C 2012

Lidsky důstojně a s nadějí: Lidská práva na pomezí práva a mravnosti jako nezbytná součást vzdělávání

MILFAIT, René

Základní údaje

Originální název

Lidsky důstojně a s nadějí: Lidská práva na pomezí práva a mravnosti jako nezbytná součást vzdělávání

Název česky

Lidsky důstojně a s nadějí: Lidská práva na pomezí práva a mravnosti jako nezbytná součást vzdělávání

Název anglicky

Humanity, dignity and hope: Human rights on the border between law and morality as a necessary part of education

Autoři

MILFAIT, René (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Středokluky, Důstojně a radostně. Příspěvek k lidskoprávnímu, občanskému a etickému vzdělávání. od s. 31-81, 50 s. Etika 84, 2012

Nakladatel

Zdeněk Susa

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50500 5.5 Law

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická

ISBN

978-80-86057-75-0

Klíčová slova česky

Lidská práva; lidsko-právní vzdělávání; mravní rozvoj; mravnost; etické vzdělávání; zodpovědnosti; náboženství

Klíčová slova anglicky

Human Rights; Human Rights Education; Ethics Education;moral development; morality; responsibilities; religion

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno

Návaznosti

MSM 235200005, záměr.
Změněno: 14. 9. 2012 17:45, ThLic. Ing. René Milfait, Th.D.

Anotace

V originále

Příspěvek s názvem „Lidsky důstojně a s nadějí: Lidská práva na pomezí práva a mravnosti jako nezbytná součást vzdělávání“ uvádí obsahově a systematicky do základů lidsko-právní teorie. Zasazuje přitom lidská práva na pomezí práva a mravnosti. Zohledňuje kontext právního státu a pluralitní společnosti s ohledem na mnohá různá individuální i skupinová morální přesvědčení. Lidská práva představuje jako moralitu pro přezkoumání pozitivního práva ohledně jeho spravedlnosti a rozličných nároků v oblasti morálek na to, co je eticky přijatelné, či nepřijatelné. Lidsko-právní vzdělávání považuje za a doporučuje jako základní pro všechny přijatelnou kostru etického vzdělávání. Tím nechává prostor pro zkušenosti a obsahy různých duchovně etických tradic a zajímá se i proto o jejich vztah k lidským právům.

Anglicky

The contribution titled „Humanity, dignity and hope: Human rights on the border between law and morality as a necessary part of education“ is a contextual and systematic introduction into basic principles of human rights theory. While it sets human rights on the border between law and morality, it takes the context of the rule of law and pluralist society with regard to many different individual and group moral beliefs into account. It presents human rights as a morality for the review of positive law regarding the justice and various requirements in the field of morals as to what is ethically acceptable or unacceptable. Human rights education is considered and recommended as a basic framework for an ethical education that is acceptable for all. This provides space for the experience and contents of various spiritual traditions and the relationship of those traditions to human rights.