JABOK:V587 Pedagogická psychologie (e-kur - Informace o předmětu
V587 Pedagogická psychologie (e-kurz)
Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologickáléto 2024
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno online. - Vyučující
- Mgr. Anna Klimešová (přednášející)
- Garance
- Mgr. Bc. Michal Pařízek, Ph.D.
Katedra pedagogiky a psychologie – Katedry – Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 18/20, pouze zareg.: 6/20 - Mateřské obory/plány
- Sociální pedagogika a teologie (program JABOK, SPSP)
- Cíle předmětu
- Absolvent kurzu na základní úrovni porozumí emočně-motivačnímu systému v procesu učení, a dokáže jej dát do souvislosti s učebním prostředím a překážkami v učení.
Dovede užitečně formulovat pedagogický cíl pro danou učební jednotku a vytvořit kritéria či normy pro hodnocení jeho plnění.
Dovede aplikovat poznatky při interpretaci žákova chování, analyzovat školní situaci a navrhnout řešení (opatření), navrhnout učební jednotku konstruktivistickým přístupem. - Výstupy z učení
- Absolvent kurzu na základní úrovni porozumí emočně-motivačnímu systému v procesu učení, a dokáže jej dát do souvislosti s učebním prostředím a překážkami v učení.
Dovede užitečně formulovat pedagogický cíl pro danou učební jednotku a vytvořit kritéria či normy pro hodnocení jeho plnění.
Dovede aplikovat poznatky při interpretaci žákova chování, analyzovat školní situaci a navrhnout řešení (opatření), navrhnout učební jednotku konstruktivistickým přístupem. - Osnova
- 1. Výchova a vzdělávání
- · výchova a její cíle
- · role učitele
- · psychohygiena ve školním prostředí
- 2. Emočně-motivačně-hodnotový systém
- · emoce, motivace, hodnoty a vůle, seberegulace
- · zlobení a agrese
- 3. Pedagogické cíle
- · užitečně formulovaný cíl
- · návaznost cílů časová a obsahová, kontrola plnění
- 4. Hodnocení a jeho místo v procesu učení
- 5. Učení a co je ovlivňuje: žák, učitel, učivo
- · žák, učitel, učivo
- · kognitivní typy, učební styly a styl výuky
- · individualizace výuky
- 6. Řízení procesu učení
- · řízení procesu učení a role učitele
- · překážky v učení
- · třídní management a třídní klima
- Literatura
- doporučená literatura
- ZEZULKOVÁ, KOVÁŘOVÁ. Speciálně pedagogická diagnostika v praxi. Ostrava : Ostravská univerzita, 2013. ISBN 978-80-7464-321-7 [online] dostupné z http://projekty.osu.cz/karp/opory/aktualizovane/14_Spec_pedagogicka_diagnostika_v_praxi_Opora.pdf
- MACEK, Petr. Adolescence. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-17178-747-7
- JOŠT, Jiří, Alena NOHAVOVÁ a Helena HAVLISOVÁ. Pedagogicko-psychologická diagnostika: cesta k účinnému vedení. Praha: Eduko, 2015. ISBN 978-80-88057-18-5.
- VALIŠOVÁ, Alena a Hana KASÍKOVÁ. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1734-0. info
- Psychologie pro učitele. Edited by Jan Čáp - Jiří Mareš. Vyd. 2. Praha: Portál, 2007, 655 s. ISBN 9788073672737. info
- KASÍKOVÁ, Hana. Kooperativní učení a vyučování : toretické a praktické problémy. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2001, 179 s. ISBN 80-246-0192-3. info
- ZELINKOVÁ, Olga. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program : [nástroje pro prevenci, nápravu a integraci]. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 207 s., il. ISBN 80-7178-544-. info
- BIDDULPH, Steve. Proč jsou šťastné děti šťastné [Biddulph, 2000]. Vyd. 2. Praha: Portál, 2000, 139 s. : i. ISBN 80-7178-411-7. info
- MAREŠ, Jiří [pedagog]. Styly učení žáků a studentů. Vyd. 1. Praha: Portál, 1998, 239 s. : i. ISBN 80-7178-246-7. info
- Výukové metody
- kurz Moodle, klíč k zápisu: pedag.psy24
- studium materiálů
- analýza videí a článků
- diskuse nad otázkami
- zpracování esejí
- plnění didaktických testů
- hledání analogií z vlastní zkušenosti - Metody hodnocení
- - bodové hodnocení jednotlivých aktivit (příspěvků do diskusí, plnění opakovacích testíků, odevzdávání dílčích úkolů
- slovní hodnocení závěrečného písemného úkolu - Informace učitele
- Úkoly a aktivity je nutné plnit do stanovených termínů. Po zmeškání termínu není možné dostat hodnocení a předmět ukončit!
- Další komentáře
- Studijní materiály
jedná se o e-kurz bez setkání s účastníky.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jabok.cz/predmet/jabok/leto2024/V587