V1092 Metodický a supervizní seminář k praxi II.

Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
léto 2016
Rozsah
0/1. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
RNDr. Mgr. Ivana Čihánková (přednášející)
Mgr. Hana Čížková (přednášející)
Ing. Mgr. Radomír Kuchař (přednášející)
Mgr. Marie Ortová (přednášející)
PaedDr. Marie Vorlová (cvičící)
Garance
Mgr. Bc. Michal Pařízek, Ph.D.
Katedra pedagogiky a psychologie – Katedry – Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
V1092/A: každé sudé pondělí 10:15–11:45 2, kromě Po 4. 4. až Pá 8. 4., kromě Po 9. 5. až Pá 27. 5. ; a Po 1. 2. 10:15–11:45 2, I. Čihánková
V1092/B: každé sudé pondělí 10:15–11:45 7, kromě Po 4. 4. až Pá 8. 4., kromě Po 9. 5. až Pá 27. 5. ; a Po 1. 2. 10:15–11:45 7, M. Ortová
V1092/C: každé sudé pondělí 10:15–11:45 čajovna, kromě Po 4. 4. až Pá 8. 4., kromě Po 9. 5. až Pá 27. 5. ; a Po 1. 2. 10:15–11:45 čajovna, R. Kuchař
V1092/D: každé liché pondělí 10:15–11:45 7, kromě Po 28. 3., kromě Po 23. 5., H. Čížková
V1092/E: každé liché pondělí 10:15–11:45 čajovna, kromě Po 28. 3., kromě Po 23. 5., R. Kuchař
V1092/G: Rozvrh nebyl do ISu vložen. R. Kuchař, Pro studenty kombinované formy studia Jabok
V1092/H: Rozvrh nebyl do ISu vložen. H. Čížková, Pro studenty kombinované formy studia Jabok
V1092/I: Rozvrh nebyl do ISu vložen. M. Vorlová, Pro studenty kombinované formy studia ETF UK
V1092/J: Rozvrh nebyl do ISu vložen. M. Ortová, Pro studenty kombinované formy studia ETF UK
Předpoklady
(( S1091 Metodický a supervizní seminář k praxi I. || V1091 Metodický a supervizní seminář k praxi I. ) && NOW ( X1102 OPI II. )) || FORMA ( K )
Korekvizita : Odborná praxe informativní II.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Rozvíjet dovednosti sebereflexe a to jak ve vztahu k roli a fungování v seminární skupině tak ve vztahu k odborným praxím.
Osnova
  • Téma: společný seminář – příprava závěrečného semináře k praxi;
  • Téma: Speciální školy, specifické potřeby dětí, žáků a studentů, individuální vzdělávací plán;
  • Téma: Vyhodnocení praxe ve speciálních školách, silné a slabé stránky;
  • Téma: Dětské domovy, systém náhradní výchovy v ČR;
  • Téma: Vyhodnocení praxe v dětských domovech;
  • Téma: Diagnostické ústavy, dětské domovy se školou, výchovné ústavy;
  • Téma: Vyhodnocení praxe v ústavech, využití všech dosud získaných dovedností;
  • Téma: Závěrečný seminář;
Literatura
    doporučená literatura
  • KALINA, Kamil. Supervize - kazuistiky. Edited by Antonín Šimek. Vyd. 1. V Praze: Triton. 171 s. ISBN 8072544969. 2004. info
  • Integrativní přístupy k supervizi. Edited by Michael Carroll - Margaret Tholstrup, Translated by Jitka Kožnarová. Vyd. 1. Praha: Triton. 280 s. ISBN 8072545825. 2004. info
  • HAVRDOVÁ, Zuzana. Kompetence v praxi sociální práce : metodická příručka pro učitele a supervizory v sociální práci. Praha: Osmium, vydavatelství a nakladatelství. 167 s. ISBN 80-902081-8-5. 1999. info
  • HAWKINS, Peter a Robin SHOHET. Supervize v pomáhajících profesích. Vyd. 1. Praha: Portál. 202 s. ISBN 8071787159. 2004. info
  • MATOUŠEK, Oldřich. Metody a řízení sociální práce. 1. vyd. Praha: Portál. 384 s. ISBN 80-7178-548-2. 2003. info
  • PAČESOVÁ, Martina. Lékař, pacient a Michael Balint :[balintovské skupiny v Česku]. Vyd. 1. Praha: Triton. 170 s. ISBN 8072544918. 2004. info
  • Úvod do supervize :cyklický model : praktická příručka ... Edited by Petra Svobodová - Martin Valášek, Translated by Petra Svobodová. Tišnov: Sdružení SCAN. 88 s. ISBN 808662000X. 2002. info
Výukové metody
Výuka probíhá v malých skupinách, důraz je kladen na aktivitu studentů. Studenti se učí reflektovat zkušenosti z praxí, propojovat teoretické poznatky s praktickými zkušenostmi, rozumět cílům, hodnotám a principům výchovné a sociální práce, vnímat a reagovat na etické problémy a etická dilemata, formovat žádoucí postoje.
Metody hodnocení
Aktivní účast na seminářích, dodržení maximální povolené jedné absence.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2017.