JABOK:S207 Metody sociálních výzkumů - Informace o předmětu
S207 Metody sociálních výzkumů
Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologickáléto 2017
- Rozsah
- 1/1/0. 2 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- Mgr. Anna Klimešová (přednášející)
- Garance
- PhDr. Hana Pazlarová, Ph.D.
Katedra sociální práce – Katedry – Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická - Rozvrh
- Čt 10:15–11:45 6, kromě So 18. 2. až So 25. 2., kromě Po 6. 3. až Pá 10. 3., kromě Po 3. 4. až Pá 7. 4., kromě St 12. 4. až Út 18. 4., kromě Út 2. 5. až Pá 5. 5.
- Předpoklady
- ( S1031 Sociologie I. && S1032 Sociologie II. )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Sociální pedagogika a teologie (program JABOK, SPSP)
- Cíle předmětu
- Cíl: Seznámit s teorií a praktickým využitím sociálního a sociologického výzkumu v sociální a pastorační práci. Ozřejmit základní pojmy a přístupy výzkumného procesu. Získat díky četbě odborného článku schopnost porozumět výzkumnému sdělení. Nacvičit základní dovednosti v kvantitativní i kvalitativní metodologii
- Osnova
- 1. Smysl a význam sociálního výzkumu, témata, příklady 2. Východiska a hodnoty vědecko-výzkumné práce 3. Výzkumný proces/cyklus 4. Kvantitativní a kvalitativní metoda- základní přehled rozdílů 5. Proces výzkumné práce v kvantitativní metodologii- příprava, formulace hypotéz, výběr vzorku 6. Proces výzkumné práce v kvalitativní metodologii- příprava, výběr vzorku 7. Sběr dat a příprava pro zpracování 8. Metody zpracování a interpretace dat- kvantitativní a kvalitativní data 9. Odborný text jako výstup - struktura 10. Odborný text jako výstup výzkumu-zásady psaní a prezentace odborných textů
- Literatura
- povinná literatura
- SKUTIL, Martin. Základy pedagogicko-psychologického výzkumu. Vyd. 1. Praha: Portál, 2011, 256 s. ISBN 978-80-7367-778-7. info
- Metody pedagogického výzkumu :základy kvantitativního výzkumu. Edited by Miroslav Chráska. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007, 272 s. ISBN 9788024713694. info
- DISMAN, Miroslav. Jak se vyrábí sociologická znalost : příručka pro uživatele. Praha: Karolinum, 1993, 374 s. ISBN 80-7184-141-2. info
- Výukové metody
- Přednášky, cvičení, četba, zpracování samostatných úkolů
- Metody hodnocení
- Docházka 80% Plnění úkolů v seminární části hodiny a plnění domácích úkoů, individuálních i skupinových, zahrnuje práci s recenzovanými časopisy, seminární práci, konstrukci dotazníku aj. HODNOCENÍ ÚKOLŮ: • 1 (časopis) – 1 bod • 2 (porovnání odbor. a popul. časopisu) - 2 body • 3 (Ebsco) - 1bod • 4 (etický prob. ve výzkumu) - 2 body • 5 (formulace výzk. prob.) - 2 body • 6 (tvorba dotazníku, inventáře, ankety) - 3 body • 7 (vlastní text o výzkumu) - 4 body hodnotí se forma, úroveň obsahu, práce se zdroji, porozumění, stylistika, vlastní vklad maximum: 15 minimum pro zápočet: 11 KAŽDÝ ÚKOL MUSÍ BÝT ODEVZDÁN. Úkoly, za které získá student 0 bodů, je možné jedenkrát opravit a znovu do odevzdárny vložit, aby se bodové hodnocení zvedlo.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jabok.cz/predmet/jabok/leto2017/S207