JABOK:V1621 Metody pohybových a herních ak - Informace o předmětu
V1621 Metody pohybových a herních aktivit
Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologickázima 2021
- Rozsah
- 0/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Bc. Michal Pařízek, Ph.D. (přednášející)
Bc. Pavel Kaplan (pomocník) - Garance
- Mgr. Bc. Michal Pařízek, Ph.D.
Katedra pedagogiky a psychologie – Katedry – Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- V1621/DA: Út 8:30–10:00 tělocvična, kromě St 1. 9. až Po 13. 9., kromě Po 25. 10. až Pá 5. 11., M. Pařízek
V1621/DB: Út 10:15–11:45 tělocvična, kromě St 1. 9. až Po 13. 9., kromě Po 25. 10. až Pá 5. 11., M. Pařízek
V1621/DC: Út 12:00–13:30 tělocvična, kromě St 1. 9. až Po 13. 9., kromě Po 25. 10. až Pá 5. 11., M. Pařízek
V1621/KD: Út 10. 5. 17:00–20:15 tělocvična, M. Pařízek
V1621/KE: Út 17. 5. 17:00–20:15 tělocvična, M. Pařízek - Předpoklady
- Student by měl být fyzicky schopen nepříliš náročného pohybu, aktivní participace a uvažování v souvislostech pohybových aktivit a s nimi spojených pedagogických cílů.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu Metody pohybových a herních aktivit je vybavit studenty zásobou jednodušších her a aktivit, které mohou uplatnit na různých pracovištích v rámci sociální práce (i praxích), kde se pracuje s pohybovými aktivitami.
Dalším cílem je nabídnout studentům pohled na tělesnost, jako jednotu těla a ducha a tak i ukázat, jak je péče o vlastní tělesnost důležitá.
Důraz je kladen na umění dobře se rozcvičit a protáhnout. Celkovým cílem předmětu Metody pohybových a herních aktivit je pozitivně naladit studenty pro pohybové či herní aktivity a jejich využití v praxi. - Osnova
- Třídní kniha:
- 14. 9. 2021 - úvodní hodina, sebe-test (všechny skupiny)
- 21. 9. 2021 - zdravé držení těla (postoj, sed, chůze, zvedání břemen)
- 5. 10. 2021 - z důvodu přítomnosti M. Pařízka u absolutorií měli studenti zadanou samostanou práce v Moodle - hl. téma: Bezpečné prostředí
- 12. 10. 2021 - Bezpečné prostředí (diskuse) + Nacházení pedagogických témat v hrách (3 proti 1, Evoluce)
- 19. 10. 2021 - Obecné pedagogické využití her - Čtverec z lana, Gordický uzel s tyčemi, Házená - všichni přihrát
- 9. 11. 2021 - Obecné pedagogické využití her + téma - Klouzavá honička, Řeka krokodýlů
- 30. 11. 2021 - Téma a Pedagogický cíl - Sedánek, Živé stroje, Stedověk
- 7. 12. 2021 - Pedagogický cíl, princip hry - Kovbojové, Bull Ring,
- 14. 12. 2021 - Pedagogický přístup ke hrám komplexně (téma, cíl, pravidla) + Netřeba znalosti nových a nových her - Ostrovy, Obrův prsten
- 21. 12. 2021 - Závěrečné kolokvium - zopakování všech témat semináře
- Hodiny jsou zaměřeny tematicky (jedno téma někdy prochází více výukovými jednotkami). Např.:
- Jednoduché "dobrodružné" hry, "problémové" hry, honičky
- Dechové relaxační techniky
- Jednoduchá cvičení na bázi jógy
- Jednoduchá cvičení na bázi tai-ji
- Sportovní hry a jejich zjednodušené varianty (frisbee, volejbal, basketbal, fotbal, softbal, interkros, soft tenis, stolní tenis, badminton ...)
- "Problémové" hry a různé honičky
- Kreativní pohybové aktivity (např. hodina s novinami, s různým nářadím / náčiním)
- "Běží se mi lehce"
- Meditace v chůzi dle Thich Nhat Hanha
- a další
- Literatura
- doporučená literatura
- Mnoho dalších publikací o sportovních hrách, především od nakladatelství Grada
- NORBEKOV, Mirzakarim. Lekce Dr. Norbekova Cesta k mládí a zdraví Cvičení pro zlepšení vitality, posílení páteře a kloubů, omlazení tváře, zlepšení zraku ve 12 lekcích. Lott, 2004, ISBN 80-86854-00-0, brož., 197 str
- Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. Edited by Jan Neuman, Illustrated by Petr Ďoubalík. Vyd. 4. Praha: Portál, 2007, 325 s. ISBN 9788073672768. info
- FOJTÍK, Ivan. Čchi-kung : masáže a cvičení pro zdraví. vyd. 1. Praha: Portál, 2003, 172 s. ISBN 80-7178-733-7. info
- NEUMAN, Jan. Dobrodružné hry v tělocvičně : Hry v tělocvičně (Variant.). Illustrated by Petr Ďoubalík. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 243 s. : i. ISBN 80-7178-555-5. info
- LYSEBETH, André van. Jóga. 1, Učím se jógu. Vyd. 4., v nakl. Argo 1. Praha: Argo, 1998, 271 s. : i. ISBN 80-7203-073-6. info
- FELDENKRAIS, Moshé. Feldenkraisova metoda : pohybem k sebeuvědomění : Bewusstheit durch Bewegung (Orig.). Vyd. 1. V Praze: Pragma, 1996, 185 s. ISBN 80-7205-058-3. info
- Výukové metody
- aktivní participace na hodinách - různé, především praktické / pohybové formy výuky
- Metody hodnocení
- Zápočet je udělen za aktivní účast na hodinách. Ne více než 3 absence. 1 "výstup" (vedení hodiny na zvolené téma po dobu cca 15 minut) buď v ZS nebo v LS a za účast na kolokviu na konci semestru.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (zima 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.jabok.cz/predmet/jabok/zima2021/V1621