Ss214 Pokročilé metody sociální práce

Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
zima 2025
Rozsah
1/1/0. 2 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. PhDr. David Urban, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. PhDr. David Urban, Ph.D.
Katedra sociální práce – Katedry – Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
Dodavatelské pracoviště: Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cíle modulu Po absolvování modulu student - zná základní způsoby speciálněpedagogické diagnostiky - umí popsat různé způsoby přístupu k osobám s disabilitou, zná jejich výhody a nevýhody a ví, jak je možné je používat u různých cílových skupin - orientuje se v problematice specifických poruch učení, zná možnosti reedukace - orientuje se v problematice nadprůměrného nadání u dětí, zná základní možnosti přístupu Anotace modulu Základy diagnostiky ve speciální pedagogice Poradenství ve speciální pedagogice, poradenská zařízení školská a sociální Vybrané metody – základní charakteristika a možnosti využití pro různé cílové skupiny: - arteterapie v širokém slova smyslu - animoterapie - Vojtova metoda, Bobath koncept - terapie hrou - snoezelen - bazální stimulace - strukturované učení - Feuersteinovo instrumentální obohacování (FIE) - zahradní terapie Specifické poruchy učení – charakteristika a možnosti nápravy Přístup k dětem s nadprůměrným nadáním Studijní literatura a pomůcky KUCHARSKÁ, Anna. Školní speciální pedagog. Vyd. 1. Praha: Portál, 2013, 223 s. ISBN 978-80-262-0497-8. LEBEER, Jo (ed.). Programy pro rozvoj myšlení dětí s odchylkami vývoje: podpora začleňování znevýhodněných dětí do běžného vzdělávání. Vyd. 1. Praha: Portál, 2006, 262 s. Speciální pedagogika (Portál). ISBN 80-7367-103-4. NOVOSAD, Libor. Základy speciálního poradenství: struktura a formy poradenské pomoci lidem se zdravotním nebo sociálním znevýhodněním. Vyd. 1. Praha: Portál, 2000, 159 s. ISBN 80-7178-197-5. POKORNÁ, Věra. Vývojové poruchy učení v dětství a v dospělosti. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010, 238 s. ISBN 978-80-7367-773-2. POKORNÁ, Věra. Cvičení pro děti se specifickými poruchami učení: rozvoj vnímání a poznávání. Vyd. 5. Praha: Portál, 2011, 153 s. Speciální pedagogika (Portál). ISBN 978-80-7367-931-6. VALENTA, Milan, Jan MICHALÍK a Martin LEČBYCH. Mentální postižení: v pedagogickém, psychologickém a sociálně-právním kontextu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2012, 349 s. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-3829-1. Zakončení: písemný test
Informace učitele
Třídní kniha Denní studium 9.9.2024: role zdravotně sociálního pracovníka 16.9.2024: kazuistiky a práce zdravotně sociálního pracovníka (ukázky z praxe) 23.9.2024 krizová intervence 7.10.2024: krizová intervence, kazuistiky 14.10.2024: krizová intervence, práce ve skupinách 21.10.2024: VTI a jeho využití v sociální práci 11.11.2024: Co je a co není supervize v sociální práci 18.11.2024: Podle charakteristiky cílového klienta umět volit komunikační strategie, vedení dokumentace a dodržení hlavních zásad kontaktu s klientem. 25.11.2024: Obecné zásady pro ukončení intervence. Formální ukončení - spisy, důvěrné. 9.12.2024: Vybrané přístupy – jejich základní okruhy a jejich využití pro cílové skupiny 16.12.2024: opakování a příprava na zakončení předmětu Kombinované studium 3.12.2024: Obecné zásady pro ukončení intervence. Formální ukončení - spisy, důvěrné. Vybrané přístupy – jejich základní okruhy a jejich využití pro cílové skupiny 7.1.2025: Témata: role zdravotně sociálního pracovníka, krizová intervence, VTI a jeho využití v sociální práci, Co je a co není supervize v sociální práci. Podle charakteristiky cílového klienta umět volit komunikační strategie, vedení dokumentace a dodržení hlavních zásad kontaktu s klientem.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.jabok.cz/predmet/jabok/zima2025/Ss214