JABOK:S504 Psychologické poradenství pro - Informace o předmětu
S504 Psychologické poradenství pro děti a rodiny
Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologickáléto 2012
- Rozsah
- 0/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Lucie Hubertová (přednášející)
- Garance
- PaedDr. Marie Vorlová
Katedra sociální práce – Katedry – Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická - Rozvrh
- Út 14. 2. 14:00–15:45 3, Út 21. 2. 14:00–15:45 3, Út 6. 3. 14:00–15:45 3, Út 13. 3. 14:00–15:45 3, Út 20. 3. 14:00–15:45 3, Út 27. 3. 14:00–15:45 3, Út 24. 4. 14:00–15:45 3
- Předpoklady
- ( S105 Sociální psychologie && S104 Obecná a vývojová psychologie )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20 - Cíle předmětu
- Seminář se zejména interaktivními výukovými metodami (diskuse, případové studie, praktické ukázky, sebezkušenostní aktivity) zabývá tématy spojenými s dítětem jako uživatelem psychosociálních služeb. V semináři jsou probrány jevy a okolnosti, které zásadně ovlivňují vývoj dítěte a případně mohou dítě přivést do péče psychologa či sociálního pracovníka. Cíl semináře: Student získá konkrétnější představu o světě dítěte a o hlavních pilířích a principech, na kterých tento svět stojí, a na základě kterých lze do něj intervenovat. Vyzkouší si některé metody práce s dítětem a bude mít možnost naučit se pohlížet na různé situace, pro které se dítě stává klientem psychosociálních služeb, z perspektivy dítěte.
- Osnova
- Osnova: 1. Obecné principy psychického vývoje dítěte. Psychické potřeby dítěte. 2. Rodina jako nejvýznamnější sociální skupina.Mateřství a otcovství. Sourozenecká skupina. 3. Psychologické a pedagogické školní poradenství. Dětská klinická psychologie. Další formy psychologické pomoci dítěti a jeho rodině. Přehled pracovišť. 4. Metody a formy práce v dětském psychologickém poradenství 5. Rozhovor, vedení rozhovoru s dítětem. 6. Testové metody-testy schopností, dotazníky, posuzovací škály. 7.Systemický přístup v práci s dítětem. Insoo Kim Berg. 8. Práce s dětskou skupinou 9. Krizové situace v životě dítěte. Rozvod. 10. Agresivita, šikana. Delikvence dětí a mladistvých. Hyperaktivita a porucha pozornosti. ADHD a systém rodiny a školy.
- Literatura
- povinná literatura
- LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie. Vyd. 3., přeprac. a dopl.,. Praha: Grada Publishing, 1998, 343 s. ISBN 807169195X. info
- doporučená literatura
- ŠIMANOVSKÝ, Zdeněk. Hry pro zvládání agresivity a neklidu. Praha: Portál, 2002, 175 s. ISBN 80-7178-689-6. info
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (léto 2012, nejnovější)
- Permalink: https://is.jabok.cz/predmet/jabok/leto2012/S504