JABOK:V590 Člověk s mentálním postižením - Informace o předmětu
V590 Člověk s mentálním postižením ve výchovně vzdělávacím procesu
Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologickáléto 2016
- Rozsah
- 0/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Eva Klípová (přednášející)
- Garance
- Mgr. Bc. Michal Pařízek, Ph.D.
Katedra pedagogiky a psychologie – Katedry – Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická - Rozvrh
- Po 15. 2. 13:31–17:30 4, Po 7. 3. 13:31–17:30 4, Po 11. 4. 13:31–17:30 4, Po 9. 5. 13:31–17:30 4
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 8/20, pouze zareg.: 0/20 - Cíle předmětu
- 1) student získá komplexní představu o možnostech celoživotního vzdělávání a o sociálních službách pro osoby s mentálním postižením v České republice; + srovnání se zahraničními zkušenostmi
2) získá náhled na práci s rodinou se členem s mentálním postižením z hlediska rané péče a podpory v době předškolního a školního věku dítěte
3) v rámci seminární práce bude vytvořen výukový materiál pro podporu vzdělávání, který studenti mohou sami použít a vyzkoušet v dalším studiu i v praxi v daném oboru - Osnova
- Člověk s mentálním postižením ve výchovně vzdělávacím procesu
- - charakteristika a klasifikace mentálního postižení,terminologie
- - specifické potřeby dětí s MP a jejich zjišťování
- - specifické výchovné a terapeutické metody
- - výchova a vzdělávání dětí se specifickými potřebami - možnosti vzdělávání
- - sociální služby a specifika sociální práce
- Problematika rodin s dítětem s postižením
- - dítě s postižením v rodině, podpora rodiny s dítětem s postižením, raná péče
- - spolupráce rodiny a školy (krize a její vliv na rodinný systém)
- - sociální práce s rodinou, sociální služby pro rodiny s dětmi
- - faktory, které ovlivňují míru přijetí dítěte s postižením
- Rozšiřující témata
- - aktuální trendy v oblasti výchovy a vzdělávání, alternativní pedagogické směry (obecně), kurikulum, rámcový a školní vzdělávací program
- - integrace, inkluze, speciální školství
- - člověk s mentálním postižením v různém pohledu – historickém, kulturním, morálním – hodnota a smysl lidí s jinou mentalitou
- - literatura a film, zpracovávající tuto tematiku
- Celoživotní učení jako nejlepší a účinná terapie lidí s MP
- - možnosti vzdělávání lidí s MP v dospělém věku (charakteristika, metodika, klasifikace)
- - specifické potřeby a jejich zjišťování u dospělých osob s MP
- - individuální plán rozvoje (vzdělávání a pracovních dovedností)
- - profil na jednu stránku…
- - pedagogický optimismus, pesimismus a realismus
- - historie přístupu k lidem s postižením
- Metody hodnocení
- seminární práce podle instrukcí učitele
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (léto 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.jabok.cz/predmet/jabok/leto2016/V590