JABOK:V1091 Metodický a supervizní seminář - Informace o předmětu
V1091 Metodický a supervizní seminář k praxi I.
Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologickázima 2014
- Rozsah
- 0/1. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- RNDr. Mgr. Ivana Čihánková (přednášející)
Mgr. Hana Čížková (přednášející)
Ing. Mgr. Radomír Kuchař (přednášející)
Mgr. Marie Ortová (přednášející)
PaedDr. Marie Vorlová (přednášející) - Garance
- Mgr. Bc. Michal Pařízek, Ph.D.
Katedra pedagogiky a psychologie – Katedry – Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- V1091/A: Po 22. 9. 10:15–11:45 7, Po 6. 10. 10:15–11:45 7, Po 20. 10. 10:15–11:45 7, Po 10. 11. 10:15–11:45 7, Po 1. 12. 10:15–11:45 7, Po 15. 12. 10:15–11:45 7, I. Čihánková
V1091/B: Po 22. 9. 10:15–11:45 4, Po 6. 10. 10:15–11:45 4, Po 20. 10. 10:15–11:45 4, Po 10. 11. 10:15–11:45 4, Po 1. 12. 10:15–11:45 4, Po 15. 12. 10:15–11:45 4, H. Čížková
V1091/C: Po 22. 9. 10:15–11:45 2, Po 6. 10. 10:15–11:45 2, Po 20. 10. 10:15–11:45 2, Po 10. 11. 10:15–11:45 2, Po 1. 12. 10:15–11:45 2, Po 15. 12. 10:15–11:45 2, R. Kuchař
V1091/D: Po 29. 9. 10:15–11:45 7, Po 13. 10. 10:15–11:45 7, Po 3. 11. 10:15–11:45 7, Po 24. 11. 10:15–11:45 7, Po 8. 12. 10:15–11:45 7, Po 5. 1. 10:15–11:45 7, M. Ortová
V1091/E: Po 29. 9. 10:15–11:45 4, Po 13. 10. 10:15–11:45 4, Po 3. 11. 10:15–11:45 4, Po 24. 11. 10:15–11:45 4, Po 8. 12. 10:15–11:45 4, Po 5. 1. 10:15–11:45 4, H. Čížková
V1091/F: Po 29. 9. 10:15–11:45 2, Po 13. 10. 10:15–11:45 2, Po 3. 11. 10:15–11:45 2, Po 24. 11. 10:15–11:45 2, Po 8. 12. 10:15–11:45 2, Po 5. 1. 10:15–11:45 2, R. Kuchař
V1091/G: Rozvrh nebyl do ISu vložen. H. Čížková, Pro studenty kombinované formy studia Jabok
V1091/H: Rozvrh nebyl do ISu vložen. M. Ortová, Pro studenty kombinované formy studia ETF UK
V1091/I: Rozvrh nebyl do ISu vložen. M. Vorlová, Pro studenty kombinované formy studia ETF UK
V1091/J: Rozvrh nebyl do ISu vložen. R. Kuchař, Pro studenty kombinované formy studia Jabok - Předpoklady
- NOW( X1101 OPI I. )
Korekvizita : Odborná praxe bloková informativní I. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Rozvíjet dovednosti sebereflexe a to jak ve vztahu k roli a fungování v seminární skupině tak ve vztahu k odborným praxím.
- Osnova
- Téma: Praxe na Jaboku, organizační pokyny, rozdělení do skupin;
- Téma: Dosud absolvované praxe a další zkušenosti související s oborem, základy reflexe a sebereflexe;
- Téma: Význam praxe, role praktikanta, hranice této role;
- Dokumenty Individuální plán praxe, Zpráva z praxe;
- Téma: Mateřské školy, individuální práce s klientem;
- Téma: Vyhodnocení praxe v mateřské škole, vyhodnocení vlastní činnosti;
- Téma: Úmluva o právech dítěte;
- Téma: Úmluva o právech dítěte
- Literatura
- doporučená literatura
- KALINA, Kamil. Supervize - kazuistiky. Edited by Antonín Šimek. Vyd. 1. V Praze: Triton, 2004, 171 s. ISBN 8072544969. info
- Integrativní přístupy k supervizi. Edited by Michael Carroll - Margaret Tholstrup, Translated by Jitka Kožnarová. Vyd. 1. Praha: Triton, 2004, 280 s. ISBN 8072545825. info
- HAVRDOVÁ, Zuzana. Kompetence v praxi sociální práce : metodická příručka pro učitele a supervizory v sociální práci. Praha: Osmium, vydavatelství a nakladatelství, 1999, 167 s. ISBN 80-902081-8-5. info
- HAWKINS, Peter a Robin SHOHET. Supervize v pomáhajících profesích. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004, 202 s. ISBN 8071787159. info
- MATOUŠEK, Oldřich. Metody a řízení sociální práce. 1. vyd. Praha: Portál, 2003, 384 s. ISBN 80-7178-548-2. info
- PAČESOVÁ, Martina. Lékař, pacient a Michael Balint :[balintovské skupiny v Česku]. Vyd. 1. Praha: Triton, 2004, 170 s. ISBN 8072544918. info
- Úvod do supervize :cyklický model. Edited by Petra Svobodová - Martin Valášek. Vyd. 1. Tišnov: Sdružení Scan, 2002, 88 s. ISBN 8086620002X. info
- Výukové metody
- Výuka probíhá v malých skupinách, důraz je kladen na aktivitu studentů. Studenti se učí reflektovat zkušenosti z praxí, propojovat teoretické poznatky s praktickými zkušenostmi, rozumět cílům, hodnotám a principům výchovné a sociální práce, vnímat a reagovat na etické problémy a etická dilemata, formovat žádoucí postoje.
- Metody hodnocení
- Aktivní účast na seminářích, dodržení maximální povolené jedné absence.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (zima 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.jabok.cz/predmet/jabok/zima2014/V1091