X502 Exkurze v sociálních/speciálně pedagogických organizacích

Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
léto 2023
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
Mgr. Tereza Najbrtová (přednášející)
Garance
Mgr. Tereza Najbrtová
Katedra odborných praxí – Katedry – Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
Rozvrh
Út 31. 1. 14:30–16:30 mimo školu, Út 21. 2. 14:30–16:30 mimo školu, Út 14. 3. 14:30–16:30 mimo školu, Út 4. 4. 14:30–16:30 mimo školu, Út 25. 4. 14:30–16:30 mimo školu, Út 16. 5. 14:30–16:30 mimo školu
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 13/15, pouze zareg.: 3/15
Cíle předmětu
Seminář zaměřený na inovativní koncepty psycho-sociální práce: Housing first - pro lidi, kteří jsou ohroženi sociálním vyloučením - Maltézská pomoc, o.p.s. Individual placement support - podporované zaměstnávání pro lidi s duševním onemocněním - Fokus Praha, z.ú. Programy pro lidi s poruchou osobnosti - dialekticko behaviorální terapie, Kaleidoskop, z.ú. Program pro klienty s duální diagnózou - dialekticko behaviorální terapie, Magdaléna, o.p.s. Peer programy a koncept recovery - zapojení lidí se zkušeností s duševním onemocněním do podpory druhých - PL Bohnice Cílové kompetence - znalost vybraných konceptů a metod psychosociální práce, jejich specifik a možností jejich využití při práci s klienty. Znalost některých organizací, kde se s koncepty pracuje. Schopnost zhodnotit přínos/význam konceptů pro psychosociální práci.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen: - Mít přehled o konkrétních organizacích, kde aplikují inovativní koncepty a metody psychosociální práce. - Mít základní informace o těchto konceptech a metodách, včetně jejich principů, významů a možností jejich využití. - Umět rozlišit potřeby lidí, pro které jsou jednotlivé koncepty určeny. - Umět vyjádřit svůj názor a postoj na danou problematiku.
Osnova
  • 1. - 5. setkání - návštěva konkrétních psycho-sociálních služeb, diskuse s pracovníky, peer konzultanty, popřípadě s klienty; propojování teorie s praxí. Konkrétně jde o následující pracoviště: Housing first - pro lidi, kteří jsou ohroženi sociálním vyloučením - Maltézská pomoc, o.p.s. Individual placement support - podporované zaměstnávání pro lidi s duševním onemocněním - Fokus Praha, z.ú. Programy pro lidi s poruchou osobnosti - dialekticko behaviorální terapie, Kaleidoskop, z.ú. Program pro klienty s duální diagnózou - dialekticko behaviorální terapie, Magdaléna, o.p.s. Peer programy a koncept recovery - zapojení lidí se zkušeností s duševním onemocněním do podpory druhých - PL Bohnice 6. setkání ve škole - společná reflexe, zhodnocení zkušeností a přínosu
Výukové metody
Metody výuky - exkurze, diskuse, kladení otázek, skupinová práce, reflexe, sebereflexe
Metody hodnocení
skupinová práce a její reflexe, případně písemná reflexe
Informace učitele
Termíny: úterý 14.30 - 16.30, 31.1., 21.2., 14.3., 4.4., 25.4., 16.5. 1. - 5. setkání - návštěva konkrétních psycho-sociálních služeb, diskuse s pracovníky, peer konzultanty, popřípadě s klienty, propojování teorie s praxí. Konkrétně jde o následující pracoviště, POŘADÍ BUDE UPŘESNĚNO: Housing first - pro lidi, kteří jsou ohroženi sociálním vyloučením - Maltézská pomoc, o.p.s. Individual placement support - podporované zaměstnávání pro lidi s duševním onemocněním - Fokus Praha, z.ú. Programy pro lidi s poruchou osobnosti - dialekticko behaviorální terapie, Kaleidoskop, z.ú. Program pro klienty s duální diagnózou - dialekticko behaviorální terapie, Magdaléna, o.p.s. Peer programy a koncept recovery - zapojení lidí se zkušeností s duševním onemocněním do podpory druhých - PL Bohnice 6. setkání ve škole - společná reflexe, zhodnocení zkušeností a přínosu
Další komentáře
Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Studenti zůstávají po celou dobu exkurze.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2024.