JABOK:Pp381 Mezioborový přístup ve speciál - Informace o předmětu
Pp381 Mezioborový přístup ve speciální pedagogice
Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologickáléto 2025
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Marie Ortová (přednášející)
- Garance
- Mgr. Martina Anderová
Katedra speciální pedagogiky – Katedry – Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
Dodavatelské pracoviště: Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- Pp381/D: Čt 8:30–10:00 3, kromě Po 7. 4. až Pá 25. 4., kromě Po 19. 5. až Pá 30. 5., M. Ortová
Pp381/K: Út 18. 3. 17:00–20:15 3, Pá 4. 4. 17:00–20:15 3, Út 8. 4. 17:00–20:15 3, M. Ortová - Předpoklady
- ( X309 Odborná praxe bloková specializační || S309 Odborná praxe bloková specializační ) || FORMA(K)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem kurzu je rozvíjet dovednost využívat poznatky z různých oborů k interdisciplinárnímu řešení problémů a aplikovat je v praktických situacích, předkládat a odůvodňovat návrhy řešení, prezentovat výsledky práce, konstruktivně diskutovat, porozumět svojí roli ve skupině a mezioborovém týmu, organizovat práci skupiny nebo mezioborového týmu.
- Osnova
- Témata : 1) Význam mezioborového přístupu v SP
- 2) Meziobor. spolupráce v rámci týmu, klíčový pracovník, case management
- 3) Meziobor. spolupráce mezi organizacemi, případová konference
- 4) Kazuistiky, případové studie
- 5) Vyhodnocení
- Realizace:
- Semináře s diskusí na dané téma (ad 1),2),3) řídí vyučující. Práce ve skupinách (ad 4) : • Studenti se rozdělí do pracovních skupin.
- • Každá skupina zpracuje kasuistiku (případovou studii) na základě zkušeností z praxe.
- • Kazuistika bude ilustrovat aplikaci mezioborového řešení.
- • Každá skupina bude při zpracování kasuistiky absolvovat dvě konzultace s vyučujícími v daném termínu.
- • Každá skupina bude prezentovat kasuistiku v rámci semináře v daném termínu.
- • Na prezentaci navazuje diskuse k problematice, její součástí je také vyhodnocení způsobu prezentace a reflexe práce ve skupině
- • Seminářů se účastní všichni studenti
- Vyhodnocení (ad5) - diskuse studenti a vyučující , dotazníky pro studenty
- Metody hodnocení
- Ukončení : zápočet
Podmínky ukončení :
účast na seminářích, tolerance 1 absence
aktivní zapojení do práce skupiny, účast všech členů skupiny na konzultaci a při prezentaci kazuistiky
odevzdaná vlastní kazuistika - Informace učitele
- Třídní kniha
denní studium:
6. 2. 2025 - podmínky splnění předmětu, využití mezioborovosti při práci s osobami se speciálními potřebami
13. 2. 2025 - kazuistiky studentů (práce ve skupinách), organizace předmětu
20. 2. 2025 - konzultace skupiny č. 1 - práce s dítětem s logopedickou diagnózou v MŠ, hledání mezipředmětových souvislostí
27. 2 2025 - konzultace skupiny 1 - diskuse nad tématy prezentace
6. 3. 2025 - Prezentace skupiny 1, diskuse
13 3 2025 - konzultace skupiny 2 - práce s dítětem s PAS v MŠ, hledání mezipředmětových souvislostí
20 3 2025 - konzultace skupiny 2, diskuse nad tématy v prezentaci
27. 3. 2025 - prezentace skupiny 2, diskuse
3. 4. 2025 - prezentace skupiny sociální práce, evaluace předmětu - diskuse
kombinované studium:
18. 3. 2025 - podmínky splnění předmětu, využití mezioborovosti při práci s osobami se speciálními potřebami, kazuistiky studentů (práce ve skupině), organizace předmětu
4. 4. 2025 - prezentace kazuistik, diskuse
8. 4. 2025 - prezentace kazuistik, diskuse, evaluace předmětu - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jabok.cz/predmet/jabok/leto2025/Pp381