Ss214 Pokročilé metody sociální práce

Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
zima 2024
Rozsah
1/1/0. 2 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. PhDr. David Urban, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. PhDr. David Urban, Ph.D.
Katedra sociální práce – Katedry – Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
Dodavatelské pracoviště: Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
Ss214/D: Po 13:45–15:15 1, kromě So 2. 9., kromě Po 2. 9., kromě Po 30. 9. až Pá 4. 10., kromě Po 28. 10. až Pá 8. 11., kromě Po 2. 12. až Pá 6. 12., kromě Po 23. 12. až Pá 3. 1., D. Urban
Ss214/K: Út 3. 12. 17:00–20:15 aula, Út 7. 1. 17:00–20:15 elearning, D. Urban
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cíle modulu Po absolvování modulu student - zná základní způsoby speciálněpedagogické diagnostiky - umí popsat různé způsoby přístupu k osobám s disabilitou, zná jejich výhody a nevýhody a ví, jak je možné je používat u různých cílových skupin - orientuje se v problematice specifických poruch učení, zná možnosti reedukace - orientuje se v problematice nadprůměrného nadání u dětí, zná základní možnosti přístupu Anotace modulu Základy diagnostiky ve speciální pedagogice Poradenství ve speciální pedagogice, poradenská zařízení školská a sociální Vybrané metody – základní charakteristika a možnosti využití pro různé cílové skupiny: - arteterapie v širokém slova smyslu - animoterapie - Vojtova metoda, Bobath koncept - terapie hrou - snoezelen - bazální stimulace - strukturované učení - Feuersteinovo instrumentální obohacování (FIE) - zahradní terapie Specifické poruchy učení – charakteristika a možnosti nápravy Přístup k dětem s nadprůměrným nadáním Studijní literatura a pomůcky KUCHARSKÁ, Anna. Školní speciální pedagog. Vyd. 1. Praha: Portál, 2013, 223 s. ISBN 978-80-262-0497-8. LEBEER, Jo (ed.). Programy pro rozvoj myšlení dětí s odchylkami vývoje: podpora začleňování znevýhodněných dětí do běžného vzdělávání. Vyd. 1. Praha: Portál, 2006, 262 s. Speciální pedagogika (Portál). ISBN 80-7367-103-4. NOVOSAD, Libor. Základy speciálního poradenství: struktura a formy poradenské pomoci lidem se zdravotním nebo sociálním znevýhodněním. Vyd. 1. Praha: Portál, 2000, 159 s. ISBN 80-7178-197-5. POKORNÁ, Věra. Vývojové poruchy učení v dětství a v dospělosti. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010, 238 s. ISBN 978-80-7367-773-2. POKORNÁ, Věra. Cvičení pro děti se specifickými poruchami učení: rozvoj vnímání a poznávání. Vyd. 5. Praha: Portál, 2011, 153 s. Speciální pedagogika (Portál). ISBN 978-80-7367-931-6. VALENTA, Milan, Jan MICHALÍK a Martin LEČBYCH. Mentální postižení: v pedagogickém, psychologickém a sociálně-právním kontextu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2012, 349 s. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-3829-1. Zakončení: písemný test
Informace učitele
Třídní kniha Denní studium 9.9.2024: role zdravotně sociálního pracovníka 16.9.2024: kazuistiky a práce zdravotně sociálního pracovníka (ukázky z praxe) 23.9.2024 krizová intervence 7.10.2024: krizová intervence, kazuistiky 14.10.2024: krizová intervence, práce ve skupinách 21.10.2024: VTI a jeho využití v sociální práci 11.11.2024: Co je a co není supervize v sociální práci 18.11.2024: Podle charakteristiky cílového klienta umět volit komunikační strategie, vedení dokumentace a dodržení hlavních zásad kontaktu s klientem. 25.11.2024: Obecné zásady pro ukončení intervence. Formální ukončení - spisy, důvěrné. 9.12.2024: Vybrané přístupy – jejich základní okruhy a jejich využití pro cílové skupiny 16.12.2024: opakování a příprava na zakončení předmětu Kombinované studium 3.12.2024: Obecné zásady pro ukončení intervence. Formální ukončení - spisy, důvěrné. Vybrané přístupy – jejich základní okruhy a jejich využití pro cílové skupiny 7.1.2025: Témata: role zdravotně sociálního pracovníka, krizová intervence, VTI a jeho využití v sociální práci, Co je a co není supervize v sociální práci. Podle charakteristiky cílového klienta umět volit komunikační strategie, vedení dokumentace a dodržení hlavních zásad kontaktu s klientem.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.jabok.cz/predmet/jabok/zima2024/Ss214