JABOK:X1092 Metodický a supervizní seminář - Informace o předmětu
X1092 Metodický a supervizní seminář k praxi II
Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologickáléto 2021
- Rozsah
- 0/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Jan Brázda (přednášející)
RNDr. Mgr. Ivana Čihánková (přednášející)
Mgr. Hana Čížková (přednášející)
Mgr. Tereza Najbrtová (přednášející)
Mgr. Marie Ortová (přednášející)
doc. PhDr. David Urban, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Hana Čížková
Katedra odborných praxí – Katedry – Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- X1092/DA: Po 1. 2. 13:45–15:15 4, Po 8. 2. 13:45–15:15 4, Po 22. 2. 13:45–15:15 4, Po 8. 3. 13:45–15:15 4, Po 22. 3. 13:15–15:15 4, Po 12. 4. 13:45–15:15 4, Po 26. 4. 13:45–15:15 4, Po 10. 5. 13:45–15:15 4, H. Čížková
X1092/DB: Po 1. 2. 13:45–15:15 2, Po 8. 2. 13:45–15:15 2, Po 22. 2. 13:45–15:15 2, Po 8. 3. 13:45–15:15 2, Po 22. 3. 13:45–15:15 2, Po 12. 4. 13:45–15:15 2, Po 26. 4. 13:45–15:15 2, Po 10. 5. 13:45–15:15 2, T. Najbrtová
X1092/DC: Po 1. 2. 13:45–15:15 7, Po 8. 2. 13:45–15:15 7, Po 22. 2. 13:45–15:15 7, Po 8. 3. 13:45–15:15 7, Po 22. 3. 13:45–15:15 7, Po 12. 4. 13:45–15:15 7, Po 26. 4. 13:45–15:15 7, Po 10. 5. 13:45–15:15 7, M. Ortová
X1092/DETF: Po 22. 2. 10:15–11:45 7, Po 8. 3. 10:15–11:45 7, Po 22. 3. 10:15–11:45 7, Po 12. 4. 10:15–11:45 7, Po 26. 4. 10:15–11:45 7, Po 10. 5. 10:15–11:45 7, D. Urban
X1092/DG: St 3. 2. 13:45–15:15 7, St 10. 2. 13:45–15:15 7, St 24. 2. 13:45–15:15 7, St 10. 3. 13:45–15:15 7, St 24. 3. 13:45–15:15 7, St 14. 4. 13:45–15:15 7, St 28. 4. 13:45–15:15 7, St 12. 5. 13:45–15:15 7, J. Brázda
X1092/KD: Út 9. 2. 17:00–20:15 2, Út 25. 5. 17:00–20:15 2, I. Čihánková
X1092/KE: Út 9. 2. 17:00–20:15 4, Út 25. 5. 17:00–20:15 4, H. Čížková
X1092/KF: Út 9. 2. 17:00–20:15 aula, Út 25. 5. 17:00–20:15 aula, M. Ortová
X1092/KH: Út 9. 2. 17:00–20:15 3, Út 25. 5. 17:00–20:15 3, D. Urban - Předpoklady
- (NOW( X1102 OPI II. )) || FORMA(K)
Korekvizita : Odborná praxe informativní II. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Rozvíjet dovednosti sebereflexe a to jak ve vztahu k roli a fungování v seminární skupině tak ve vztahu k odborným praxím.
- Osnova
- Téma: společný seminář – příprava závěrečného semináře k praxi;
- Téma: Speciální školy, specifické potřeby dětí, žáků a studentů, individuální vzdělávací plán;
- Téma: Vyhodnocení praxe ve speciálních školách, silné a slabé stránky;
- Téma: Dětské domovy, systém náhradní výchovy v ČR;
- Téma: Vyhodnocení praxe v dětských domovech;
- Téma: Diagnostické ústavy, dětské domovy se školou, výchovné ústavy;
- Téma: Vyhodnocení praxe v ústavech, využití všech dosud získaných dovedností;
- Téma: Závěrečný seminář;
- Literatura
- doporučená literatura
- KALINA, Kamil. Supervize - kazuistiky. Edited by Antonín Šimek. Vyd. 1. V Praze: Triton, 2004, 171 s. ISBN 8072544969. info
- Integrativní přístupy k supervizi. Edited by Michael Carroll - Margaret Tholstrup, Translated by Jitka Kožnarová. Vyd. 1. Praha: Triton, 2004, 280 s. ISBN 8072545825. info
- HAVRDOVÁ, Zuzana. Kompetence v praxi sociální práce : metodická příručka pro učitele a supervizory v sociální práci. Praha: Osmium, vydavatelství a nakladatelství, 1999, 167 s. ISBN 80-902081-8-5. info
- HAWKINS, Peter a Robin SHOHET. Supervize v pomáhajících profesích. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004, 202 s. ISBN 8071787159. info
- MATOUŠEK, Oldřich. Metody a řízení sociální práce. 1. vyd. Praha: Portál, 2003, 384 s. ISBN 80-7178-548-2. info
- PAČESOVÁ, Martina. Lékař, pacient a Michael Balint :[balintovské skupiny v Česku]. Vyd. 1. Praha: Triton, 2004, 170 s. ISBN 8072544918. info
- Úvod do supervize :cyklický model : praktická příručka ... Edited by Petra Svobodová - Martin Valášek, Translated by Petra Svobodová. Tišnov: Sdružení SCAN, 2002, 88 s. ISBN 808662000X. info
- Výukové metody
- Výuka probíhá v malých skupinách, důraz je kladen na aktivitu studentů. Studenti se učí reflektovat zkušenosti z praxí, propojovat teoretické poznatky s praktickými zkušenostmi, rozumět cílům, hodnotám a principům výchovné a sociální práce, vnímat a reagovat na etické problémy a etická dilemata, formovat žádoucí postoje.
- Metody hodnocení
- Aktivní účast na seminářích, dodržení maximální povolené jedné absence.
- Informace učitele
- Třídní kniha Denní studium: seminární skupina DA 1. 2. 2021 - závěrečná konference v praxi, zadání, podmínky organizace; organizace praxí v letním období 8. 2. 2021 - seminář před praxí - diskuse o možnostech realizovat praxi v době covidu, zmapování situace studentů, práce s individuálním plánem praxe, příprava studentské konference 22. 2. 2021 - seminář po praxi - reflexe praxe, sdílení zkušeností, soustředění na oblast sebereflexe 8. 3. 2021 - seminář před praxí - mapování situace studentů ohledně zajištění místa na praxi, informace o možnosti překročit okresy na praxi, práce s individuálním plánem praxe seminární skupina DB 1.2.2021 - závěrečná konference v praxi, zadání, podmínky organizace; organizace praxí v letním období 8.2.2021 - seminář před praxí - organizace 2. termínu praxí v době pandemie, představené individuálních plánů a cílů praxe, příprava studentské konference 22.2.2021 - seminář po praxi - sdílení zkušeností, reflexe, sebereflexe, hodnocení cílů praxe 8.3.2021 - seminář před praxí - organizace 3. termínu praxe, předávání informací o aktuální situace v organizaci praxí, příprava na sepsání IPP a stanovení cílů 22.3.2021 - seminář po praxi - sdílení zkušeností, reflexe, sebereflexe, hodnocení cílů praxe, příprava na studentskou konferenci. 12.4.2021 - seminář před praxí - představení hostů v rámci akce Týden studentem Jaboku, krátké představení předmětu, příprava na praxi, seznámení s IPP jednotlivých studentů, rozhovor nad možnostmi studentů, kteří z důvodu pandemie nemohli praxe vykonávat, pozvánka na webseminář ohledně doučování 26.4.2021 - seminář po praxi - sdílení zkušeností, reflexe, sebereflexe, hodnocení cílů praxe 10.5.2021 - závěrečné shrnutí praxí a seminářů v letním období, reflexe studentů a zpětná vazba k předmětu a vyučujícímu. Příprava na studentskou konferenci. 24.5.2021 - studentská konference na témata: On-line vyučování a doučování, Znevýhodněné rodiny v době opatření proti COVIDu, Inkluze v mateřských školkách, Globální předsudky. seminární skupina DC 1. 2. 2021 - závěrečná konference v praxi, zadání, podmínky organizace; organizace praxí v letním období 8. 2. 2021 - individuální plán praxe - přehled témat pro volbu cílů, práce s cíli souvisejícími se sebereflexí 22. 2. 2021 - seminář po praxi - sdílení zkušeností, sebereflexe, konkretizace řešení situací při práci s dětmi předškolního věku 8. 3. 2021 - ústavní a ochranná výchova, přehled zařízení pro jejich výkon, sebereflexe - silné a slabé stránky studentů, které vyplynuly na základě předchozích praxí 22. 3. 2021 - seminář po praxi - sdílení zkušeností, sebereflexe, hodnocení cílů 12. 4. 2021 - příprava na praxi, specifika práce s dětmi v diagnostických a výchovných ústavech 26. 4. 2021 - seminář po praxi - sdílení zkušeností, sebereflexe, slabé a silné stránky, důležitá témata vyplývající z praktických zkušeností 10. 5. 2021 - příprava studentské konference - téma výuka online seminární skupina DG 3.2.2021 - závěrečná konference v praxi, zadání, podmínky organizace; organizace praxí v letním období 10.2.2021 - seminář před praxí - organizace 2. termínu praxí v době pandemie, představení individuálních plánů a cílů praxe, příprava studentské konference 24.2.2021 - seminář po praxi - sdílení zkušeností, reflexe, sebereflexe, hodnocení cílů praxe 10.3.2021 - seminář před praxí - organizace 3. termínu praxe, předávání informací o aktuální situace v organizaci praxí, příprava na sepsání IPP a stanovení cílů 24.3.2021 - seminář po praxi - sdílení zkušeností, reflexe, sebereflexe, hodnocení cílů praxe, příprava na studentskou konferenci. 14.4.2021 - seminář před praxí - organizace 3. termínu praxe, předávání informací o aktuální situace v organizaci praxí, příprava na sepsání IPP a stanovení cílů, pozvánka na webseminář ohledně doučování 28.4.2021 - seminář po praxi - sdílení zkušeností, reflexe, sebereflexe, hodnocení cílů praxe 12.5.2021 - závěrečné shrnutí praxí a seminářů v letním období, reflexe studentů a zpětná vazba k předmětu a vyučujícímu. Příprava na studentskou konferenci. 24.5.2021 - studentská konference na témata: On-line vyučování a doučování, Znevýhodněné rodiny v době opatření proti COVIDu, Inkluze v mateřských školkách, Globální předsudky. Kombinované studium: seminární skupina KD 9. 2. 2021 - reflexe praxí v mezidobí, specifika práce se seniory, pastorační praxe; profesní dilemata, příklady z praxe sociální práce a speciální pedagogiky 25. 5. 2021 - reflexe praxe v mezidobí, hranice role v pomáhajících profesích, motivace k výkonu pomáhající profese seminární skupina KE 9. 2. 2021 - reflexe praxí v mezidobí, specifika práce se seniory, pastorační praxe; profesní dilemata, příklady z praxe sociální práce a speciální pedagogiky 25. 5. 2021 - reflexe praxe v mezidobí, hranice role v pomáhajících profesích, motivace k výkonu pomáhající profese seminární skupina KF 9. 2. 2021 - reflexe praxí v mezidobí, specifika práce se seniory, pastorační praxe; profesní dilemata, příklady z praxe sociální práce a speciální pedagogiky 25. 5. 2021 - reflexe praxe v mezidobí, hranice role v pomáhajících profesích, motivace k výkonu pomáhající profese seminární skupina KH 9. 2. 2021 - reflexe praxí v mezidobí, specifika práce se seniory, pastorační praxe; profesní dilemata, příklady z praxe sociální práce a speciální pedagogiky 25. 5. 2021 - reflexe praxe v mezidobí, hranice role v pomáhajících profesích, motivace k výkonu pomáhající profese
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (léto 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.jabok.cz/predmet/jabok/leto2021/X1092