S530 Práce se vztahy v dětské skupině

Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
léto 2015
Rozsah
0/2. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Lucie Hubertová (přednášející)
Garance
PaedDr. Marie Vorlová
Katedra sociální práce – Katedry – Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
Rozvrh
Čt 15:30–17:00 3, kromě St 1. 4. až Út 7. 4.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 1/15, pouze zareg.: 0/15
Cíle předmětu
Cíle kurzu: 1/Naučit účastníky pracovat se skupinovou dynamikou dětské skupiny tak, aby byly podpořeny dobré vztahy ve skupině a preventivně působeno proti rozvoji šikany. 2/Naučit účastníky rozpoznat pomocí dynamické diagnostiky dětské skupiny počínající známky šikany, včetně aplikace vhodných včasných intervencí ve skupině.
Osnova
  • Sylabus setkání : 1/Skupinová dynamika, její principy, možnosti ovlivnění. 2/Specifika dětské skupiny. Diagnostika dětské skupiny. 3/ Morální usuzování dětí a dospívajících. Co je to šikana? 4/Sociálně psychologické hry a jejich využití při práci s dynamikou dětské skupiny I.- postup při realizaci programu ve skupině, význam reflexe her s dětmi. 5/Sociálně psychologické hry a jejich využití při práci s dynamikou dětské skupiny II. -varovné signály počínající šikany x znaky dětského kolektivu s nenarušenými vztahy. 6/Modelové příklady a kazuistiky z praxe dětské skupiny s počínající šikanou. 7/Nácvik vybraných sociálně-psychologických her formou sebezkušenosti-hry vhodné pro mladší školní věk. 8/Nácvik vybraných sociálně-psychologických her formou sebezkušenosti-hry vhodné pro mladší školní věk II. 9/Nácvik vybraných sociálně-psychologických her formou sebezkušenosti-hry vhodné pro starší školní věk. 10/ Realizace programu v kontextu instituce (náslech programu na ZŠ Sázavská). Zhodnocení kurzu, hlavní výstupy pro praxi.
Literatura
    povinná literatura
  • • Skupinové hry pro život 1 :zařazení do skupiny, kontakt, smyslové vnímání, přátelství, sebevědomí : pro děti od 6 do 12 let. Edited by Klaus W. Vopel. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007. 138 s. ISBN 9788073672867.
  • • KOLÁŘ, Michal. Bolest šikanování. Vyd. 2. Praha: Portál, 2005. 256 s. ISBN 8073670143.
    doporučená literatura
  • • HERMOCHOVÁ, Soňa. Hry pro život : sociálně psychologické hry pro děti a mládež. 2. 2. vyd. Praha: Portál, 1995. 174 s. ISBN 80-7178-042-1.
Metody hodnocení
Pro úspěšné absolvování kurzu bude vyžadováno: 1/70% účast 2/aktivní zapojení ve skupině, schopnost a ochota reflektovat dění ve skupině 3/náslech na ZŠ Sázavská, včetně krátké písemné zprávy v rozsahu 1-2 normostran obsahující: Cíl aktivity, popis aktivity, reflexi aktivity ve skupině.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2013.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.jabok.cz/predmet/jabok/leto2015/S530