JABOK:Ss214 Pokročilé metody sociální prác - Informace o předmětu
Ss214 Pokročilé metody sociální práce
Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologickázima 2024
- Rozsah
- 1/1/0. 2 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. PhDr. David Urban, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. PhDr. David Urban, Ph.D.
Katedra sociální práce – Katedry – Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
Dodavatelské pracoviště: Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- Ss214/D: Po 13:45–15:15 1, kromě So 2. 9., kromě Po 2. 9., kromě Po 30. 9. až Pá 4. 10., kromě Po 28. 10. až Pá 8. 11., kromě Po 2. 12. až Pá 6. 12., kromě Po 23. 12. až Pá 3. 1., D. Urban
Ss214/K: Út 3. 12. 17:00–20:15 aula, Út 7. 1. 17:00–20:15 elearning, D. Urban - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cíle modulu Po absolvování modulu student - zná základní způsoby speciálněpedagogické diagnostiky - umí popsat různé způsoby přístupu k osobám s disabilitou, zná jejich výhody a nevýhody a ví, jak je možné je používat u různých cílových skupin - orientuje se v problematice specifických poruch učení, zná možnosti reedukace - orientuje se v problematice nadprůměrného nadání u dětí, zná základní možnosti přístupu Anotace modulu Základy diagnostiky ve speciální pedagogice Poradenství ve speciální pedagogice, poradenská zařízení školská a sociální Vybrané metody – základní charakteristika a možnosti využití pro různé cílové skupiny: - arteterapie v širokém slova smyslu - animoterapie - Vojtova metoda, Bobath koncept - terapie hrou - snoezelen - bazální stimulace - strukturované učení - Feuersteinovo instrumentální obohacování (FIE) - zahradní terapie Specifické poruchy učení – charakteristika a možnosti nápravy Přístup k dětem s nadprůměrným nadáním Studijní literatura a pomůcky KUCHARSKÁ, Anna. Školní speciální pedagog. Vyd. 1. Praha: Portál, 2013, 223 s. ISBN 978-80-262-0497-8. LEBEER, Jo (ed.). Programy pro rozvoj myšlení dětí s odchylkami vývoje: podpora začleňování znevýhodněných dětí do běžného vzdělávání. Vyd. 1. Praha: Portál, 2006, 262 s. Speciální pedagogika (Portál). ISBN 80-7367-103-4. NOVOSAD, Libor. Základy speciálního poradenství: struktura a formy poradenské pomoci lidem se zdravotním nebo sociálním znevýhodněním. Vyd. 1. Praha: Portál, 2000, 159 s. ISBN 80-7178-197-5. POKORNÁ, Věra. Vývojové poruchy učení v dětství a v dospělosti. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010, 238 s. ISBN 978-80-7367-773-2. POKORNÁ, Věra. Cvičení pro děti se specifickými poruchami učení: rozvoj vnímání a poznávání. Vyd. 5. Praha: Portál, 2011, 153 s. Speciální pedagogika (Portál). ISBN 978-80-7367-931-6. VALENTA, Milan, Jan MICHALÍK a Martin LEČBYCH. Mentální postižení: v pedagogickém, psychologickém a sociálně-právním kontextu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2012, 349 s. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-3829-1. Zakončení: písemný test
- Informace učitele
- Třídní kniha Denní studium 9.9.2024: role zdravotně sociálního pracovníka 16.9.2024: kazuistiky a práce zdravotně sociálního pracovníka (ukázky z praxe) 23.9.2024 krizová intervence 7.10.2024: krizová intervence, kazuistiky 14.10.2024: krizová intervence, práce ve skupinách 21.10.2024: VTI a jeho využití v sociální práci 11.11.2024: Co je a co není supervize v sociální práci 18.11.2024: Podle charakteristiky cílového klienta umět volit komunikační strategie, vedení dokumentace a dodržení hlavních zásad kontaktu s klientem. 25.11.2024: Obecné zásady pro ukončení intervence. Formální ukončení - spisy, důvěrné. 9.12.2024: Vybrané přístupy – jejich základní okruhy a jejich využití pro cílové skupiny 16.12.2024: opakování a příprava na zakončení předmětu Kombinované studium 3.12.2024: Obecné zásady pro ukončení intervence. Formální ukončení - spisy, důvěrné. Vybrané přístupy – jejich základní okruhy a jejich využití pro cílové skupiny 7.1.2025: Témata: role zdravotně sociálního pracovníka, krizová intervence, VTI a jeho využití v sociální práci, Co je a co není supervize v sociální práci. Podle charakteristiky cílového klienta umět volit komunikační strategie, vedení dokumentace a dodržení hlavních zásad kontaktu s klientem.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jabok.cz/predmet/jabok/zima2024/Ss214