JABOK:V1841 Metody práce ve výtvarné výcho - Informace o předmětu
V1841 Metody práce ve výtvarné výchově I
Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologickázima 2017
- Rozsah
- 0/2/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Renáta Radová (přednášející)
- Garance
- Michal Pařízek, Ph.D.
Katedra pedagogiky a psychologie – Katedry – Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- V1841/A: Út 10:15–11:45 4, kromě Po 4. 9. až Pá 15. 9., kromě Po 23. 10. až So 28. 10., kromě Po 6. 11. až Pá 10. 11., kromě So 23. 12. až Út 2. 1., R. Radová
V1841/B: Út 12:00–13:30 4, kromě Po 4. 9. až Pá 15. 9., kromě Po 23. 10. až So 28. 10., kromě Po 6. 11. až Pá 10. 11., kromě So 23. 12. až Út 2. 1., R. Radová
V1841/C: Rozvrh nebyl do ISu vložen. R. Radová, jen pro kombinované studium Jabok
V1841/D: Rozvrh nebyl do ISu vložen. R. Radová, jen pro kombinované studium Jabok - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Pro denní studium: 1. seznámení se s výtvarnými vyjadřovacími prostředky, rozvoj kreativity, fantazie a vlastních výtvarných dovedností. Student si teoreticky a především i prakticky osvojí řadu výtvarných technik (kresba, malba, textilní tvorba, grafika, prostorová tvorba, netradiční výtvarné materiály a postupy, materiálové experimenty). 2. základy metodiky a didaktiky výtvarné výchovy jako východisko pro vlastní práci s dětmi, mládeží i s dospělými (vztah námětu a techniky, různé programy a pojetí výtvarné výchovy, projektová výuka, přesahy výtvarné výchovy – mezioborové vztahy, relaxace, radost i terapie) Pro kombinované studium: Předmět sleduje dvojí cíl: 1. vzdělání studujících v oblasti výtvarné činnosti a 2. přípravu studujících pro jejich vlastní výchovnou činnost s dětmi a mládeží. Předmět vybavuje studenty potřebnými poznatky z didaktiky a metodiky výtvarné výchovy včetně praktických návodů pro výuku. Podstatnou částí výuky je vlastní výtvarná činnost studentů, spočívající v kreslení podle předlohy i podle vlastní fantazie, v práci s různými druhy materiálů (drát, šustí, filc, sádra, hmoty) a v seznamovaní se s různými textilními technikami (tkaní, paličkování, šití).
- Literatura
- GAINEROVÁ, Cindy a Maryann F. KOHLOVÁ. Dalších 199 výtvarných činností :náměty pro rozvoj myšlení dětí od 3 let. Vyd. 2. Praha: Portál, 2003, 258 s. ISBN 8071787671. info
- VONDROVÁ, Petra. Výtvarné techniky pro děti : hry a výtvarné činnosti pro děti ve věku od 4 do 9 let. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 156 s. : i. ISBN 80-7178-583-0. info
- KOHLOVÁ, Maryann. 200 výtvarných činností : náměty pro tvořivost dětí od 3 let. Vyd. 1. Praha: Portál, 1996, 271 s. : i. ISBN 80-85282-90-9. info
- Výukové metody
- Praktická výtvarná činnost s teoretickým úvodem a didaktickými přesahy, exkurze ve skutečném ateliéru, případně návštěva výstavy dle aktuálních možností
- Metody hodnocení
- Pro denní studium: prezentace 1 – 2 hotových výtvarných prací v učebně výtvarné výchovy v rámci výuky (závěr semestru) Zápočen bude udělen za aktivní účast na výuce, tvůrčí přístup, max. 2 absence Pro kombinované studium: Pro udělení zápočtu je vyžadována aktivní účast na výuce a tvůrčí přístup k úkolům zadávaným během semestru.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (zima 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.jabok.cz/predmet/jabok/zima2017/V1841