RJ368 Psychosociální krizová pomoc

Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
léto 2013
Rozsah
2/0. 2 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
PhDr. Bohumila Baštecká, Ph.D. (přednášející)
Garance
PaedDr. Marie Vorlová
Katedra sociální práce – Katedry – Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
Rozvrh
Po 25. 2. 9:15–12:30 aula, Po 11. 3. 9:15–12:30 aula, Po 15. 4. 9:15–12:30 aula, Po 22. 4. 9:15–12:30 aula, Po 6. 5. 9:15–12:30 aula, Po 13. 5. 9:15–12:30 aula
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Metody hodnocení
Vodítka k rozhovoru s lidmi, kteří se setkali s neštěstím, a k jeho zpracování pro předmět Psychosociální krizová spolupráce v rámci Bc. programu ETF 2010/2011 Cíle cvičení: • určit na základě volného rozhovoru v pozici „člověk – člověk“ potřeby, hodnoty, síly, zdroje a strategie zvládání u našeho protějšku (= člověka, který se setkal s neštěstím, v našem smyslu s ohraničenou událostí, která „dopadá“), aniž se na ně musíme přímo ptát • upevňovat se v základní dovednosti pro PsKS a pomáhající profese (= vedení rozhovoru) ÚVOD Souvislosti rozhovoru: • Uveďte, s kým (a proč zrovna s ním) jste se na rozhovoru domluvili. Jak jste mu vysvětlili, k čemu rozhovor potřebujete?Proč myslíte, že Vám vyhověl? Díky čemu jste od něj získali souhlas ke zveřejnění rozhovoru před spolužáky a vyučující? • Předkládáte poučený souhlas podepsaný člověkem, s kterým vedete rozhovor. STAŤ Veďte rozhovor. V rozhovoru zjišťujte (uvádím v podobě otázek přímých): • Prosím popište událost, kterou máte na mysli: co se tehdy stalo? Jak je to dlouho = kdy se to stalo? Jako kdo jste se s událostí setkal/a? (příklady: jako oběť přímá; příbuzný přeživší oběti přímé; pozůstalý po oběti přímé; hasič, policista, zdrav. záchranář; strojvedoucí, novinář, atp.) • Prosím, mohl/a byste popsat, které chvíle byly pro Vás na události a po ní nejhorší? • Kdy asi (za jak dlouho) po události, jste si uvědomil/a, že už je to zase dobré? Co pro Vás znamená (podle čeho poznáte), že už je to „zase dobré“? • Zamyslete se teď prosím nad pomocí pro sebe: Vnímal/a jste něco jako pomoc? Pokud ano, co pro Vás kdy (vzhledem k nejhorším okamžikům) bylo pomocí a kdo Vám pomohl? Pokud ne, jakou pomoc byste kdy (s přihlédnutím k nejhorším okamžikům) a od koho uvítal/a? Popište, co z chování blízkých nebo záchranářů, novinářů atp. jste vnímal/a jako pomáhající. Co Vám naopak na jejich chování vadilo (bylo zraňující)? • Změnila nebo nějak ovlivnila ta událost Vás anebo Váš život? Pokud ano, jak? • Uveďte cokoli, co byste chtěl/a k tématu doplnit. Uvedené otázky slouží pro inspiraci, nikoli proto, abyste jimi omezili vyprávějící/ho, sebe nebo rozhovor o neštěstí. Rozhovor zaznamenávejte tak, abyste zachytili přímou řeč vyprávějící/ho. ZÁVĚR Výsledně zpracujte rozhovor na dvě stránky A4 a předložte spolu s poučeným souhlasem a celkovým přepisem rozhovoru. Na dvou stránkách: • Uveďte souvislosti rozhovoru. • Zachyťte vyprávěný příběh. • Uveďte POTŘEBY, HODNOTY, (vnitřní) SÍLY, (vnější) ZDROJE a STRATEGIE ZVLÁDÁNÍ vyprávějící/ho doložené jeho/jejími přímými citacemi, které mají podklad v rozhovoru. • Reflektujte (= uvědomujte si a promýšlejte), jak se Vám úkol plnil, co jste se naučili. Pokud nestačíte splnit úkol v hodinách výuky, budete pokračovat obvyklým způsobem: napíšete se k rozmluvě nad úkolem na vypsané datum a týden před tímto datem zašlete či doručíte na mou adresu na ETF (Černá 9, Praha 1) písemně zpracovaný úkol v papírové podobě. Pro udělení klasifikovaného zápočtu počítejte prosím s tím, že mohu zjišťovat Váš základní přehled o zákonech 101, 239, 240/2000 Sb.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2008, léto 2009, léto 2010, léto 2011, léto 2012.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.jabok.cz/predmet/jabok/leto2013/RJ368