X1092 Metodický a supervizní seminář k praxi II

Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
léto 2024
Rozsah
0/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Martina Anderová (přednášející)
RNDr. Mgr. Ivana Čihánková (přednášející)
Dr. Ing. Alois Křišťan, Th.D. (přednášející)
Mgr. Tereza Najbrtová (přednášející)
Mgr. Marie Ortová (přednášející)
Mgr. Vojtěch Sivek, SDB (přednášející)
doc. PhDr. David Urban, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. Tereza Najbrtová
Katedra odborných praxí – Katedry – Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
X1092/DA: Po 5. 2. 10:15–11:45 4, Po 19. 2. 10:15–11:45 4, Po 4. 3. 10:15–11:45 4, Po 25. 3. 10:15–11:45 4, Po 15. 4. 10:15–11:45 4, Po 6. 5. 10:15–11:45 4, Po 20. 5. 10:15–11:45 4, T. Najbrtová
X1092/DB: Po 5. 2. 10:15–11:45 6, Po 19. 2. 10:15–11:45 6, Po 4. 3. 10:15–11:45 6, Po 25. 3. 10:15–11:45 6, Po 15. 4. 10:15–11:45 6, Po 6. 5. 10:15–11:45 6, Po 20. 5. 10:15–11:45 6, V. Sivek
X1092/DC: Po 5. 2. 10:15–11:45 7, Po 19. 2. 10:15–11:45 7, Po 4. 3. 10:15–11:45 7, Po 25. 3. 10:15–11:45 7, Po 15. 4. 10:15–11:45 7, Po 6. 5. 10:15–11:45 7, Po 20. 5. 10:15–11:45 7, M. Ortová
X1092/DD: Po 5. 2. 10:15–11:45 3, Po 19. 2. 10:15–11:45 3, Po 4. 3. 10:15–11:45 3, Po 25. 3. 10:15–11:45 3, Po 15. 4. 10:15–11:45 3, Po 6. 5. 10:15–11:45 3, Po 20. 5. 10:15–11:45 3, D. Urban
X1092/DETF: Rozvrh nebyl do ISu vložen. V. Sivek
X1092/KD: Út 6. 2. 17:00–20:15 1, Út 23. 4. 17:00–20:15 1, A. Křišťan
X1092/KE: Út 6. 2. 17:00–20:15 aula, Út 23. 4. 17:00–20:15 aula, M. Ortová
X1092/KF: Út 6. 2. 17:00–20:15 2, Út 23. 4. 17:00–20:15 2, M. Anderová
X1092/KH: Út 6. 2. 17:00–20:15 4, Út 23. 4. 17:00–20:15 4, V. Sivek
X1092/KI: Út 6. 2. 17:00–20:15 6, Út 23. 4. 17:00–20:15 6, I. Čihánková
Předpoklady
( NOW ( X1102 OPI II. )) || FORMA ( K )
Korekvizita : Odborná praxe informativní II.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Rozvíjet dovednosti sebereflexe a to jak ve vztahu k roli a fungování v seminární skupině tak ve vztahu k odborným praxím.
Osnova
  • Téma: společný seminář – příprava závěrečného semináře k praxi;
  • Téma: Speciální školy, specifické potřeby dětí, žáků a studentů, individuální vzdělávací plán;
  • Téma: Vyhodnocení praxe ve speciálních školách, silné a slabé stránky;
  • Téma: Dětské domovy, systém náhradní výchovy v ČR;
  • Téma: Vyhodnocení praxe v dětských domovech;
  • Téma: Diagnostické ústavy, dětské domovy se školou, výchovné ústavy;
  • Téma: Vyhodnocení praxe v ústavech, využití všech dosud získaných dovedností;
  • Téma: Závěrečný seminář;
Literatura
    doporučená literatura
  • KALINA, Kamil. Supervize - kazuistiky. Edited by Antonín Šimek. Vyd. 1. V Praze: Triton. 171 s. ISBN 8072544969. 2004. info
  • Integrativní přístupy k supervizi. Edited by Michael Carroll - Margaret Tholstrup, Translated by Jitka Kožnarová. Vyd. 1. Praha: Triton. 280 s. ISBN 8072545825. 2004. info
  • HAVRDOVÁ, Zuzana. Kompetence v praxi sociální práce : metodická příručka pro učitele a supervizory v sociální práci. Praha: Osmium, vydavatelství a nakladatelství. 167 s. ISBN 80-902081-8-5. 1999. info
  • HAWKINS, Peter a Robin SHOHET. Supervize v pomáhajících profesích. Vyd. 1. Praha: Portál. 202 s. ISBN 8071787159. 2004. info
  • MATOUŠEK, Oldřich. Metody a řízení sociální práce. 1. vyd. Praha: Portál. 384 s. ISBN 80-7178-548-2. 2003. info
  • PAČESOVÁ, Martina. Lékař, pacient a Michael Balint :[balintovské skupiny v Česku]. Vyd. 1. Praha: Triton. 170 s. ISBN 8072544918. 2004. info
  • Úvod do supervize :cyklický model : praktická příručka ... Edited by Petra Svobodová - Martin Valášek, Translated by Petra Svobodová. Tišnov: Sdružení SCAN. 88 s. ISBN 808662000X. 2002. info
Výukové metody
Výuka probíhá v malých skupinách, důraz je kladen na aktivitu studentů. Studenti se učí reflektovat zkušenosti z praxí, propojovat teoretické poznatky s praktickými zkušenostmi, rozumět cílům, hodnotám a principům výchovné a sociální práce, vnímat a reagovat na etické problémy a etická dilemata, formovat žádoucí postoje.
Metody hodnocení
Aktivní účast na seminářích, dodržení maximální povolené jedné absence.
Informace učitele
Třídní kniha

Denní studium:
seminární skupina DA
seminární skupina DB
seminární skupina DC
5 2 2024 úvodní společný seminář - organizace praxí, zadání úkolů pro závěrečnou studentskou konferenci
19 2 2024 diskuse k tématu konference, příprava na praxi, individuální plán praxe
4 3 2024 reflexe praxe, vyhodnocení individuálních plánů, téma profesionalita x lidskost
25 3 2024 praxe v zařízeních pro ústavní a ochrannou výchovu, podněty pro cíle praxe, charakteristika cílové skupiny a práce s cílovou skupinou; konzultace cíle příspěvku na závěrečnou konferenci



6 3 2023 - příprava na praxi v zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy, systém zařízení, cíle praxe
20 3 2023 - reflexe praxe, vyhodnocení individuálních plánů
seminární skupina DG

Kombinované studium:
seminární skupina KD
seminární skupina KE
6 2 2024 - reflexe praxí z mezidobí, téma etická dilemata v profesi
seminární skupina KF
17. 1. 2023 - reflexe praxí z mezidobí, možnosti plnění pastorační praxe, téma etická dilemata - definice pojmu, příklady z praxe, závěrečná reflexe
seminární skupina KH
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.jabok.cz/predmet/jabok/leto2024/X1092