JABOK:J2412 Anglický jazyk IV - Informace o předmětu
J2412 Anglický jazyk IV
Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologickáléto 2025
- Rozsah
- 0/3/0. 2 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- Ing. Bc. Ivana Adámková (přednášející)
Mgr. Eva Hernová (přednášející)
Mgr. Zdeňka Heřmánková (cvičící)
Michal Pařízek, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Ing. Iveta Kaňková
Katedra jazyků – Katedry – Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- J2412/DA: Po 10:15–11:45 8 a každou lichou středu 10:15–11:45 4, kromě Po 3. 3. až Pá 7. 3., kromě Po 17. 3. až Pá 21. 3., kromě Po 7. 4. až Pá 11. 4., kromě St 16. 4. až Út 22. 4., kromě Po 12. 5. až Pá 16. 5., E. Hernová
J2412/DB: Po 10:15–11:45 2 a každou lichou středu 12:00–13:30 2, kromě Po 3. 3. až Pá 7. 3., kromě Po 17. 3. až Pá 21. 3., kromě Po 7. 4. až Pá 11. 4., kromě St 16. 4. až Út 22. 4., kromě Po 12. 5. až Pá 16. 5., Z. Heřmánková
J2412/DC: Út 12:00–13:30 2 a každou sudou středu 10:15–11:45 2, kromě Po 3. 3. až Pá 7. 3., kromě Po 17. 3. až Pá 21. 3., kromě Po 7. 4. až Pá 11. 4., kromě St 16. 4. až Út 22. 4., kromě Po 12. 5. až Pá 16. 5., Z. Heřmánková
J2412/K: Rozvrh nebyl do ISu vložen. I. Adámková - Předpoklady
- ( J2411 Anglický jazyk III && !NOWANY( J2422 Německý jazyk IV )) || FORMA(K)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- rozvoj komunikačních dovedností v anglickém jazyce se zaměřením na sociální práci
- Osnova
- Osnova se vytváří dle úrovně znalostí studentů v jednotlivých skupinách.
- Výukové metody
- skupinové práce, individuální práce, rozhovory, prezentace, diskuze, písemné práce, etc.
- Metody hodnocení
- Požadavky na 1 semestr: - 2 písemné testy splněné nad 60% - ústní prezentace v hodině - domácí písemná práce - aktivní prezence nad 75%
- Informace učitele
- Třídní kniha
2AA
3/2 respite care, emotional expressions, how to make an essay formal HW: think what you will present 10/2 warm-up simple life upgrades, phrasal verb - keep, day care centres - how they work, how to write formal essay HW: read a story by Jhumpa Lahiri 24/2 residential care home- good qualities, + listening p. 241, Anicka´s presentation on Domestic Violence + home sweee home song HW: read the story 26/2 wurm-up - word care, Ruby´s story, translation, Magda´s presention on Occupational Theraphy, word classes - word of care Hw. read the story 10/3 What do you know about Ireland, Song Zombie, flowers for each letter, feedback on placement - what flower would represent your placement?, reading reflection HW. reading 24/3 feedback on skiing course, institutional care, deinstitualization HW: study for test 26/3 prezentace Bodaj 31/3 No test, My Time - organization, game My Time HW: study for the test 14.4. test, pětilístek - feedback on placement HW: read case study Youth Justice 23.4. make a list of crimes, chapter Criminality p.61 ex. 5.2, Květa´s presentation on Rehabilitation, juvenile offences, John´s story, cyber crimes by influences HushPuppi Hw: read on HushPuppi 28/4 phrases translation, kinds of sentences, Maru´s presetation on Easy Access Clubs, Eliška teaching on Aftercare HW: sentences in coursebook 5/5 do you know any medialized case, verdikt of the court was critised? Activity on verdikts, Julie's presentations 7/5 what movie have you seen lately?, what is law? types of law, video on Court Cases, Ondra´s presentation, prison - Why are there prisons? who was Nelson Mandela and his trial 7/5 substitutional for 12/3 reading on Mandela´s imprisonment, prisons in Norway - video - discussion, probation and alternative sentences Elisabeth - presentation -palliative care
2AB
3.2. Information, syllabus, speaking - simple life upgrades, sheltered housing - vocabulary, text - reading.
10.2. Song - Turn, Turn, Turn by the Byrds - listening, reading the Bible text (Ecclesiastes 3, 1-8) + discussion, sheltered housing - vocabulary practice (crossword), reading - text 3.6 (English for Social Services).
12.2. Speaking (questions in pairs), stereotypes -homelessness, video about a homeless man + questions (3.8, 3.10 - English for Social Services).
17.2. Dovolená
24.2. Presentation (student), video - Salvation Army, Andy´s story + questions, text Sheltered housing for homeless people + speaking.
26.2. Homework - relative clauses - revision + exercises.
10.3. Speaking about placements, Lent - videos + questions + vocabulary.
12.3. Thematic day.
24.3. Presentations (students) - The fall of man, Cain and Abel + activities, discussion.
26.3. Presentation (student), relative clauses - revision, non-defining relative clauses, practice, vocabulary - sheltered housing - practice.
31.3. Test, The Deer´s Cry (hymn by St Patrick - listening), St Patrick and St Patrick´s Day celebrations - reading + questions.
14.4. Test - reading, Easter - video, questions, speaking.
23.4. Easter - questions, speaking, Famous people with disabilities - video + vocabulary, reading - Types of disabilities + fill-in task.
28.4. Presentation (student), text about types of disabilities - reading + vocabulary, listening - video Supported Living (13.7) + speaking about the benefits of supported living.
5.5. Presentation (student), listening - video Work + phrases, reading - Options at work (13.8) + speaking.
7.5. Presentations (students), modal verbs - revision, practice.
2AC
4.2. Information, syllabus, speaking - simple life upgrades, sheltered housing - vocabulary, text - reading.
5.2. Song - Turn, Turn, Turn by the Byrds - listening, reading the Bible text (Ecclesiastes 3, 1-8) + discussion, reading task - introduction (Lois Lowry, Number the Stars - vocabulary, video, reading).
11.2. Song - Only a Hobo by Bob Dylan - listening + fill-in task, vocabulary practice (crossword), reading - text 3.6 (English for Social Services).
18.2. Dovolená
19.2. Dovolená
25.2. Presentation (student), stereotypes - homelessness, video about a homeless man + questions (3.8, 3.10 - English for Social Services).
11.3. Presentation (student), video - Salvation Army, Andy´s story + questions, relative clauses - explanation, exercises.
25.3. Presentation (student), relative clauses - practice.
1.4. Presentation (student), vocabulary - sheltered housing - practice (game), terms - definitions (with relative clauses). 2.4. Test I (sheltered housing, relative clauses), song Bob Dylan: Man Gave Names to All the Animals (listening, vocabulary work), St Patrick and St Patrick´s Day celebrations - reading + speaking.
15.4. Test - reading, Easter - video, questions, speaking, song from the film Jesus Christ Superstar.
29.4. Presentation (student), Famous People with Disabilities - video + vocabulary practice, reading Well Known Peple with Disabilities + fill-in task.
30.4. Presentation (student), reading - Types of Disabilites + vocabulary, film I´m Musa + questions.
6.5. Presentation (student), modal verbs - revision, practice.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jabok.cz/predmet/jabok/leto2025/J2412