JABOK:V1841 Výtvarná výchova I. - Informace o předmětu
V1841 Výtvarná výchova I.
Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologickázima 2015
- Rozsah
- 0/2. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Renáta Radová (přednášející)
Gabriela Tůmová (přednášející) - Garance
- Mgr. Bc. Michal Pařízek, Ph.D.
Katedra pedagogiky a psychologie – Katedry – Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- V1841/A: Út 12:00–13:30 2, kromě St 2. 9. až Pá 11. 9., kromě Po 26. 10. až Pá 30. 10., R. Radová
V1841/B: Út 13:45–15:15 2, kromě St 2. 9. až Pá 11. 9., kromě Po 26. 10. až Pá 30. 10., R. Radová
V1841/C: Rozvrh nebyl do ISu vložen. G. Tůmová, jen pro kombinované studium Jabok - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Pro denní studium: 1. seznámení se s výtvarnými vyjadřovacími prostředky, rozvoj kreativity, fantazie a vlastních výtvarných dovedností. Student si teoreticky a především i prakticky osvojí řadu výtvarných technik (kresba, malba, textilní tvorba, grafika, prostorová tvorba, netradiční výtvarné materiály a postupy, materiálové experimenty). 2. základy metodiky a didaktiky výtvarné výchovy jako východisko pro vlastní práci s dětmi, mládeží i s dospělými (vztah námětu a techniky, různé programy a pojetí výtvarné výchovy, projektová výuka, přesahy výtvarné výchovy – mezioborové vztahy, relaxace, radost i terapie) Pro kombinované studium: Předmět sleduje dvojí cíl: 1. vzdělání studujících v oblasti výtvarné činnosti a 2. přípravu studujících pro jejich vlastní výchovnou činnost s dětmi a mládeží. Předmět vybavuje studenty potřebnými poznatky z didaktiky a metodiky výtvarné výchovy včetně praktických návodů pro výuku. Podstatnou částí výuky je vlastní výtvarná činnost studentů, spočívající v kreslení podle předlohy i podle vlastní fantazie, v práci s různými druhy materiálů (drát, šustí, filc, sádra, hmoty) a v seznamovaní se s různými textilními technikami (tkaní, paličkování, šití).
- Literatura
- GAINEROVÁ, Cindy a Maryann F. KOHLOVÁ. Dalších 199 výtvarných činností :náměty pro rozvoj myšlení dětí od 3 let. Vyd. 2. Praha: Portál, 2003, 258 s. ISBN 8071787671. info
- VONDROVÁ, Petra. Výtvarné techniky pro děti : hry a výtvarné činnosti pro děti ve věku od 4 do 9 let. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 156 s. : i. ISBN 80-7178-583-0. info
- KOHLOVÁ, Maryann. 200 výtvarných činností : náměty pro tvořivost dětí od 3 let. Vyd. 1. Praha: Portál, 1996, 271 s. : i. ISBN 80-85282-90-9. info
- Výukové metody
- Praktická výtvarná činnost s teoretickým úvodem a didaktickými přesahy, exkurze ve skutečném ateliéru, případně návštěva výstavy dle aktuálních možností
- Metody hodnocení
- Pro denní studium: prezentace 1 – 2 hotových výtvarných prací v učebně výtvarné výchovy v rámci výuky (závěr semestru) Zápočen bude udělen za aktivní účast na výuce, tvůrčí přístup, max. 2 absence Pro kombinované studium: Pro udělení zápočtu je vyžadována aktivní účast na výuce a tvůrčí přístup k úkolům zadávaným během semestru.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (zima 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.jabok.cz/predmet/jabok/zima2015/V1841