S207 Metody sociálních výzkumů

Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
léto 2017
Rozsah
1/1/0. 2 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
Mgr. Anna Klimešová (přednášející)
Garance
PhDr. Hana Pazlarová, Ph.D.
Katedra sociální práce – Katedry – Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
Rozvrh
Čt 10:15–11:45 6, kromě So 18. 2. až So 25. 2., kromě Po 6. 3. až Pá 10. 3., kromě Po 3. 4. až Pá 7. 4., kromě St 12. 4. až Út 18. 4., kromě Út 2. 5. až Pá 5. 5.
Předpoklady
( S1031 Sociologie I. && S1032 Sociologie II. )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cíl: Seznámit s teorií a praktickým využitím sociálního a sociologického výzkumu v sociální a pastorační práci. Ozřejmit základní pojmy a přístupy výzkumného procesu. Získat díky četbě odborného článku schopnost porozumět výzkumnému sdělení. Nacvičit základní dovednosti v kvantitativní i kvalitativní metodologii
Osnova
  • 1. Smysl a význam sociálního výzkumu, témata, příklady 2. Východiska a hodnoty vědecko-výzkumné práce 3. Výzkumný proces/cyklus 4. Kvantitativní a kvalitativní metoda- základní přehled rozdílů 5. Proces výzkumné práce v kvantitativní metodologii- příprava, formulace hypotéz, výběr vzorku 6. Proces výzkumné práce v kvalitativní metodologii- příprava, výběr vzorku 7. Sběr dat a příprava pro zpracování 8. Metody zpracování a interpretace dat- kvantitativní a kvalitativní data 9. Odborný text jako výstup - struktura 10. Odborný text jako výstup výzkumu-zásady psaní a prezentace odborných textů
Literatura
    povinná literatura
  • SKUTIL, Martin. Základy pedagogicko-psychologického výzkumu. Vyd. 1. Praha: Portál, 2011, 256 s. ISBN 978-80-7367-778-7. info
  • Metody pedagogického výzkumu :základy kvantitativního výzkumu. Edited by Miroslav Chráska. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007, 272 s. ISBN 9788024713694. info
  • DISMAN, Miroslav. Jak se vyrábí sociologická znalost : příručka pro uživatele. Praha: Karolinum, 1993, 374 s. ISBN 80-7184-141-2. info
    doporučená literatura
  • MIOVSKÝ, Michal. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing, 2006, 332 s. ISBN 8024713624. info
  • HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum :základní metody a aplikace. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005, 407 s. ISBN 8073670402. info
Výukové metody
Přednášky, cvičení, četba, zpracování samostatných úkolů
Metody hodnocení
Docházka 80% Plnění úkolů v seminární části hodiny a plnění domácích úkoů, individuálních i skupinových, zahrnuje práci s recenzovanými časopisy, seminární práci, konstrukci dotazníku aj. HODNOCENÍ ÚKOLŮ: • 1 (časopis) – 1 bod • 2 (porovnání odbor. a popul. časopisu) - 2 body • 3 (Ebsco) - 1bod • 4 (etický prob. ve výzkumu) - 2 body • 5 (formulace výzk. prob.) - 2 body • 6 (tvorba dotazníku, inventáře, ankety) - 3 body • 7 (vlastní text o výzkumu) - 4 body hodnotí se forma, úroveň obsahu, práce se zdroji, porozumění, stylistika, vlastní vklad maximum: 15 minimum pro zápočet: 11 KAŽDÝ ÚKOL MUSÍ BÝT ODEVZDÁN. Úkoly, za které získá student 0 bodů, je možné jedenkrát opravit a znovu do odevzdárny vložit, aby se bodové hodnocení zvedlo.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2007, léto 2008, zima 2008, léto 2009, zima 2009, léto 2010, zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, léto 2013, léto 2014, léto 2015, léto 2016.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.jabok.cz/predmet/jabok/leto2017/S207