JABOK:S115 Základní metody pro sociální p - Informace o předmětu
S115 Základní metody pro sociální práci a speciální pedagogiku
Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologickáléto 2024
- Rozsah
- 2/0/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. PhDr. David Urban, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. PhDr. David Urban, Ph.D.
Katedra sociální práce – Katedry – Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- S115/D: Út 13:45–15:15 5, kromě Po 26. 2. až Pá 1. 3., kromě St 27. 3. až Út 2. 4., kromě Po 8. 4. až Pá 12. 4., kromě Po 13. 5. až Pá 17. 5., D. Urban
S115/K: Út 26. 3. 17:00–20:15 aula, Út 14. 5. 17:00–20:15 elearning, Út 28. 5. 17:00–20:15 elearning, D. Urban - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem kurzu je získat základní znalosti a dovednosti pro práci s jednotlivcem, skupinou a komunitou. Ve výuce se využívají přednášky, power pointové prezentace, dialogické metody a zkušenosti studentů z odborných praxí, práce ve skupinách a modelové situace
- Osnova
- Osoba jako klient, příjemce pomoci a podpory v rámci sociální práce a speciální pedagogiky Práce s jednotlivcem Proces individuální práce s klientem: mapování klientova světa, hodnocení potřeb a zdrojů, cíle, plánování a průběh spolupráce, průběžné a závěrečné hodnocení Role pracovníka, profesionální vztah mezi pracovníkem a klientem Kontakt a komunikace mezi pracovníkem a klientem, podporující a rizikové faktory Práce se skupinou Typy skupin, skupina jako systém vzájemné pomoci, skupinová dynamika, skupina jako prostředek nebo kontext sociální služby/výchovné práce Práce s komunitou Vymezení komunity, cíle a modely komunitní práce, proces komunitní práce, význam komunitní práce pro integraci a inkluzi Komunitní plánování Vymezení pojmů, cíle, aktéři, proces komunitního plánování
- Výukové metody
- přednáška cvičení práce ve skupinách
- Metody hodnocení
- Zkouška formou písemného testu. Do IS budou vypsány 3 možné termíny na písemný test - student má možnost jednoho řádného a dvou opravných termínů, vypsaných v systému.
- Informace učitele
- Prezenční forma 6.2. Práce s jednotlivcem: Osoba jako klient, příjemce pomoci a podpory v rámci sociální práce a speciální pedagogiky 13.2. Proces individuální práce s klienty: Role pracovníka, profesionální vztah mezi pracovníkem, a klientem 20.2. Kontakt a komunikace mezi pracovníkem a klientem, podporující a rizikové faktory 5.3. Práce se skupinou 12.3. Typy skupin Skupina jako systém vzájemné pomoci 19.3. Skupinová dynamika 26.3. Skupina jako prostředek nebo kontext sociální služby/výchovné práce 2.4. Práce s komunitou 16.4. Vymezení komunity 23.4. Cíle a modely komunitní práce Proces komunitní práce 7.5. Význam komunitní práce pro integraci a inkluzi 2+.5. Komunitní plánování Vymezení pojmu, Cíle, aktéři, proces komunitního plánování Kombinovaná forma 14.5. Práce s jednotlivcem: Osoba jako klient, příjemce pomoci a podpory v rámci sociální práce a speciální pedagogiky Proces individuální práce s klienty: Role pracovníka, profesionální vztah mezi pracovníkem, a klientem Kontakt a komunikace mezi pracovníkem a klientem, podporující a rizikové faktory 21.5. Práce se skupinou Typy skupin Skupina jako systém vzájemné pomoci Skupinová dynamika Skupina jako prostředek nebo kontext sociální služby/výchovné práce 28.5. Práce s komunitou Vymezení komunity Cíle a modely komunitní práce Proces komunitní práce Význam komunitní práce pro integraci a inkluzi Komunitní plánování Vymezení pojmu Cíle, aktéři, proces komunitního plánování
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jabok.cz/predmet/jabok/leto2024/S115