JABOK:V1841 Metody práce ve výtvarné výcho - Informace o předmětu
V1841 Metody práce ve výtvarné výchově I
Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologickázima 2019
- Rozsah
- 0/2/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Renáta Radová (přednášející)
- Garance
- Mgr. Bc. Michal Pařízek, Ph.D.
Katedra pedagogiky a psychologie – Katedry – Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- V1841/A: Út 8:30–10:00 2, kromě Po 2. 9. až Pá 13. 9., kromě Po 28. 10. až Pá 8. 11., kromě Po 23. 12. až Pá 3. 1., R. Radová
V1841/B: Út 10:15–11:45 2, kromě Po 2. 9. až Pá 13. 9., kromě, kromě Po 28. 10. až Pá 8. 11., kromě, kromě Po 23. 12. až Pá 3. 1., kromě, R. Radová
V1841/C: Rozvrh nebyl do ISu vložen. R. Radová, jen pro kombinované studium Jabok
V1841/D: Rozvrh nebyl do ISu vložen. R. Radová, jen pro kombinované studium Jabok - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Pro denní studium:
1. seznámení se s výtvarnými vyjadřovacími prostředky, rozvoj kreativity, fantazie a vlastních výtvarných dovedností. Student si teoreticky a především i prakticky osvojí řadu výtvarných technik (kresba, malba, textilní tvorba, grafika, prostorová tvorba, netradiční výtvarné materiály a postupy, materiálové experimenty).
2. základy metodiky a didaktiky výtvarné výchovy jako východisko pro vlastní práci s dětmi, mládeží i s dospělými (vztah námětu a techniky, různé programy a pojetí výtvarné výchovy, projektová výuka, přesahy výtvarné výchovy – mezioborové vztahy, relaxace, radost i terapie)
Pro kombinované studium:
Předmět sleduje dvojí cíl:
1. vzdělání studujících v oblasti výtvarné činnosti a
2. přípravu studujících pro jejich vlastní výchovnou činnost s dětmi a mládeží.
Předmět vybavuje studenty potřebnými poznatky z didaktiky a metodiky výtvarné výchovy včetně praktických návodů pro výuku. - Literatura
- GAINEROVÁ, Cindy a Maryann F. KOHLOVÁ. Dalších 199 výtvarných činností :náměty pro rozvoj myšlení dětí od 3 let. Vyd. 2. Praha: Portál, 2003, 258 s. ISBN 8071787671. info
- VONDROVÁ, Petra. Výtvarné techniky pro děti : hry a výtvarné činnosti pro děti ve věku od 4 do 9 let. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 156 s. : i. ISBN 80-7178-583-0. info
- KOHLOVÁ, Maryann. 200 výtvarných činností : náměty pro tvořivost dětí od 3 let. Vyd. 1. Praha: Portál, 1996, 271 s. : i. ISBN 80-85282-90-9. info
- Výukové metody
- Praktická výtvarná činnost s teoretickým úvodem a didaktickými přesahy, exkurze ve skutečném ateliéru, případně návštěva výstavy dle aktuálních možností
- Metody hodnocení
- Pro udělení zápočtu je vyžadována: 1. pravidelná docházka (max 2 absence) 2. aktivní a tvůrčí přístup k zadávaným úkolům 3. předložení portfolia výtvarných prací s doplňujíci texty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (zima 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.jabok.cz/predmet/jabok/zima2019/V1841