J3411 Anglický jazyk V

Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
zima 2022
Rozsah
0/3/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Bc. Ivana Adámková (přednášející)
Mgr. Eva Hernová (cvičící)
Mgr. Zdeňka Heřmánková (cvičící)
Garance
Ing. Iveta Kaňková
Katedra jazyků – Katedry – Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
J3411/DA: Út 12:00–13:30 8 a každý lichý čtvrtek 12:00–13:30 8, kromě Po 24. 10. až Pá 28. 10., kromě Po 24. 10. až Pá 25. 11., kromě Po 7. 11. až Pá 11. 11., kromě Po 21. 11. až Pá 25. 11., I. Adámková
J3411/DB: Čt 12:00–13:30 2 a každé sudé úterý 12:00–13:30 2, kromě Po 24. 10. až Pá 25. 11., Z. Heřmánková
J3411/DC: Út 13:45–15:15 8 a každý sudý čtvrtek 12:00–13:30 8, kromě Po 24. 10. až Pá 25. 11., I. Adámková
J3411/K: Út 6. 9. 18:45–20:15 3, Z. Heřmánková
Předpoklady
J2412 Anglický jazyk IV && !NOWANY( J3421 Německý jazyk V )
Úspěšné ukončení předmětů Anglický jazyk I, II, III a IV
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem je další rozvoj komunikačních schopností v anglickém jazyce. Kompetence, které jsou v tomto ročníku obzvláště rozvíjeny, jsou samostatná práce s textem, schopnost shrnutí a prezentace obsahu. Důraz je kladen také na odbornou slovní zásobu (z oblasti sociální práce a teologie).
Osnova
  • Denní studium: Osnova se vytváří dle úrovně znalostí studentů v jednotlivých skupinách. Všichni studenti mají za úkol zpracovat dva odborné texty (z oblasti sociální práce a teologie), písemně je shrnout a prezentovat před skupinou.
Literatura
  • McCarthy, Academic Vocabulary in Use
  • Global Issues in the ELT classrooms
  • English for Social Workers
  • PIERSON, Cheri L. Exploring Theological English: reading, vocabulary, and grammar for ESL/EFL, Student Textbook. Carlisle: Piquant, 2010.
  • ADÁMKOVA, Ivana, Ivana ČIHÁNKOVÁ, Eva HERNOVÁ a Michal PAŘÍZEK (eds.). English for Social Services. Praha: Jabok, 2014.
  • HASHEMI, Louise a Barbara THOMAS. Objective PET. 1. publ. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, 208 s. ISBN 0521805791. info
  • MCCARTHY, Michael a Felicity O'DELL. English vocabulary in use : advanced. Cambridge: Cambridge University Press, 2002, 315 s. : i. ISBN 0-521-65397-5. info
  • MURPHY, Raymond. Essential Grammar in Use : a self-study reference and practice book for elementary students of English : with answers [Murphy, 1997]. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 300 s. : i. ISBN 0-521-55928-6. info
  • SWAN, Michael. Practical English Usage [Swan, 1991]. Oxford: Oxford University Press, 1991, Nestr. ISBN 0-19-427403-9. info
  • MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students : with answers [Murphy, 1985]. Cambridge: Cambridge University Press, 1985, viii, 328. ISBN 0-521-28723-5. info
Metody hodnocení
Požadavky na 1 semestr výuky v denním studiu: - 2 písemné testy splněné nad 60% - prezentace odborného textu - Summary odborného textu - prezence nad 75% Požadavky na závěrečnou zkoušku viz Dokumenty katedry jazyků.
Informace učitele
TŘÍDNÍ KNIHA 3AA 6.9. úvod, sylabus, výběr odborného textu, konverzace - holiday cultural events, poslech filmu Headsapce Guide to Meditation 13.9. presentace jednoho příběhu z knihy Modlitba žáby, brainstorming o Judaismu, nová slovní zásoba, sledování části filmu Shtisel, diskuze 15.9. přednáška o hledání online zdrojů při výběru odborných textů 20.9. presentace dvou příběhů z knihy Modlitba žáby, poslech filmu Headsapce Guide to Meditation, diskuse nas článkem Judaism 27.9. slovní zásoba k článku WHY I AM A JEW Jonathana Sackse, poslech a práce s tímto textem, diskuse nad ním, čtení Gn 32.23 o Jaboku 29.9. příběh z knihy Modlitba žáby - prezentace + diskuse, čtení a rozbor podobenství o milosrdném Samaritánovi, gramatika - SHOULD HAVE DONE, COULD HAVE DONE... 4.10. příběh z knihy Modlitba žáby - prezentace + diskuse, poslech písně Grace, základní pojmy o křesťanství, gramatika - SHOULD HAVE DONE, COULD HAVE DONE... 11.10. příběh z knihy Modlitba žáby - prezentace tří studentek + diskuse, poslech filmu Headsapce Guide to Meditation, základní pojmy o islámu, gramatika - SHOULD HAVE DONE, COULD HAVE DONE... 13.10. prezentace studentky s následnou diskuzí, čtení z dokumentu World Religions, Universal peace, Global Peace, video o Ramadánu 18.10. October test 29.11. diskuze o proběhlé odborné praxi, píseň U2 ONE, poslech, překlad, diskuze o významu písně, čtení titulní povídky knihy Modlitba žáby, diskuze 6.12. presentace studentky s diskuzí, buddhismus, prezentace studentky o návštěvě Vietnamu s ohledem na tamější náboženství 8.12. nová slovní zásoba - self-conscious, self-confident a odvozené slova - výklad a procvičování, náboženské kulty - článek, videa, znaky sekt 13.12. prezentace dvou studentů s diskuzí, vánoční příběh - brainstorming, čtení příběhů z evangelií, srovnání 20.12. December Test 22.12. konzultace summary s jednotlivými studenty 3AB 6.9. Introduction, syllabus - information about English in winter term, holiday experiences - speaking. 8.9. Listening - song One of Us (Joan Osborne) + vocabulary, second conditional practice, how to write a summary - information. 15.9. Information on how to search for academic texts in English. 20.9. If you had the power to... (speaking - conditional sentences). Beliefs - vocabulary, listening, speaking. 22.9. Song - Stevie Wonder - Superstition (listening, speaking), beliefs and superstitions - vocabulary, class discussion 29.9. Beliefs - speaking, text I´m a Believer (vocabulary, reading, speaking about cults), video Ex-Cult Member Explains How He Escaped the Moonies (questions + discussion) 4.10. Song - Lohn Lennon Imagine (listening, speaking), the world´s religions - text - reading+vocabulary, passive - revision, practice 6.10. Homework - work with texts on religions, preparing presentations on religions 13.10. The World´s Religions - presentations, vocabulary, speaking 18.10. Revision for the test - passive forms - exercises, vocabulary - beliefs, religions 20.10. Test (vocabulary - beliefs, religions, grammar - passives), speaking activity - half-minute topics, Global Ethic - video + questions, speaking 29.11. Placement - speaking, presentation (student - learning disabilities), Advent - text - reading, speaking 1.12. Presentation (student), The Christian Year - reading, vocabulary, quiz 8.12. Presentations (students), Advent and Christmas - reading, speaking, examples of passive 13.12. Presentations (students), revision for the test - passive, vocabulary 15.12. Test II (Christian year, Advent, passive), presentations (students) 20.12. (místo 22.12.) - Presentations (students) + discussion, Christmas story (listening), song John Lennon - Happy Christmas. 3AC 6.9. úvod, sylabus, výběr odborného textu, úvod do teologie - slovní zásoba, procvičování 8.9. přednáška o hledání online zdrojů při výběru odborných textů 13.9. konverzační aktivita na CAN, gramatika - to be able to, brainstorming Judaism - nová odborná slovní zásoba 20.9. Kahoot - Judaism, překlad článku Judaism, sledování části filmu Unorthodox 22.9. sledování části filmu Unorthodox, poslech kapitoly Belief z učebnice Ideas and Issues, konverzace o různých pověrách, čtení textu Christianity 27.9. to be able to - teorie, procvičování, poslech písně TURN, TURN, TURN, diskuse o části filmu Unorthodox, sledování části filmu 4.10. poslech písně I AM SAILING, to be allowed to - teorie a procvičování, čtení textu - Islam 6.10. procvičování modálních sloves, poslech písně By te Rivers of Babylon, diskuze o islámu 11.10. prezentace studentky s diskusí, procvičování modálních sloves - Kahoot, poslech písně A is for Allah, dokument o Ramadánu 18.10. October test 29.11. diskuze o proběhlé odborné praxi, čtení článku o sektách, diskuze, sledování videí o hromadných svatbách Církve sjednocení - diskuze 1.12. prezentace 3 studentů s následnou diskuzí, informace o průběhu abskolventské zkoušky z cizího jazyka, modální slovesa - opakování 6.12. prezentace studentky s diskuzí, MUST, HAVE TO 13.12. prezentace dvou studentek s diskuzí, mustn´t, don´t have to, znaky sekt 20.12. December test
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2007, zima 2008, zima 2009, zima 2010, zima 2011, zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2023, zima 2024.