S1091 Metodický a supervizní seminář k praxi I.

Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
zima 2012
Rozsah
0/1. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Hana Čížková (přednášející)
Ing. Mgr. Radomír Kuchař (přednášející)
Mgr. Marie Ortová (přednášející)
RNDr. Mgr. Ivana Čihánková (cvičící)
Garance
PaedDr. Marie Vorlová
Katedra sociální práce – Katedry – Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
S1091/A: každé sudé pondělí 10:15–11:45 7, kromě Po 22. 10. až Pá 4. 1. ; a Po 5. 11. 10:15–11:45 7, Po 19. 11. 10:15–11:45 7, Po 3. 12. 10:15–11:45 7, H. Čížková
S1091/B: každé sudé pondělí 10:15–11:45 4, kromě Po 22. 10. až Pá 4. 1. ; a Po 5. 11. 10:15–11:45 4, Po 19. 11. 10:15–11:45 4, Po 3. 12. 10:15–11:45 4, R. Kuchař
S1091/C: každé sudé pondělí 10:15–11:45 5, kromě Po 22. 10. až Pá 4. 1. ; a Po 5. 11. 10:15–11:45 5, Po 19. 11. 10:15–11:45 5, Po 3. 12. 10:15–11:45 5, M. Ortová
S1091/D: každé sudé pondělí 10:15–11:45 1, kromě Po 22. 10. až Pá 4. 1. ; a Po 5. 11. 10:15–11:45 1, Po 19. 11. 10:15–11:45 1, Po 3. 12. 10:15–11:45 1, I. Čihánková
S1091/E: každé sudé pondělí 10:15–11:45 7, kromě Po 10. 9. až Pá 26. 10., kromě Po 17. 12. až St 4. 1. ; a Po 24. 9. 10:15–11:45 7, Po 8. 10. 10:15–11:45 7, H. Čížková
S1091/F: každé sudé pondělí 10:15–11:45 4, kromě Po 10. 9. až Pá 26. 10., kromě Po 17. 12. až St 4. 1. ; a Po 24. 9. 10:15–11:45 4, Po 8. 10. 10:15–11:45 4, R. Kuchař
S1091/G: každé sudé pondělí 10:15–11:45 5, kromě Po 10. 9. až Pá 26. 10., kromě Po 17. 12. až St 4. 1. ; a Po 24. 9. 10:15–11:45 5, Po 8. 10. 10:15–11:45 5, M. Ortová
S1091/H: každé sudé pondělí 10:15–11:45 1, kromě Po 10. 9. až Pá 26. 10., kromě Po 17. 12. až Pá 4. 1. ; a Po 24. 9. 10:15–11:45 1, Po 8. 10. 10:15–11:45 1, I. Čihánková
S1091/I: Rozvrh nebyl do ISu vložen. H. Čížková
S1091/J: Rozvrh nebyl do ISu vložen. R. Kuchař
Předpoklady
NOW ( S1101 Odborná praxe informativní I. )
Korekvizita : Odborná praxe bloková informativní I.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Rozvíjet dovednosti sebereflexe a to jak ve vztahu k roli a fungování v seminární skupině tak ve vztahu k odborným praxím.
Osnova
  • Téma: Praxe na Jaboku, organizační pokyny, rozdělení do skupin;
  • Téma: Dosud absolvované praxe a další zkušenosti související s oborem, základy reflexe a sebereflexe;
  • Téma: Význam praxe, role praktikanta, hranice této role;
  • Dokumenty Individuální plán praxe, Zpráva z praxe;
  • Téma: Mateřské školy, individuální práce s klientem;
  • Téma: Vyhodnocení praxe v mateřské škole, vyhodnocení vlastní činnosti;
  • Téma: Úmluva o právech dítěte;
  • Téma: Úmluva o právech dítěte
Literatura
    doporučená literatura
  • KALINA, Kamil. Supervize - kazuistiky. Edited by Antonín Šimek. Vyd. 1. V Praze: Triton, 2004, 171 s. ISBN 8072544969. info
  • Integrativní přístupy k supervizi. Edited by Michael Carroll - Margaret Tholstrup, Translated by Jitka Kožnarová. Vyd. 1. Praha: Triton, 2004, 280 s. ISBN 8072545825. info
  • HAVRDOVÁ, Zuzana. Kompetence v praxi sociální práce : metodická příručka pro učitele a supervizory v sociální práci. Praha: Osmium, vydavatelství a nakladatelství, 1999, 167 s. ISBN 80-902081-8-5. info
  • HAWKINS, Peter a Robin SHOHET. Supervize v pomáhajících profesích. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004, 202 s. ISBN 8071787159. info
  • MATOUŠEK, Oldřich. Metody a řízení sociální práce. 1. vyd. Praha: Portál, 2003, 384 s. ISBN 80-7178-548-2. info
  • PAČESOVÁ, Martina. Lékař, pacient a Michael Balint :[balintovské skupiny v Česku]. Vyd. 1. Praha: Triton, 2004, 170 s. ISBN 8072544918. info
  • Úvod do supervize :cyklický model. Edited by Petra Svobodová - Martin Valášek. Vyd. 1. Tišnov: Sdružení Scan, 2002, 88 s. ISBN 8086620002X. info
Výukové metody
Výuka probíhá v malých skupinách, důraz je kladen na aktivitu studentů. Studenti se učí reflektovat zkušenosti z praxí, propojovat teoretické poznatky s praktickými zkušenostmi, rozumět cílům, hodnotám a principům výchovné a sociální práce, vnímat a reagovat na etické problémy a etická dilemata, formovat žádoucí postoje.
Metody hodnocení
Aktivní účast na seminářích, dodržení maximální povolené jedné absence.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2007, zima 2008, zima 2009, zima 2010, zima 2011, zima 2013.