a drill, English for Social Services - 13.5 18.10. - presentace studentky s následnou diskusí, překlad textu o druzích postižení, procvičování trpného rodu 19.10. - test z probrané gramatiky a znalostí z učebnice English for Social Services 9.11. - prezentace studentky s následnou diskuzí, kontrola testu, test na četbu Anne Frank 15.11. - prezentace studentek s následnou diskuzí, aktivita na konverzaci, úvod do problematiky modálních sloves 16.11. - hra na procvičení obecné slovní zásby, CAN, COULD - teorie, procvičováníve skupinách, English for Social Services - cvičení 13.7 - fráze, kolokace z filmu Supported Living 23.11. hra na procvičení obecné slovní zásby, CAN, COULD, MAY, WOULD - teorie, procvičování, English for Social Services - cvičení 13.7 - film Supported Living a WORK 7.12. - prezentace studentky s následnou diskusí, film WORK - práce s frázemi, modální slovesa must, mustn´t - teorie a procvičování 13.12. - prezentace studentek s následnou diskusí,English for Social Services - cvičení 13.8 - čtení, překlad, diskuse 14.12. - prezentace studentek s následnou diskusí,HAVE TO, DON´T HAVE TO - teorie a procvičování 21.12.- závěrečný test, vánoční aktivity ONLINE vyučování 12.10. - Rehabilitation of people with disabilities 13.7 - fráze, .kolokace z filmu Supported Living, linking words - because of, thanks to 14.10. - IN CASE - výklad a společné procvičování, Rehabilitation of people with disabilities 13.7 - fráze, kolokace z dokumentu Work 21.10. - Prezentace dvou studentů - téma: moje oblíbená biblická postava, následná diskuse a otázky, zpětná vazba; procvičování vazby IN CASE, Rehabilitation of people with disabilities 13.8 9.11. - Prezentace dvou studentů - téma: moje oblíbená biblická postava, následná diskuse a otázky, zpětná vazba; Assistive technologies - čtení a poslech z učebnice English for Social Workers 11.11. - samostatný úkol - film What´s eating Gilbert Grape, vypracování odpovědí na dané otázky 18.11. - diskuse ve skupinách o důležitých momentech filmu, komentář části filmu po skupinách, dvě prezentace studentů a následná diskuse 23.11. - prezentace studentky a následná diskuse a otázky, linking words - výklad a práce ve skupinách, poslech písně 25.11. - presentace studenta a následná diskuse a otázky, linking words, dokument o životě lidí s postižením s diskusí 7.12. - diskuse o významu adventu, linking words, práce s filmem - speaking 9.12. - presentace studenta a následná diskuse, linking words, poslech písně, práce s textem a výslovností 16.12. - samostatná práce - čtení povídky Roalda Dahla J2411/DB Anglický jazyk III (2AB) Třídní kniha 6.9. Introduction, syllabus, summer holidays - speaking, past simple practice 8.9. Warm-up - questions in present perfect, topic - counselling - video, questions, vocabulary 15.9. Counselling services (speaking, reading, vocabulary - English for Social Services p. 7-9), writing task (information) 20.9. Counselling services - listening - text p. 8, questions+answers 22.9. Song - U2 - Stuck in a Moment (listening, fill-in task), People of Influence - speaking, reading, Counselling services (English for Social Services 10/1.3 - speaking in groups) 11.10. Speaking - parliamentary elections, listening - stories + exercices (English for Social Services p. 12-13) 13.10. Video - Body language, reading - Active listening, vocabulary practice (English for Social Services p. 14-15) - nahrazení hodiny z 27.9. 18.10. Student´s presentation, revision for the test - vocabulary game (Counselling services), Present Perfect - practice 20.10. Test I - Counselling services, Present Perfect and Past Simple, reading task - O. Wilde - stories 8.11. Placement - speaking, Present Perfect - practice, Personal Assistance Services - English for Social Services p. 17-18 - introduction, vocabulary 15.11. Student´s presentation, Personal Assistance Services - text reading+speaking - English for Social Services p. 17-19 22.11. Videos Dos and Don´ts of Disability, What is the Role of a Personal Assistant+questions, tasks performed as part of the PA role (English for Social Services, p. 25-26/2.8) - writing 10 sentences 6.12. Presentations (students), speaking - roles and tasks of personal assistants, questions+answers (English for Social Services p. 24/2.7) 13.12. Presentations (students), reading - Hiring a personal assistant (English for social services p. 22/2.5) revision for the test 15.12. Test II (personal assistance services), presentation (student), song California Dreaming+speaking 20.12. Christmas story - reading, listening, Christmas in English speaking countries - cultural note, vocabulary + activity - find the differences, song J.Lennon Happy X-mas.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (zima 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.jabok.cz/predmet/jabok/zima2021/J2411