JABOK:X_1092 Metodický a supervizní seminář - Informace o předmětu
X_1092 Metodický a supervizní seminář k praxi II
Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologickáléto 2026
- Rozsah
- 0/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Dr. Ing. Alois Křišťan, Th.D. (přednášející)
Mgr. Tereza Najbrtová (přednášející)
Mgr. Marie Ortová (přednášející)
Mgr. Michal Pešek (přednášející)
Kateřina Reiserová (přednášející)
Mgr. Vojtěch Sivek, SDB (přednášející)
doc. PhDr. David Urban, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Mgr. Tereza Najbrtová
Katedra odborných praxí – Katedry – Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
Dodavatelské pracoviště: Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická - Předpoklady
- Korekvizita : Odborná praxe bloková informativní II.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem je rozvíjet dovednosti reflexe a sebereflexe a to jak ve vztahu k roli a fungování v seminární skupině, tak ve vztahu k odborným praxím. Naučit studenty reflektovat zkušenosti z praxí, propojovat teoretické poznatky s praktickými zkušenostmi, definovat individuální cíle, rozumět cílům, hodnotám a principům výchovné a sociální práce, vnímat a reagovat na etické problémy a etická dilemata, formovat žádoucí postoje.
- Osnova
- Rámcový rozpis učiva: Semináře jsou zaměřeny na témata: Dokumentace k praxím – individuální plán, zpráva z praxe, hodnocení, portfolio; Obecné i individuální cíle praxí; Reflexe praxe, sebereflexe; Odborná témata v souvislosti se zaměřením praxí
- Výukové metody
- Výuka probíhá v malých skupinách, důraz je kladen na aktivitu studentů. Studenti se učí reflektovat zkušenosti z praxí, propojovat teoretické poznatky s praktickými zkušenostmi, rozumět cílům, hodnotám a principům výchovné a sociální práce, vnímat a reagovat na etické problémy a etická dilemata, formovat žádoucí postoje.
- Metody hodnocení
- Zápočet na základě splněné účasti, dodržení maximální povolené jedné absence a předložení portfolia se stanovenou dokumentaci k praxím (Individuální plány, Hodnocení a Zprávy z praxí). Dále hodnotíme aktivní zapojení studentů v seminářích a schopnost reflexe a sebereflexe. Klademe důraz na motivaci studentů se profesně rozvíjet, jejich schopnosti reflektovat emoce a porozumět jim v souvislostech (co prožívá a proč), reflexi obtížných situaci a schopnosti studentů hledat možnosti řešení/změny.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Třídní kniha:
Denní studium
Skupina DA
3. 2. 2025 - úvodní společný seminář - podmínky pro plnění semináře a praxí
10. 2. 2025 - reflexe práce skupiny v minulém semestru, role stážisty na praxi
24. 2. 2025 - individuální plány praxe, role praktikanta v konkrétních typech zařízení, témata rozhovoru s lektorem praxe na pracovišti
10. 3. 2025 - reflexe praxe v MŠ a NZDM, získané dovednosti, práce s cíli praxe
24. 3. 2025 - zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy, témata spojená s praxí v těchto zařízeních, individuální plán praxe
14.4.2025 - reflexe praxí v zařízení ústavní péče - konkretizace témat profesních a osobních
Skupina DB
Skupina DC
3. 2. 2025 - úvodní společný seminář - podmínky pro plnění semináře a praxí
10. 2. 2025 - reflexe práce skupiny v minulém semestru, role stážisty na praxi
24. 2. 2025 - individuální plány praxe, role praktikanta v konkrétních typech zařízení, témata rozhovoru s lektorem praxe na pracovišti
10. 3. 2025 - reflexe praxe v MŠ a NZDM, získané dovednosti, práce s cíli praxe
24. 3. 2025 - zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy, témata spojená s praxí v těchto zařízeních, individuální plán praxe
14. 4. 2025 - reflexe praxe v zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy- reflexe vlastních zkušeností, téma role vychovatele
Kombinované studium
Skupina KI:
18. 2. 2025 - Reflexe praxí z mezidobí, řešení profesních dilemat - Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (léto 2026, nejnovější)
- Permalink: https://is.jabok.cz/predmet/jabok/leto2026/X_1092