X502 Exkurze v sociálních/speciálně pedagogických organizacích

Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
léto 2024
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
Mgr. Tereza Najbrtová (přednášející)
Garance
Mgr. Tereza Najbrtová
Katedra odborných praxí – Katedry – Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
Rozvrh
Út 6. 2. 14:30–16:45 4, Út 19. 3. 14:30–16:45 mimo školu, Út 9. 4. 14:30–16:45 mimo školu, Út 30. 4. 14:30–16:45 mimo školu, Út 14. 5. 14:30–16:45 mimo školu, Út 21. 5. 14:30–16:45 mimo školu
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 16/15, pouze zareg.: 12/15
Cíle předmětu
Seminář zaměřený na exkurze v sociálních a školských zařízeních na základě vybraného tématu, které se týká sociální či školské práce. Letos se zaměříme na podporu ohrožených dětí v systému sociálních (sociálně-zdravotnických) služeb. Budeme navštěvovat různá zařízení, která se věnují dětem v náročné životní situaci. Cílové kompetence - znalost vybraných konceptů a metod psychosociální práce, jejich specifik a možností jejich využití při práci s klienty. Znalost některých organizací, kde se s koncepty pracuje. Schopnost zhodnotit přínos/význam konceptů pro psychosociální práci.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen: - Mít přehled o konkrétních organizacích, kde se věnují skupině ohrožených dětí (v různých fázích a intenzitě ohrožení). - Mít základní informace o konceptech a metodách, včetně jejich principů, významů a možností jejich využití. - Umět rozlišit potřeby lidí, pro které jsou jednotlivé koncepty určeny. - Umět vyjádřit svůj názor a postoj na danou problematiku.
Osnova
  • Šest setkání - 5x návštěva konkrétních psycho-sociálních služeb, diskuse s pracovníky (případně s klienty), pozorování, studium dokumentace, propojování teorie s praxí, 1x reflexe předmětu ve škole (práce ve skupinách, shrnutí, diskuse, sebereflexe) Úterý - 6.2., 27. 2., 19.3., 9. 4., 30.4., 14.5. (ve škole - reflexe předmětu) v čase 14:30--16:45 6.2. Dětské krizové centrum, z.ú. Cílkova 796/7, Praha 4 - Kamýk 27.2. v jednání 19.3. Azylový dům pro matky s dětmi Jasmínová 2904/35, Praha 10 (viz mapka) 9.4. HoSt–Home-Start (sociálně právní ochrana dětí) V.P.Čkalova 784 / 22, Praha 6 30.4. "Dům tří přání, z.ú. Centrum duševního zdraví pro děti a adolescenty Praha (CDZ) Korunovační 103/6, Praha 7" 14.5. - reflexe ve škole
Výukové metody
Metody výuky - exkurze, diskuse, kladení otázek, skupinová práce, reflexe, sebereflexe
Metody hodnocení
skupinová práce a její reflexe, případně písemná reflexe, účast na exkurzích
Informace učitele
Úterý - 6.2., 27. 2., 19.3., 9. 4., 30.4., 14.5., v čase 14:30--16:45 5x návštěva konkrétních psycho-sociálních služeb 1x závěrečná reflexe Pravidla: maximálně jedna absence, včasný příchod, setrvání po celou dobu návštěvy v zařízení
Další komentáře
Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Studenti zůstávají po celou dobu exkurze.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.jabok.cz/predmet/jabok/leto2024/X502