J1412 Anglický jazyk II

Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
léto 2022
Rozsah
0/3/0. 2 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
Ing. Bc. Ivana Adámková (přednášející)
Mgr. Eva Hernová (cvičící)
Mgr. Zdeňka Heřmánková (cvičící)
Ing. Iveta Kaňková (cvičící)
Mgr. Bc. Michal Pařízek, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Iveta Kaňková
Katedra jazyků – Katedry – Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
J1412/DA: Po 12:00–13:30 2 a každou lichou středu 10:15–11:45 2, kromě Po 14. 2. až Pá 18. 2., kromě St 2. 3., kromě Po 14. 3. až Pá 18. 3., kromě St 13. 4. až Út 19. 4., kromě Po 25. 4. až Pá 29. 4., M. Pařízek
J1412/DB: Po 12:00–13:30 8 a každou lichou středu 10:15–11:45 8, kromě Po 14. 2. až Pá 18. 2., kromě, kromě St 2. 3., kromě Po 14. 3. až Pá 18. 3., kromě, kromě St 13. 4. až Út 19. 4., kromě, kromě Po 25. 4. až Pá 29. 4., kromě, I. Adámková
J1412/DC: Út 10:15–11:45 1 a každou sudou středu 10:15–11:45 2, kromě Po 14. 2. až Pá 18. 2., kromě Po 14. 3. až Pá 18. 3., kromě St 13. 4. až Út 19. 4., kromě Po 25. 4. až Pá 29. 4., Z. Heřmánková
J1412/K: Rozvrh nebyl do ISu vložen. I. Adámková
Předpoklady
( J1411 Anglický jazyk I && ! NOWANY ( J1422 Německý jazyk II , J1432 Ruský jazyk II. )) || FORMA ( K )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
rozvoj komunikačních dovedností v anglickém jazyce
Osnova
  • Osnova se vytváří dle úrovně znalostí studentů v jednotlivých skupinách.
Výukové metody
skupinové práce, individuální práce, rozhovory, prezentace, diskuze, písemné práce, etc.
Metody hodnocení
Požadavky na 1 semestr: - 2 - 4 písemné testy splněné nad 60% - 65% - ústní prezentace v hodině - domácí písemná práce - aktivní prezence nad 75%
Informace učitele
1AA 31.1. Introduction - information, syllabus, speaking about last month, listening - Lou Reed, Perfect Day, reading - Lives of the great songs 2.2. Warm-up - speaking, music vocabulary - practice, listening - song Get up, Stand up, grammar - phrasal verbs 7.2. Presentation - student, bullying - speaking, listening to stories, discussion 21.2 Anti-bullying programs in the UK - reading, questions - writing task 28.2. Presentations of students, anti-bullying task - check, phrasal verbs - exercises 7.3. Presentation - student, phrasal verbs - listening, practice - game, bullying - children at risk - reading, speaking 21.3. Presentation - student, phrasal verbs with no object - practice, effects of bullying, tips for teachers - reading + discussion 28.3. Test - bullying, phrasal verbs, listening - song B. Dylan, A Hard Rain, speaking activity - Can you keep a secret? (second conditional sentences) 30.3. Lent - video, text + speaking, conditional sentences - revision + practice (game) 4.4. Presentation (student), conditional senteces - exercises, speaking, wish sentences - revision + practice (text Regrets in life, song One Day - The Tap Tap) 11.4. Easter - video, questions, speaking, subcultures - definition, examples, video - Cultures, subcultures, countercultures + activities 2.5. Presentation (student), subcultures - students´presentations (Demoscene, Survivalism, Otaku, book lovers) 9.5. Students´presentations - subcultures + discussion 11.5. Revision for the test (conditionals) - homework 16.5. Test (conditionals, subcultures, Easter - vocabulary), speaking - questions What if.... 1AB 31.1. Introduction, syllabus, pre-reading activities, vocabulary, reading the book The Curious Incident with the Dog 2.2. konverzace - desková hra, procvičování nové slovní zásoby, kontrola domácí četby, společné čtení, diskuse o četbě, otázky 7.2. společná četba - nová slovní zásoba, práce s textem, poslech 21.2. diskuse o praxích, prezentace studentek s následnou diskusí a aktivitami, společné čtení 28.2. společné čtení, diskuse, práce s textem 2.3. tématický den 7.3. prezentace studentek s diskusí, společná četba, poslech 21.3. společná četba - nová slovní zásoba, práce s textem, poslech 28.3. procvičování nové slovní zásoby, prezentace studentek s diskusí, společná četba, poslech 30.3. písemný test 4.4 oprava testu, úvod do trpného rodu, poslech videa TED TALK - autism 11.4. Easter, prezentace studentek s následnou diskuzí, trpný rod - pokračování 2.5. konverzace o praxi s pomocí obrázků, prezentace studentky s následnou diskuzí, slovní zásoba - Powerpoint a Wordle 9.5. beseda s Marcelou Joy o hnutí Camphill v Irsku a o ekologické aktivitě Love Bee 16.5. kontrola domácího úkolu - TED TALK o autismu, trpný rod - lekce 42, The Curious Incident of the DOG -závěrečná slovní zásoba, společné čtení 23.5. dokončení četby celé knihy The curious incident of the dog a diskuse o knize 25.5. závěrečný test, hodnocení školního roku 1AC 1.2. Introduction - information, syllabus, questions in past simple - practice, listening - Lou Reed, Perfect Day, speaking - how do you imagine a perfect day? 8.2. Listening - the Beatles, All You Need Is Love + fill-in task, reading - Lives of the great songs, music vocabulary 9.2. Music vocabulary+speaking about music, expressions such as, like, and that sort of thing - practice, reading - Gandhi - vocabulary, activities 22.2. film Pollyanna + questions, writing task 23.2. Presentation - student, ages and stages - vocabulary, speaking about stages in the past 1.3. Presentation - student, vocabulary practice - stages in your life - exercises (English Vocabulary in Use), speaking activities 8.3. Presentation - student, past simple and used to + verb - listening, language reference, practice - speaking about childhood 9.3. Presentation - student, Famous Americans - speaking activity (questions in past simple), used to - exercises 22.3. Speaking - placement, past continuous tense - presentation, practice 23.3. Song - Killing Me Softly with His Song - listening + activities, Past Simple x Past Continuous - practice, music vocabulary, stages in your life - revision 29.3. Homework - Lent - video, text, questions (writing task) 5.4. Test (past simple and continuous, used to, vocabulary - music, ages and stages), presentations (students) + discussion 6.4. Presentations (students) + discussion, Dream Game - speaking activity 12.4. Presentation (student), Easter - cultural note - reading + speaking, video What is Easter? + questions, Holy Week - reading 20.4. Test - reading - Gandhi, presentation - student, Easter - speaking activities, Present Perfect 3.5. Presentations (students), questions in present perfect tense (Feelings questionnaire), extreme adjectives 4.5. Presentation (students), present perfect tense - rules, practice 10.5. Test - irregular verbs, present perfect tense practice 17.5. Speaking - questions in present perfect tense, revision for the test - present perfect - exercises, EU countries 18.5. Test (present perfect tense, countries), board game + speaking
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2008, léto 2009, léto 2010, léto 2011, léto 2012, léto 2013, léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2023, léto 2024.