JABOK:X1092 Metodický a supervizní seminář - Informace o předmětu
X1092 Metodický a supervizní seminář k praxi II
Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologickáléto 2023
- Rozsah
- 0/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Jan Brázda (přednášející)
RNDr. Mgr. Ivana Čihánková (přednášející)
Mgr. Hana Čížková (přednášející)
Mgr. Anna Juráčková (přednášející)
Mgr. Tereza Najbrtová (přednášející)
Mgr. Marie Ortová (přednášející)
Dr. Ing. Alois Křišťan, Th.D. (cvičící)
doc. PhDr. David Urban, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Tereza Najbrtová
Katedra odborných praxí – Katedry – Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- X1092/DA: Po 30. 1. 10:15–11:45 1, Po 6. 2. 10:15–11:45 1, Po 20. 2. 10:15–11:45 1, Po 6. 3. 10:15–11:45 1, Po 20. 3. 10:15–11:45 1, Po 3. 4. 10:15–11:45 1, Po 24. 4. 10:15–11:45 1, T. Najbrtová
X1092/DB: Po 30. 1. 10:15–11:45 3, Po 6. 2. 10:15–11:45 3, Po 20. 2. 10:15–11:45 3, Po 6. 3. 10:15–11:45 3, Po 20. 3. 10:15–11:45 3, Po 3. 4. 10:15–11:45 3, Po 24. 4. 10:15–11:45 3, A. Juráčková
X1092/DC: Po 30. 1. 10:15–11:45 7, Po 6. 2. 10:15–11:45 7, Po 20. 2. 10:15–11:45 7, Po 6. 3. 10:15–11:45 7, Po 20. 3. 10:15–11:45 7, Po 3. 4. 10:15–11:45 7, Po 24. 4. 10:15–11:45 7, M. Ortová
X1092/DD: Po 30. 1. 10:15–11:45 4, Po 6. 2. 10:15–11:45 4, Po 20. 2. 10:15–11:45 4, Po 6. 3. 10:15–11:45 4, Po 20. 3. 10:15–11:45 4, Po 3. 4. 10:15–11:45 4, Po 24. 4. 10:15–11:45 4, D. Urban
X1092/DETF: Po 6. 3. 12:00–13:30 4, Po 20. 3. 12:00–13:30 4, Po 17. 4. 12:00–13:30 4, Po 15. 5. 12:00–13:30 4, A. Juráčková
X1092/KE: Út 17. 1. 17:00–20:15 5, Út 25. 4. 17:00–20:15 5, A. Křišťan
X1092/KF: Út 17. 1. 17:00–20:15 2, Út 25. 4. 17:00–20:15 2, M. Ortová
X1092/KG: Út 17. 1. 17:00–20:15 4, Út 25. 4. 17:00–20:15 4, D. Urban
X1092/KH: Út 17. 1. 17:00–20:15 1, Út 25. 4. 17:00–20:15 1, A. Juráčková
X1092/KI: Rozvrh nebyl do ISu vložen. - Předpoklady
- (NOW( X1102 OPI II. )) || FORMA(K)
Korekvizita : Odborná praxe informativní II. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Rozvíjet dovednosti sebereflexe a to jak ve vztahu k roli a fungování v seminární skupině tak ve vztahu k odborným praxím.
- Osnova
- Téma: společný seminář – příprava závěrečného semináře k praxi;
- Téma: Speciální školy, specifické potřeby dětí, žáků a studentů, individuální vzdělávací plán;
- Téma: Vyhodnocení praxe ve speciálních školách, silné a slabé stránky;
- Téma: Dětské domovy, systém náhradní výchovy v ČR;
- Téma: Vyhodnocení praxe v dětských domovech;
- Téma: Diagnostické ústavy, dětské domovy se školou, výchovné ústavy;
- Téma: Vyhodnocení praxe v ústavech, využití všech dosud získaných dovedností;
- Téma: Závěrečný seminář;
- Literatura
- doporučená literatura
- KALINA, Kamil. Supervize - kazuistiky. Edited by Antonín Šimek. Vyd. 1. V Praze: Triton, 2004, 171 s. ISBN 8072544969. info
- Integrativní přístupy k supervizi. Edited by Michael Carroll - Margaret Tholstrup, Translated by Jitka Kožnarová. Vyd. 1. Praha: Triton, 2004, 280 s. ISBN 8072545825. info
- HAVRDOVÁ, Zuzana. Kompetence v praxi sociální práce : metodická příručka pro učitele a supervizory v sociální práci. Praha: Osmium, vydavatelství a nakladatelství, 1999, 167 s. ISBN 80-902081-8-5. info
- HAWKINS, Peter a Robin SHOHET. Supervize v pomáhajících profesích. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004, 202 s. ISBN 8071787159. info
- MATOUŠEK, Oldřich. Metody a řízení sociální práce. 1. vyd. Praha: Portál, 2003, 384 s. ISBN 80-7178-548-2. info
- PAČESOVÁ, Martina. Lékař, pacient a Michael Balint :[balintovské skupiny v Česku]. Vyd. 1. Praha: Triton, 2004, 170 s. ISBN 8072544918. info
- Úvod do supervize :cyklický model : praktická příručka ... Edited by Petra Svobodová - Martin Valášek, Translated by Petra Svobodová. Tišnov: Sdružení SCAN, 2002, 88 s. ISBN 808662000X. info
- Výukové metody
- Výuka probíhá v malých skupinách, důraz je kladen na aktivitu studentů. Studenti se učí reflektovat zkušenosti z praxí, propojovat teoretické poznatky s praktickými zkušenostmi, rozumět cílům, hodnotám a principům výchovné a sociální práce, vnímat a reagovat na etické problémy a etická dilemata, formovat žádoucí postoje.
- Metody hodnocení
- Aktivní účast na seminářích, dodržení maximální povolené jedné absence.
- Informace učitele
- Třídní kniha
Denní studium:
seminární skupina DA
seminární skupina DB
seminární skupina DC
30 1 2023 úvodní společný seminář - organizace praxí, zadání úkolů pro závěrečnou studentskou konferenci
6 2 23 diskuse k tématu konference, příprava na praxi, individuální plán praxe
20 2 2023 reflexe praxe, vyhodnocení individuálních plánů, téma autorita
6 3 2023 - příprava na praxi v zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy, systém zařízení, cíle praxe
20 3 2023 - reflexe praxe, vyhodnocení individuálních plánů
seminární skupina DG
3 4 2023 - specifika výchovných ústavů, příprava na praxi, cíle praxe; diskuse k tématu závěrečné konference
24 4 2023 - příprava závěrečné konference; reflexe praxí, respektující přístup k dětem v zařízeních ústavní a ochranné výchovy
Kombinované studium:
seminární skupina KD
seminární skupina KE
seminární skupina KF
17. 1. 2023 - reflexe praxí z mezidobí, možnosti plnění pastorační praxe, téma etická dilemata - definice pojmu, příklady z praxe, závěrečná reflexe
25. 4. 2023 - reflexe praxí z mezidobí; profesionální vztah, hranice, hodnoty, rizika
seminární skupina KH - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (léto 2023, nejnovější)
- Permalink: https://is.jabok.cz/predmet/jabok/leto2023/X1092