JABOK:V587 Pedagogická psychologie (e-kur - Informace o předmětu
V587 Pedagogická psychologie (e-kurz)
Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologickáléto 2023
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno online. - Vyučující
- Mgr. Anna Klimešová (přednášející)
- Garance
- Mgr. Bc. Michal Pařízek, Ph.D.
Katedra pedagogiky a psychologie – Katedry – Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 16 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 6/16, pouze zareg.: 6/16 - Mateřské obory/plány
- Sociální pedagogika a teologie (program JABOK, SPSP)
- Cíle předmětu
- Absolvent kurzu na základní úrovni porozumí emočně-motivačnímu systému v procesu učení, a dokáže jej dát do souvislosti s učebním prostředím a překážkami v učení.
Dovede užitečně formulovat pedagogický cíl pro danou učební jednotku a vytvořit kritéria či normy pro hodnocení jeho plnění.
Dovede aplikovat poznatky při interpretaci žákova chování, analyzovat školní situaci a navrhnout řešení (opatření), navrhnout učební jednotku konstruktivistickým přístupem. - Výstupy z učení
- Absolvent kurzu na základní úrovni porozumí emočně-motivačnímu systému v procesu učení, a dokáže jej dát do souvislosti s učebním prostředím a překážkami v učení.
Dovede užitečně formulovat pedagogický cíl pro danou učební jednotku a vytvořit kritéria či normy pro hodnocení jeho plnění.
Dovede aplikovat poznatky při interpretaci žákova chování, analyzovat školní situaci a navrhnout řešení (opatření), navrhnout učební jednotku konstruktivistickým přístupem. - Osnova
- 1. Výchova a vzdělávání
- · výchova a její cíle
- · role učitele
- · psychohygiena ve školním prostředí
- 2. Emočně-motivačně-hodnotový systém
- · emoce, motivace, hodnoty a vůle, seberegulace
- · zlobení a agrese
- 3. Pedagogické cíle
- · užitečně formulovaný cíl
- · návaznost cílů časová a obsahová, kontrola plnění
- 4. Hodnocení a jeho místo v procesu učení
- 5. Učení a co je ovlivňuje: žák, učitel, učivo
- · žák, učitel, učivo
- · kognitivní typy, učební styly a styl výuky
- · individualizace výuky
- 6. Řízení procesu učení
- · řízení procesu učení a role učitele
- · překážky v učení
- · třídní management a třídní klima
- Výukové metody
- - studium materiálů
- analýza videí a článků
- diskuse nad otázkami
- zpracování esejí
- plnění didaktických testů
- hledání analogií z vlastní zkušenosti - Metody hodnocení
- - bodové hodnocení jednotlivých aktivit (příspěvků do diskusí, plnění opakovacích testíků, odevzdávání dílčích úkolů
- slovní hodnocení závěrečného písemného úkolu - Informace učitele
- Úkoly a aktivity je nutné plnit do stanovených termínů. Po zmeškání termínu není možné dostat hodnocení a předmět ukončit.
- Další komentáře
- Studijní materiály
jedná se o e-kurz bez setkání s účastníky.
- Statistika zápisu (léto 2023, nejnovější)
- Permalink: https://is.jabok.cz/predmet/jabok/leto2023/V587