SVOBODOVÁ, Zuzana. Život v obrácení. In N. Pelcová, A. Hogenová. Česká vzdělanost v Evropě II. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta. s. 172-183. ISBN 978-80-7290-627-7. 2012.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Život v obrácení
Název česky Život v obrácení
Autoři SVOBODOVÁ, Zuzana.
Vydání Praha, Česká vzdělanost v Evropě II. od s. 172-183, 12 s. 2012.
Nakladatel Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta
Další údaje
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Organizační jednotka Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
ISBN 978-80-7290-627-7
Klíčová slova česky duchovní člověk; duchovní život; duše; Jan Patočka; Jan Amos Komenský; naivní život; nepolitická politika; oběť; obrácení; otevřenost, otřes; pravda jako nekrytost; solidarita otřesených; životní pohyby
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Zuzana Svobodová, Ph.D., učo 4104. Změněno: 9. 1. 2014 21:43.
Anotace
Zuzana Svobodová svým textem "Život v obrácení" ukazuje, jak promýšlel filosof Jan Patočka pojem "duchovní člověk". Duchovní život jako život v radikální otevřenosti, v nezakotvenosti, ve svobodě, v nekrytosti, tedy život v pravdě se projevuje také v činech jako nepolitická politika a ve společenství jako solidárnost společenství otřesených, jako solidarita i nesouhlase. Autorka připomíná Patočkou vyjádřený specifický rytmus duchovního prostředí v českých zemích, který je charakteristický svým vnímáním plurality a schopností plodného eklektismu vznikajícího ve zvláštních obdobích tvořivého napětí. Duchovní člověk jako přijímající a podstupující zlom naivního života je schopen života jako oběti, jako vydání se pro pravdu, jako bytostné zaslíbení se pravdě.
Anotace česky
Zuzana Svobodová svým textem "Život v obrácení" ukazuje, jak promýšlel filosof Jan Patočka pojem "duchovní člověk". Duchovní život jako život v radikální otevřenosti, v nezakotvenosti, ve svobodě, v nekrytosti, tedy život v pravdě se projevuje také v činech jako nepolitická politika a ve společenství jako solidárnost společenství otřesených, jako solidarita i nesouhlase. Autorka připomíná Patočkou vyjádřený specifický rytmus duchovního prostředí v českých zemích, který je charakteristický svým vnímáním plurality a schopností plodného eklektismu vznikajícího ve zvláštních obdobích tvořivého napětí. Duchovní člověk jako přijímající a podstupující zlom naivního života je schopen života jako oběti, jako vydání se pro pravdu, jako bytostné zaslíbení se pravdě.
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 10:31