V1092 Metodický a supervizní seminář k praxi II

Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
léto 2017
Rozsah
0/1. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
RNDr. Mgr. Ivana Čihánková (přednášející)
Mgr. Hana Čížková (přednášející)
Ing. Mgr. Radomír Kuchař (přednášející)
Mgr. Marie Ortová (přednášející)
Garance
Mgr. Bc. Michal Pařízek, Ph.D.
Katedra pedagogiky a psychologie – Katedry – Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
V1092/A: Po 6. 2. 12:00–13:30 5, Po 13. 2. 12:00–13:30 5, Po 27. 2. 12:00–13:30 5, Po 13. 3. 12:00–13:30 5, Po 27. 3. 12:00–13:30 5, Po 10. 4. 12:00–13:30 5, Po 15. 5. 12:00–13:30 5, I. Čihánková
V1092/B: Po 6. 2. 12:00–13:30 5, Po 13. 2. 12:00–13:30 čajovna, Po 27. 2. 12:00–13:30 čajovna, Po 13. 3. 12:00–13:30 čajovna, Po 27. 3. 12:00–13:30 čajovna, Po 10. 4. 12:00–13:30 čajovna, Po 15. 5. 12:00–13:30 čajovna, H. Čížková
V1092/C: Po 6. 2. 12:00–13:30 5, Po 13. 2. 12:00–13:30 4, Po 27. 2. 12:00–13:30 4, Po 13. 3. 12:00–13:30 4, Po 27. 3. 12:00–13:30 4, Po 10. 4. 12:00–13:30 4, Po 15. 5. 12:00–13:30 4, R. Kuchař
V1092/D: Po 6. 2. 12:00–13:30 5, Po 20. 2. 12:00–13:30 5, Po 6. 3. 12:00–13:30 5, Po 20. 3. 12:00–13:30 5, Po 3. 4. 12:00–13:30 5, Po 24. 4. 12:00–13:30 5, Po 22. 5. 12:00–13:30 5, M. Ortová
V1092/E: Po 6. 2. 12:00–13:30 5, Po 20. 2. 12:00–13:30 4, Po 6. 3. 12:00–13:30 4, Po 20. 3. 12:00–13:30 4, Po 3. 4. 12:00–13:30 4, Po 24. 4. 12:00–13:30 4, Po 22. 5. 12:00–13:30 4, I. Čihánková
V1092/F: Rozvrh nebyl do ISu vložen. H. Čížková, Pro studenty kombinované formy studia Jabok
V1092/G: Rozvrh nebyl do ISu vložen. R. Kuchař, Pro studenty kombinované formy studia Jabok
V1092/H: Rozvrh nebyl do ISu vložen. M. Ortová, Pro studenty kombinované formy studia ETF UK
V1092/I: Rozvrh nebyl do ISu vložen. I. Čihánková, Pro studenty kombinované formy studia Jabok
Předpoklady
(( S1091 Metodický a supervizní seminář k praxi I. || V1091 Metodický a supervizní seminář k praxi I. ) && NOW ( X1102 OPI II. )) || FORMA ( K )
Korekvizita : Odborná praxe informativní II.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Rozvíjet dovednosti sebereflexe a to jak ve vztahu k roli a fungování v seminární skupině tak ve vztahu k odborným praxím.
Osnova
  • Téma: společný seminář – příprava závěrečného semináře k praxi;
  • Téma: Speciální školy, specifické potřeby dětí, žáků a studentů, individuální vzdělávací plán;
  • Téma: Vyhodnocení praxe ve speciálních školách, silné a slabé stránky;
  • Téma: Dětské domovy, systém náhradní výchovy v ČR;
  • Téma: Vyhodnocení praxe v dětských domovech;
  • Téma: Diagnostické ústavy, dětské domovy se školou, výchovné ústavy;
  • Téma: Vyhodnocení praxe v ústavech, využití všech dosud získaných dovedností;
  • Téma: Závěrečný seminář;
Literatura
    doporučená literatura
  • KALINA, Kamil. Supervize - kazuistiky. Online. Edited by Antonín Šimek. Vyd. 1. V Praze: Triton, 2004. 171 s. ISBN 8072544969. [citováno 2024-04-23] info
  • Integrativní přístupy k supervizi. Online. Edited by Michael Carroll - Margaret Tholstrup, Translated by Jitka Kožnarová. Vyd. 1. Praha: Triton, 2004. 280 s. ISBN 8072545825. [citováno 2024-04-23] info
  • HAVRDOVÁ, Zuzana. Kompetence v praxi sociální práce : metodická příručka pro učitele a supervizory v sociální práci. Online. Praha: Osmium, vydavatelství a nakladatelství, 1999. 167 s. ISBN 80-902081-8-5. [citováno 2024-04-23] info
  • HAWKINS, Peter a Robin SHOHET. Supervize v pomáhajících profesích. Online. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004. 202 s. ISBN 8071787159. [citováno 2024-04-23] info
  • MATOUŠEK, Oldřich. Metody a řízení sociální práce. Online. 1. vyd. Praha: Portál, 2003. 384 s. ISBN 80-7178-548-2. [citováno 2024-04-23] info
  • PAČESOVÁ, Martina. Lékař, pacient a Michael Balint :[balintovské skupiny v Česku]. Online. Vyd. 1. Praha: Triton, 2004. 170 s. ISBN 8072544918. [citováno 2024-04-23] info
  • Úvod do supervize :cyklický model : praktická příručka .... Online. Edited by Petra Svobodová - Martin Valášek, Translated by Petra Svobodová. Tišnov: Sdružení SCAN, 2002. 88 s. ISBN 808662000X. [citováno 2024-04-23] info
Výukové metody
Výuka probíhá v malých skupinách, důraz je kladen na aktivitu studentů. Studenti se učí reflektovat zkušenosti z praxí, propojovat teoretické poznatky s praktickými zkušenostmi, rozumět cílům, hodnotám a principům výchovné a sociální práce, vnímat a reagovat na etické problémy a etická dilemata, formovat žádoucí postoje.
Metody hodnocení
Aktivní účast na seminářích, dodržení maximální povolené jedné absence.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2016.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.jabok.cz/predmet/jabok/leto2017/V1092