JABOK:P5104 Rozvoj poznávacích funkcí meto - Informace o předmětu
P5104 Rozvoj poznávacích funkcí metodou R.Feuersteina IV.
Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologickáléto 2021
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Marie Ortová (přednášející)
- Garance
- Mgr. Martina Anderová
Katedra speciální pedagogiky – Katedry – Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická - Rozvrh
- St 13:45–15:15 2, kromě St 17. 2., kromě St 31. 3. až Út 6. 4.
- Předpoklady
- S5101 Rozvoj poznávacích funkcí metodou R.Feuersteina I.
zápočet z předmětu S5101 nebo P5101 - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 12 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/12, pouze zareg.: 0/12 - Cíle předmětu
- Předmět vychází z metodiky prof. Reuvena Feuersteina, ta se zaměřuje na rozvoj myšlení, vědomé používání myšlenkových operací různých cílových i věkových skupin. Na Jaboku je předmět zaměřen obecně, základním cílem je učit se popisovat různé myšlenkové operace, ukazovat jak je správně využívat. Naučené aplikujeme na využití v konkrétních situacích, a to jak výukových, tak odborných (v oboru, na který se studenti připravují), tak osobních (tzv. měkké dovednosti). Jako pracovní materiály se využívají originální tzv. instrumenty vytvořené pracovníky Feuersteinova institutu v Jeruzalémě. https://cs.wikipedia.org/wiki/Reuven_Feuerstein
- Výstupy z učení
- Instrument Orientace v prostoru I, s ním související témata a témata vycházející z diskuze mezi studenty např: - nositelé vztahů - relativní a absolutní systém vztahů - pojmy prostor, směr, strana, postavení - tabulka, schéma, graf - strategie, změna strategie a další
- Metody hodnocení
- podmínkou pro udělení zápočtu je pravidelná docházka (max. 2 absence) a plnění průběžných úkolů
- Informace učitele
- Třídní kniha: 3. 2. 2021 - s.4 instrumentu Uspořádání bodů, symetrický/asymetrický, významy latinských a řeckých předpon v odborném i běžném jazyce 10. 2. 2021 - s. 5 instrumentu Uspořádání bodů, křivka, přemostění: kdy začínám jednodušším a kdy složitějším úkolem 24. 2. 2021 - titulní strana instrumentu Orientace v prostoru I., základní pojmy (strana, poloha, postavení, směr, prostor, křižovatka), přemostění: významy slova křižovatka, křižovatka dějin 3. 3. 2021 - s. 1 instrumentu Orientace v prostoru I., nositel vztahů, egoismus a egocentrismus 10. 3. 2021 - s. 2 instrumentu Orientace v prostoru I, vzájemné vztahy, kódování - smysl a příklady kódů 17. 3. 2021 - s. 3, upevnění orientace vpravo-vlevo, význam tabulky 24. 3. 2021 - příklady využití tabulky, jak číst tabulku, s. 4 7. 4. 2021 - s. 5, různé možnosti řešení, strategie volby možnosti řešení 14. 4. 2021 - s. 6, co víme a co odvozujeme, přemostění tématu 21. 4. 2021 - s. 7, náčrtek, schéma, rozdíl, výhody a nevýhody, příklady využití 28. 4. 2021 - s. 8, vztah bodu k šipce, šipka jako nositel vztahu, přemostění 5. 5. 2021 - s. 9, rozšíření pojmů vpravo, vlevo, vzadu, vepředu na vlevo vzadu.... 12. 5. 2021 - s. 10, A, B, shrnutí tématu instrumentu, zpětná vazba
- Další komentáře
- Studijní materiály
instrument Porovnávání.
- Statistika zápisu (léto 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.jabok.cz/predmet/jabok/leto2021/P5104