JABOK:V1621 Metody pohybových a herních ak - Informace o předmětu
V1621 Metody pohybových a herních aktivit
Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologickázima 2017
- Rozsah
- 0/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Bc. Michal Pařízek, Ph.D. (přednášející)
Bc. Pavel Kaplan (pomocník) - Garance
- Mgr. Bc. Michal Pařízek, Ph.D.
Katedra pedagogiky a psychologie – Katedry – Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- V1621/A: Út 10:15–11:45 tělocvična, kromě Po 4. 9. až Pá 15. 9., kromě Po 23. 10. až So 28. 10., kromě Po 6. 11. až Pá 10. 11., kromě So 23. 12. až Út 2. 1., M. Pařízek
V1621/B: Út 12:00–13:30 tělocvična, kromě Po 4. 9. až Pá 15. 9., kromě Po 23. 10. až So 28. 10., kromě Po 6. 11. až Pá 10. 11., kromě So 23. 12. až Út 2. 1., M. Pařízek
V1621/C: Út 13:45–15:15 tělocvična, kromě Po 4. 9. až Pá 15. 9., kromě Po 23. 10. až So 28. 10., kromě Po 6. 11. až Pá 10. 11., kromě So 23. 12. až Út 2. 1., M. Pařízek
V1621/D: Rozvrh nebyl do ISu vložen. P. Kaplan, M. Pařízek, jen pro studentky kombinovaného studia Jabok - Předpoklady
- Předmět Metody pohybových a herních aktivit je otevřen pro všechny studenty Jaboku a ETF UK oboru PSP. Student by měl být fyzicky schopen nepříliš náročného pohybu.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu Metody pohybových a herních aktivit je vybavit studenty zásobou jednodušších her a aktivit, které mohou uplatnit na různých pracovištích v rámci sociální práce (i praxích), kde se pracuje s pohybovými aktivitami.
Dalším cílem je nabídnout studentům pohled na tělesnost, jako jednotu těla a ducha a tak i ukázat, jak je péče o vlastní tělesnost důležitá.
Důraz je kladen na umění dobře se rozcvičit a protáhnout. Celkovým cílem předmětu Metody pohybových a herních aktivit je pozitivně naladit studenty pro pohybové či herní aktivity a jejich využití v praxi. - Osnova
- Hodiny jsou zaměřeny tematicky (jedno téma někdy prochází více výukovými jednotkami). Např.:
- Jednoduché "dobrodružné" hry, "problémové" hry, honičky
- Dechové relaxační techniky
- Jednoduchá cvičení na bázi jógy
- Jednoduchá cvičení na bázi tai-ji
- Sportovní hry a jejich zjednodušené varianty (frisbee, volejbal, basketbal, fotbal, softbal, interkros, soft tenis, stolní tenis, badminton ...)
- "Problémové" hry a různé honičky
- Kreativní pohybové aktivity (např. hodina s novinami, s různým nářadím / náčiním)
- "Běží se mi lehce"
- Meditace v chůzi dle Thich Nhat Hanha
- a další
- Literatura
- doporučená literatura
- Mnoho dalších publikací o sportovních hrách, především od nakladatelství Grada
- NORBEKOV, Mirzakarim. Lekce Dr. Norbekova Cesta k mládí a zdraví Cvičení pro zlepšení vitality, posílení páteře a kloubů, omlazení tváře, zlepšení zraku ve 12 lekcích. Lott, 2004, ISBN 80-86854-00-0, brož., 197 str
- Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. Edited by Jan Neuman, Illustrated by Petr Ďoubalík. Vyd. 4. Praha: Portál, 2007, 325 s. ISBN 9788073672768. info
- FOJTÍK, Ivan. Čchi-kung : masáže a cvičení pro zdraví. vyd. 1. Praha: Portál, 2003, 172 s. ISBN 80-7178-733-7. info
- NEUMAN, Jan. Dobrodružné hry v tělocvičně : Hry v tělocvičně (Variant.). Illustrated by Petr Ďoubalík. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 243 s. : i. ISBN 80-7178-555-5. info
- LYSEBETH, André van. Jóga. 1, Učím se jógu. Vyd. 4., v nakl. Argo 1. Praha: Argo, 1998, 271 s. : i. ISBN 80-7203-073-6. info
- FELDENKRAIS, Moshé. Feldenkraisova metoda : pohybem k sebeuvědomění : Bewusstheit durch Bewegung (Orig.). Vyd. 1. V Praze: Pragma, 1996, 185 s. ISBN 80-7205-058-3. info
- Výukové metody
- aktivní participace na hodinách - různé, především praktické / pohybové formy výuky
- Metody hodnocení
- Zápočet je udělen za aktivní účast na hodinách. Ne více než 3 absence. 1 "výstup" (vedení hodiny na zvolené téma po dobu cca 15 minut) buď v ZS nebo v LS
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (zima 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.jabok.cz/predmet/jabok/zima2017/V1621