S1092 Metodický a supervizní seminář k praxi II.

Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
léto 2012
Rozsah
0/1. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Miroslav Klípa (přednášející)
Ing. Mgr. Radomír Kuchař (přednášející)
Mgr. Marie Ortová (přednášející)
RNDr. Mgr. Ivana Čihánková (cvičící)
PaedDr. Marie Vorlová (cvičící)
Garance
PaedDr. Marie Vorlová
Katedra sociální práce – Katedry – Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
S1092/A: každé liché pondělí 10:15–11:45 4, kromě Po 9. 4. až Pá 1. 6. ; a Po 6. 2. 10:15–11:45 5, Po 16. 4. 10:15–11:45 4, Po 30. 4. 10:15–11:45 4, Čt 31. 5. 8:30–13:00 aula, R. Kuchař
S1092/B: každé liché pondělí 10:15–11:45 5, kromě Po 9. 4. až Pá 1. 6. ; a Po 6. 2. 10:15–11:45 5, Po 16. 4. 10:15–11:45 5, Po 30. 4. 10:15–11:45 5, Čt 31. 5. 8:30–13:00 aula, M. Ortová
S1092/C: každé liché pondělí 10:15–11:45 7, kromě Po 9. 4. až Pá 1. 6. ; a Po 6. 2. 10:15–11:45 5, Po 16. 4. 10:15–11:45 7, Po 30. 4. 10:15–11:45 7, Čt 31. 5. 8:30–13:00 aula, M. Klípa
S1092/E: každé sudé pondělí 10:15–11:45 4, kromě Po 9. 4. až Pá 1. 6. ; a Po 23. 4. 10:15–11:45 4, Po 7. 5. 10:15–11:45 4, Čt 31. 5. 8:30–13:00 aula, R. Kuchař
S1092/F: každé sudé pondělí 10:15–11:45 5, kromě Po 9. 4. až Pá 1. 6. ; a Po 23. 4. 10:15–11:45 5, Po 7. 5. 10:15–11:45 5, Čt 31. 5. 8:30–13:00 aula, M. Ortová
S1092/G: každé sudé pondělí 10:15–11:45 7, kromě Po 9. 4. až Pá 1. 6. ; a Po 23. 4. 10:15–11:45 7, Po 7. 5. 10:15–11:45 7, Čt 31. 5. 8:30–13:00 aula, M. Klípa
S1092/H: každé sudé pondělí 10:15–11:45 1, kromě Po 9. 4. až Pá 1. 6. ; a Po 23. 4. 10:15–11:45 1, Po 7. 5. 10:15–11:45 1, Čt 31. 5. 8:30–13:00 aula, M. Vorlová
S1092/I: Rozvrh nebyl do ISu vložen. M. Ortová
Předpoklady
( S1091 Metodický a supervizní seminář k praxi I. ) && NOW( S1102 Odborná praxe informativní II. )
Prerekvizity: - S1091 Metodický a supervizní seminář k praxi I. Korekvizity: - S1102 Odborná praxe bloková informativní II.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Na konci kurzu bude student schopen: - formulovat cíle a principy speciálního školství - reprodukovat smysl a cíl systému náhradní výchovy - vyjádřit hlavní myšlenky formulované v Zákonu 109/2002 Sb., o výkonu ústavní výchovy nebo ochranné výchovy
Osnova
  • 1. Setkání společný seminář – příprava závěrečného semináře k praxi
  • 2. Setkání Speciální školy, specifické potřeby dětí, žáků a studentů, individuální vzdělávací plán Cíle: - Seznámit se se speciálními školami (cíl, metodika, legislativa) - Seznámit se s vyhláškou 73/2005 - Pochopit společná východiska vzdělávání dětí s postižením a nadaných dětí - Vnímat výhody a hranice integrace do běžných škol a vzdělávání ve speciálních školách 3. Setkání Vyhodnocení praxe ve speciálních školách, silné a slabé stránky Cíle: - Vzájemně si sdělit poznatky z praxe ve skupině - Používat v praxi dovednosti dosud procvičované na semináři (reflexe a sebereflexe, kritéria hodnocení, kasuistika) - Uvědomit si svoje silné a slabé stránky při práci s určitou skupinou klientů 4. Setkání Dětské domovy, silné a slabé stránky, práce s Úmluvou o právech dítěte Cíle: - Seznámit se se speciálními školami (cíl, metodika, legislativa) - Seznámit se se zákonem 109/2002 - Naplánovat, jak pracovat se silnými a slabými stránkami - Uvědomit si riziko situací bezpráví v ústavní výchově (právo na soukromí…) 5. Setkání Vyhodnocení praxe v dětských domovech, individuální cíle praxe Cíle: - Vzájemně si sdělit poznatky z praxe ve skupině - Používat v praxi dovednosti dosud procvičované na semináři (reflexe a sebereflexe, kritéria hodnocení, kazuistika, silné a slabé stránky) - Použít hlubší reflexi toho, co student na praxi(ích) získal 6. Setkání Diagnostické ústavy, dětské domovy se školou, výchovné ústavy Cíle: - Umět přesně používat terminologii a rozeznat poslání jednotlivých zařízení - Procvičit znalost legislativních podkladů - Připravit jednoduchý individuální plán praxe 7. Setkání Vyhodnocení praxe v ústavech, využití všech dosud získaných dovedností Cíle: - Vzájemně si sdělit poznatky z praxe ve skupině - Používat v praxi dovednosti dosud procvičované na semináři (reflexe a sebereflexe, kritéria hodnocení, kasuistika, silné a slabé stránky) - Vyhodnotit individuální plán praxe 8. Setkání Závěrečný seminář
Navazující předměty
Informace učitele
- Studenti si volí konkrétní pracoviště z nabídky školy. - Každý student absolvuje praxi ve všech uvedených typech zařízení. - Individuální plán praxe zpracuje student alespoň před jednou z praxí v LO, konzultuje jej s učitelem praxe a vedoucím praxe na pracovišti. - Z každé praxe student vypracuje Zprávu z praxe v rozsahu minimálně 2 NS, v níž se zaměří zejména na reflexi a sebereflexi vlastního působení. - Zprávu založí do svého Portfolia.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2008, léto 2009, léto 2010, léto 2011, léto 2013, léto 2014.