V_5507 Pedagogická psychologie (e-kurz)

Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
léto 2025
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno online.
Vyučující
RNDr. Mgr. Ivana Čihánková (přednášející)
Garance
Michal Pařízek, Ph.D.
Katedra pedagogiky a psychologie – Katedry – Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
Kontaktní osoba: RNDr. Mgr. Ivana Čihánková
Dodavatelské pracoviště: Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
Rozvrh
St 29. 1. 19:00–20:30 elearning, St 5. 2. 19:00–20:30 elearning
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 29/20, pouze zareg.: 11/20
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Absolvent kurzu na základní úrovni porozumí emočně-motivačnímu systému v procesu učení, a dokáže jej dát do souvislosti s učebním prostředím a překážkami v učení.
Dovede aplikovat poznatky při interpretaci žákova chování, analyzovat školní situaci a navrhnout řešení (opatření).
Výstupy z učení
Absolvent kurzu na základní úrovni porozumí emočně-motivačnímu systému v procesu učení, a dokáže jej dát do souvislosti s učebním prostředím a překážkami v učení.
Dovede aplikovat poznatky při interpretaci žákova chování, analyzovat školní situaci a navrhnout řešení (opatření).
Osnova
  • 1. Styly učení
  • Podmínky učení
  • Styly výuky
  • Motivace
  • 2. Hodnocení
  • Principy a formy hodnocení
  • Formativní hodnocení
  • Odměna a trest ve výchově
  • 3. Školní úspěšnost a neúspěšnost
  • 4. Osobnost pedagoga
  • Typologie učitele
  • Reflexe a sebereflexe
  • Vztah pedagog - žák
  • 5. Klima třídy
  • Sociální klima třídy
  • Kázeň
Literatura
    doporučená literatura
  • GILLERNOVÁ, Ilona (ed.). Psychologie pro učitelky mateřské školy. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0977-5.
  • ČÁP, Jan a Jiří MAREŠ. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-273-7.
  • ČAPEK, Robert. Třídní klima a školní klima. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-7370-4.
    neurčeno
  • HOLEČEK, Václav. Psychologie v učitelské praxi. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-3704-1.
  • PETTY, Geoffrey a FOLTÝN, Jiří. Moderní vyučování. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0367-4.
  • MAREŠ, Jiří. Styly učení žáků a studentů. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-246-7.
Výukové metody
kurz Moodle, klíč k zápisu: PedPsych
- studium materiálů
- analýza videí a článků
- hledání analogií z vlastní zkušenosti
Metody hodnocení
- slovní hodnocení příspěvků do fór a závěrečného písemného úkolu
Další komentáře
Studijní materiály
jedná se o e-kurz bez setkání s účastníky.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.jabok.cz/predmet/jabok/leto2025/V_5507