JABOK:X_1092 Metodický a supervizní seminář - Informace o předmětu
X_1092 Metodický a supervizní seminář k praxi II
Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologickáléto 2026
- Rozsah
- 0/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Dr. Ing. Alois Křišťan, Th.D. (přednášející)
Mgr. Tereza Najbrtová (přednášející)
Mgr. Marie Ortová (přednášející)
Mgr. Michal Pešek (přednášející)
Mgr. Petra Reiserová (přednášející)
Mgr. Vojtěch Sivek, SDB (přednášející)
doc. PhDr. David Urban, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Mgr. Tereza Najbrtová
Katedra odborných praxí – Katedry – Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
Dodavatelské pracoviště: Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická - Předpoklady
- Korekvizita : Odborná praxe bloková informativní II.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem je rozvíjet dovednosti reflexe a sebereflexe a to jak ve vztahu k roli a fungování v seminární skupině, tak ve vztahu k odborným praxím. Naučit studenty reflektovat zkušenosti z praxí, propojovat teoretické poznatky s praktickými zkušenostmi, definovat individuální cíle, rozumět cílům, hodnotám a principům výchovné a sociální práce, vnímat a reagovat na etické problémy a etická dilemata, formovat žádoucí postoje.
- Osnova
- Rámcový rozpis učiva: Semináře jsou zaměřeny na témata: Dokumentace k praxím – individuální plán, zpráva z praxe, hodnocení, portfolio; Obecné i individuální cíle praxí; Reflexe praxe, sebereflexe; Odborná témata v souvislosti se zaměřením praxí
- Výukové metody
- Výuka probíhá v malých skupinách, důraz je kladen na aktivitu studentů. Studenti se učí reflektovat zkušenosti z praxí, propojovat teoretické poznatky s praktickými zkušenostmi, rozumět cílům, hodnotám a principům výchovné a sociální práce, vnímat a reagovat na etické problémy a etická dilemata, formovat žádoucí postoje.
- Metody hodnocení
- Zápočet na základě splněné účasti, dodržení maximální povolené jedné absence a předložení portfolia se stanovenou dokumentaci k praxím (Individuální plány, Hodnocení a Zprávy z praxí). Dále hodnotíme aktivní zapojení studentů v seminářích a schopnost reflexe a sebereflexe. Klademe důraz na motivaci studentů se profesně rozvíjet, jejich schopnosti reflektovat emoce a porozumět jim v souvislostech (co prožívá a proč), reflexi obtížných situaci a schopnosti studentů hledat možnosti řešení/změny.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Třídní kniha:
Denní studium
Skupina DA
3. 2. 2025 - úvodní společný seminář - podmínky pro plnění semináře a praxí
10. 2. 2025 - reflexe práce skupiny v minulém semestru, role stážisty na praxi
24. 2. 2025 - individuální plány praxe, role praktikanta v konkrétních typech zařízení, témata rozhovoru s lektorem praxe na pracovišti
10. 3. 2025 - reflexe praxe v MŠ a NZDM, získané dovednosti, práce s cíli praxe
24. 3. 2025 - zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy, témata spojená s praxí v těchto zařízeních, individuální plán praxe
14.4.2025 - reflexe praxí v zařízení ústavní péče - konkretizace témat profesních a osobních
Skupina DB
Skupina DC
3. 2. 2025 - úvodní společný seminář - podmínky pro plnění semináře a praxí
10. 2. 2025 - reflexe práce skupiny v minulém semestru, role stážisty na praxi
24. 2. 2025 - individuální plány praxe, role praktikanta v konkrétních typech zařízení, témata rozhovoru s lektorem praxe na pracovišti
10. 3. 2025 - reflexe praxe v MŠ a NZDM, získané dovednosti, práce s cíli praxe
24. 3. 2025 - zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy, témata spojená s praxí v těchto zařízeních, individuální plán praxe
14. 4. 2025 - reflexe praxe v zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy- reflexe vlastních zkušeností, téma role vychovatele
Kombinované studium
Skupina KI:
18. 2. 2025 - Reflexe praxí z mezidobí, řešení profesních dilemat - Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (léto 2026, nejnovější)
- Permalink: https://is.jabok.cz/predmet/jabok/leto2026/X_1092