C
2012
Lidsky důstojně a s nadějí: Lidská práva na pomezí práva a mravnosti jako nezbytná součást vzdělávání
MILFAIT, René
Základní údaje
Originální název
Lidsky důstojně a s nadějí: Lidská práva na pomezí práva a mravnosti jako nezbytná součást vzdělávání
Název česky
Lidsky důstojně a s nadějí: Lidská práva na pomezí práva a mravnosti jako nezbytná součást vzdělávání
Název anglicky
Humanity, dignity and hope: Human rights on the border between law and morality as a necessary part of education
Autoři
MILFAIT, René (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Středokluky, Důstojně a radostně. Příspěvek k lidskoprávnímu, občanskému a etickému vzdělávání. od s. 31-81, 50 s. Etika 84, 2012
Další údaje
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
Klíčová slova česky
Lidská práva; lidsko-právní vzdělávání; mravní rozvoj; mravnost; etické vzdělávání; zodpovědnosti; náboženství
Klíčová slova anglicky
Human Rights; Human Rights Education; Ethics Education;moral development; morality; responsibilities; religion
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Návaznosti
MSM 235200005, záměr.
V originále
Příspěvek s názvem „Lidsky důstojně a s nadějí: Lidská práva na pomezí práva a mravnosti jako nezbytná součást vzdělávání“ uvádí obsahově a systematicky do základů lidsko-právní teorie. Zasazuje přitom lidská práva na pomezí práva a mravnosti. Zohledňuje kontext právního státu a pluralitní společnosti s ohledem na mnohá různá individuální i skupinová morální přesvědčení. Lidská práva představuje jako moralitu pro přezkoumání pozitivního práva ohledně jeho spravedlnosti a rozličných nároků v oblasti morálek na to, co je eticky přijatelné, či nepřijatelné. Lidsko-právní vzdělávání považuje za a doporučuje jako základní pro všechny přijatelnou kostru etického vzdělávání. Tím nechává prostor pro zkušenosti a obsahy různých duchovně etických tradic a zajímá se i proto o jejich vztah k lidským právům.
Anglicky
The contribution titled „Humanity, dignity and hope: Human rights on the border between law and morality as a necessary part of education“ is a contextual and systematic introduction into basic principles of human rights theory. While it sets human rights on the border between law and morality, it takes the context of the rule of law and pluralist society with regard to many different individual and group moral beliefs into account. It presents human rights as a morality for the review of positive law regarding the justice and various requirements in the field of morals as to what is ethically acceptable or unacceptable. Human rights education is considered and recommended as a basic framework for an ethical education that is acceptable for all. This provides space for the experience and contents of various spiritual traditions and the relationship of those traditions to human rights.
Zobrazeno: 21. 6. 2025 14:00