S521 Sociální práce s mnohoproblémovou rodinou

Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
léto 2018
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Iva Frydrychová (přednášející)
Garance
PhDr. Hana Pazlarová, Ph.D.
Katedra sociální práce – Katedry – Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
Rozvrh
St 4. 4. 14:00–17:15 7, St 25. 4. 14:00–17:15 7, St 16. 5. 14:00–17:15 7, St 23. 5. 14:00–17:15 7, St 30. 5. 14:00–17:15 7
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 16 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 2/16, pouze zareg.: 1/16
Cíle předmětu
Cílem kurzu je rozšířit a prohloubit znalosti a dovednosti studentů v oblasti sociální práce s mnohoproblémovými rodinami.
Osnova
  • 1. Charakteristiky mnohoproblémové rodiny.Východiska, možnosti a způsoby podpory mnohoproblémových rodin. 2. Institucionální zajištění, legislativní zakotvení, úloha sociálních služeb. 3. Definice a typologie dysfunkčních rodin. Klasifikace rizikových faktorů ohrožujících stabilitu rodiny. 4. Vyhodnocování potřeb dítěte a situace rodiny, individuální plán ochrany dítěte. Pohled kurátora pro děti a mládež. 5. Přístupy, metody a praktické zkušenosti při práci s mnohoproblémovou rodinou v azylových domech pohledem sociálního pracovníka azylového domu pro rodiny s dětmi. 6. Specifické programy a formy práce s mnohoproblémovou rodinou, praktické zaměření, role speciálního pedagoga.
Metody hodnocení
Pro získání zápočtu je potřeba splnit 100% účast. Je možná absence v max. rozsahu 4 vyučovacích hodin (např. jeden celý blok nebo 2x2 hodiny). V případě absence v rozsahu 3 - 4 vyučovacích hodin je potřeba jako náhradní úkol zpracovat podklad pro vyhodnocování potřeb dítěte. V případě, že úkol nebude zpracován, není možné udělit zápočet.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, zima 2015, léto 2017.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.jabok.cz/predmet/jabok/leto2018/S521