JABOK:V_5507 Pedagogická psychologie (e-kur - Informace o předmětu
V_5507 Pedagogická psychologie (e-kurz)
Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologickáléto 2025
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno online. - Vyučující
- RNDr. Mgr. Ivana Čihánková (přednášející)
- Garance
- Michal Pařízek, Ph.D.
Katedra pedagogiky a psychologie – Katedry – Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
Kontaktní osoba: RNDr. Mgr. Ivana Čihánková
Dodavatelské pracoviště: Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická - Rozvrh
- St 29. 1. 19:00–20:30 elearning, St 5. 2. 19:00–20:30 elearning
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 29/20, pouze zareg.: 11/20 - Mateřské obory/plány
- Sociální pedagogika a teologie (program JABOK, SPSP)
- Cíle předmětu
- Absolvent kurzu na základní úrovni porozumí emočně-motivačnímu systému v procesu učení, a dokáže jej dát do souvislosti s učebním prostředím a překážkami v učení.
Dovede aplikovat poznatky při interpretaci žákova chování, analyzovat školní situaci a navrhnout řešení (opatření). - Výstupy z učení
- Absolvent kurzu na základní úrovni porozumí emočně-motivačnímu systému v procesu učení, a dokáže jej dát do souvislosti s učebním prostředím a překážkami v učení.
Dovede aplikovat poznatky při interpretaci žákova chování, analyzovat školní situaci a navrhnout řešení (opatření). - Osnova
- 1. Styly učení
- Podmínky učení
- Styly výuky
- Motivace
- 2. Hodnocení
- Principy a formy hodnocení
- Formativní hodnocení
- Odměna a trest ve výchově
- 3. Školní úspěšnost a neúspěšnost
- 4. Osobnost pedagoga
- Typologie učitele
- Reflexe a sebereflexe
- Vztah pedagog - žák
- 5. Klima třídy
- Sociální klima třídy
- Kázeň
- Literatura
- doporučená literatura
- GILLERNOVÁ, Ilona (ed.). Psychologie pro učitelky mateřské školy. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0977-5.
- ČÁP, Jan a Jiří MAREŠ. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-273-7.
- ČAPEK, Robert. Třídní klima a školní klima. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-7370-4.
- neurčeno
- HOLEČEK, Václav. Psychologie v učitelské praxi. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-3704-1.
- PETTY, Geoffrey a FOLTÝN, Jiří. Moderní vyučování. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0367-4.
- MAREŠ, Jiří. Styly učení žáků a studentů. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-246-7.
- Výukové metody
- kurz Moodle, klíč k zápisu: PedPsych
- studium materiálů
- analýza videí a článků
- hledání analogií z vlastní zkušenosti - Metody hodnocení
- - slovní hodnocení příspěvků do fór a závěrečného písemného úkolu
- Další komentáře
- Studijní materiály
jedná se o e-kurz bez setkání s účastníky.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jabok.cz/predmet/jabok/leto2025/V_5507