JABOK:J_5512 Using Mindfulness Techniques i - Informace o předmětu
J_5512 Using Mindfulness Techniques in Teaching
Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologickáléto 2025
- Rozsah
- 0/3/0. 2 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno prezenčně. - Vyučující
- Ing. Bc. Ivana Adámková (přednášející)
- Garance
- Ing. Iveta Kaňková
Katedra jazyků – Katedry – Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
Dodavatelské pracoviště: Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická - Rozvrh
- Út 13:45–15:15 2
- Předpoklady
- Znalost anglického jazyka na úrovni přibližně B1 a výše.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 13/15, pouze zareg.: 0/15 - Cíle předmětu
- Student se během předmětu seznámí se základními principy mindfulness, jednotlivými technikami a možnostmi jejich použití u dětí a mladých lidí i u učitelů samotných. Osvojí si a procvičí odbornou slovní zásobu v anglickém jazyce. Bude číst vybrané texty, vyzkouší si vedené meditace v anglickém i českém jazyce.
- Osnova
- Výběrový předmět bude probíhat v úterý od 13:45 do 15:15 v učebně č. 2 v následujících termínech: 4.2. 11.2. 18.2. 25.2. 11.3. 18.3. 25.3. 1.4. 29.4. 6.5.
- Výukové metody
- Seminář bude probíhat v úterý v odpoledních hodinách na Jaboku. Student bude dostávat průběžné domácí úkoly, které bude reflektovt n následujících hodimách. Program bude postaven tak, aby se studenti aktivně zapojovali, rozvíjeli svoji kreativitu a zároveň i své jazykové znalosti v této oblasti, která je úzce spojená se sociální pedagogikou. Komunikace bude probíhat v angličtině i v češtině. Povinná literatura bude uložena ve Studijních materiálech na ISu
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- Třídní kniha
4.2. - Introduction into mindfulness, definitions, benefits of mindfulness, why to do mindfulness at schools - brainstroming, reading
11.2. Sharing experience from homework assignment - body scan meditation, finding appropriate activities for kids and teenagers, vocabulary about breath, watching documentary Headspace, Guide to Meditation from Netflix 18.2. checking Homework in groups, sharing, breathing meditation - counting the breath, theory on breathing and physiology, how to teach kids and children to breath, video on belly breathing, two videos Happy teachers - Plum Village 25.2. checking homework in the whole group - sharing, reading a text about breath and Christianity by Anne Kertz Kernion, meditation about breath in the chapel, introduction onto walking meditation and meditation in a kitchen - cooking 11.3. warm-up -counting in pairs, meditation on raisins, walking meditation 18.3. warm-up - shaking, meditations on sounds, together and possible usage with kids and young people 25.3. warm-up activity Simon said, reading story Prayer of the Frog by Anthony de Mello, sharing the homework assignment - an interview of Jon Kabat-Zinn and Oprah Winfrey, presentation of a student with an activity on the topic Gratitude 15.4. Checking the homework - video BRINGING MINDFULNESS TO SCHOOLS, discussion, presentation of a student with an activity on the topic Enjoying Awe and Nature,watching documentary Headspace, Guide to Meditation from Netflix - Dealing with Stress, short mindful body exercise 29.4. 6.5. Mindfulness for children with ADHD, Imaginery Mountain meditation + reflection, summary and evaluation of the whole seminar, feedback and looking ahead - how and where to use mindfulness in students´ lives and in their work
19.9. - Introduction into mindfulness, definitions, body scan - for adults and for kids versions 26.9. - practical guided meditation , breathing and thoughts, finding appropriate activities for children, discussion, sharing the experience with homework activity, watching documentary Headspace, Guide to Meditation from Netflix 10.10. - short time activities for mindfulness - discussion, meditation practise - drinking tea, belly breathing - video for children 17.10. - vocabulary connected with Breath, practising the vocab., reading the text Mindfulness in Breathing by Jon kabat Zinn + discussion, practising Breathing meditation with counting 31.10. - video Bubble Bounce - discussion abpout it, a speaking activity - why I do not have time to meditate, meditation on breath with Christian overlap 14.11. warm up activities for different age groups, mindfulness with a possible overlap to Christianity - meditation with Anthony de Mello, dealing with thoughts - watching an epizode from Netflix series HEADSPACE A GUIDE TO MEDITATION, discussion about students´ experience 21.11. - warm up - slovní sprcha, meditation on sounds, discussion about stay in darkness - an experience of one of the students 28.11. - 12.12. - shrnutí kurzu, recommendation for other activities, activity BLANK WHITE BOARD for focusing on our thoughts, activity for kids with ADHD, meditation in a chaple about the lake 21.11. discussion about homework - experience of students, meditation on sounds, reading the story The Prayer of the Frog, reading a part of the book Jak zní ticho, sharing the experience about the events Hory v tichu and stay in the dark 28.11. -reading the text about implementing mindfullness program into schools, discussion, watching an epizode from Netflix series HEADSPACE A GUIDE TO MEDITATION, epizode 5, discussion about students´ experience
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jabok.cz/predmet/jabok/leto2025/J_5512