Pp381 Mezioborový přístup ve speciální pedagogice

Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
léto 2025
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Marie Ortová (přednášející)
Garance
Mgr. Martina Anderová
Katedra speciální pedagogiky – Katedry – Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
Dodavatelské pracoviště: Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
Pp381/D: Čt 8:30–10:00 3, kromě Po 7. 4. až Pá 25. 4., kromě Po 19. 5. až Pá 30. 5., M. Ortová
Pp381/K: Út 18. 3. 17:00–20:15 3, Pá 4. 4. 17:00–20:15 3, Út 8. 4. 17:00–20:15 3, M. Ortová
Předpoklady
( X309 Odborná praxe bloková specializační || S309 Odborná praxe bloková specializační ) || FORMA(K)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem kurzu je rozvíjet dovednost využívat poznatky z různých oborů k interdisciplinárnímu řešení problémů a aplikovat je v praktických situacích, předkládat a odůvodňovat návrhy řešení, prezentovat výsledky práce, konstruktivně diskutovat, porozumět svojí roli ve skupině a mezioborovém týmu, organizovat práci skupiny nebo mezioborového týmu.
Osnova
  • Témata : 1) Význam mezioborového přístupu v SP
  • 2) Meziobor. spolupráce v rámci týmu, klíčový pracovník, case management
  • 3) Meziobor. spolupráce mezi organizacemi, případová konference
  • 4) Kazuistiky, případové studie
  • 5) Vyhodnocení
  • Realizace:
  • Semináře s diskusí na dané téma (ad 1),2),3) řídí vyučující. Práce ve skupinách (ad 4) : • Studenti se rozdělí do pracovních skupin.
  • • Každá skupina zpracuje kasuistiku (případovou studii) na základě zkušeností z praxe.
  • • Kazuistika bude ilustrovat aplikaci mezioborového řešení.
  • • Každá skupina bude při zpracování kasuistiky absolvovat dvě konzultace s vyučujícími v daném termínu.
  • • Každá skupina bude prezentovat kasuistiku v rámci semináře v daném termínu.
  • • Na prezentaci navazuje diskuse k problematice, její součástí je také vyhodnocení způsobu prezentace a reflexe práce ve skupině
  • • Seminářů se účastní všichni studenti
  • Vyhodnocení (ad5) - diskuse studenti a vyučující , dotazníky pro studenty
Metody hodnocení
Ukončení : zápočet
Podmínky ukončení :
účast na seminářích, tolerance 1 absence
aktivní zapojení do práce skupiny, účast všech členů skupiny na konzultaci a při prezentaci kazuistiky
odevzdaná vlastní kazuistika
Informace učitele
Třídní kniha
denní studium:
6. 2. 2025 - podmínky splnění předmětu, využití mezioborovosti při práci s osobami se speciálními potřebami
13. 2. 2025 - kazuistiky studentů (práce ve skupinách), organizace předmětu
20. 2. 2025 - konzultace skupiny č. 1 - práce s dítětem s logopedickou diagnózou v MŠ, hledání mezipředmětových souvislostí
27. 2 2025 - konzultace skupiny 1 - diskuse nad tématy prezentace
6. 3. 2025 - Prezentace skupiny 1, diskuse
13 3 2025 - konzultace skupiny 2 - práce s dítětem s PAS v MŠ, hledání mezipředmětových souvislostí
20 3 2025 - konzultace skupiny 2, diskuse nad tématy v prezentaci
27. 3. 2025 - prezentace skupiny 2, diskuse
3. 4. 2025 - prezentace skupiny sociální práce, evaluace předmětu - diskuse


kombinované studium:
18. 3. 2025 - podmínky splnění předmětu, využití mezioborovosti při práci s osobami se speciálními potřebami, kazuistiky studentů (práce ve skupině), organizace předmětu
4. 4. 2025 - prezentace kazuistik, diskuse
8. 4. 2025 - prezentace kazuistik, diskuse, evaluace předmětu
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.jabok.cz/predmet/jabok/leto2025/Pp381