P_5513 Jak pracovat s dětmi s ADHD a ADD

Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
zima 2025
Rozsah
0/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Martina Anderová (přednášející)
Dušana Kapová (přednášející)
Garance
Mgr. Martina Anderová
Kontaktní osoba: Mgr. Martina Anderová
Rozvrh
Čt 9. 10. 16:00–18:30 malá aula, Čt 16. 10. 16:00–18:30 malá aula, Čt 23. 10. 16:00–18:30 malá aula, Pá 5. 12. 9:00–14:00 malá aula, So 6. 12. 9:00–13:00 2
Předpoklady
Modul seznamuje studenty se specifiky práce s dětmi s ADHD a ADD v různých prostředích – školním, rodinném a volnočasovém. Témata zahrnují porozumění neurovývojovým poruchám, strategie podpory pozornosti, sebeřízení a impulzivity, preventivní a intervenční přístupy, úpravy výukového prostředí, využití vizualizace, struktury a pravidel. Součástí je práce s případovými studiemi a reflexe vlastních postojů. Významná pozornost je věnována mezioborové spolupráci a individualizaci přístupu k dítěti.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 22 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 21/22, pouze zareg.: 14/22
Cíle předmětu
Po absolvování modulu student: • rozumí základním projevům poruchy ADHD a ADD a jejich vývojovým specifikům, • chápe ADHD a ADD jako neurovývojové odlišnosti s důrazem na silné stránky dítěte, • zná respektující pedagogické a terapeutické přístupy vhodné pro práci s dětmi s ADHD a ADD (např. struktura, vizualizace, techniky sebeřízení), • je schopen vytvářet a implementovat individuální podpůrné plány ve spolupráci s odborníky, školou i rodinou, • rozpozná rizika stigmatizace a umí pracovat s pozitivní motivací a seberegulací dětí, • reflektuje své postoje k odlišnostem a podporuje inkluzivní prostředí.
Metody hodnocení
Aktivní účast na výuce: povolena 1 absence • Zpracování případové studie (2 normostrany) a její prezentace

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.jabok.cz/predmet/jabok/zima2025/P_5513