JABOK:V1852 Úvod do muzikoterapie II. - Informace o předmětu
V1852 Úvod do muzikoterapie II.
Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologickáléto 2011
- Rozsah
- 0/2. 0 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Jana Zajícová (přednášející)
- Garance
- Jana Zajícová
Katedra pedagogiky a psychologie – Katedry – Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- V1852/A: Út 13:45–15:15 6, kromě St 20. 4. až Út 26. 4., J. Zajícová
V1852/B: St 13:45–15:15 6, kromě St 20. 4. až Út 26. 4., J. Zajícová
V1852/C: St 15:30–17:00 6, kromě St 20. 4. až Út 26. 4., J. Zajícová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je osvojit si znalosti a dovednosti pro využívání edukačních a terapeutických možností hudby v rámci sociální práce a sociální pedagogiky. Prostřednictvím sebezkušenostního výcviku jsou studenti seznamování s pravidly práce v muzikoterapeutické skupině a v prostředí této skupiny pak s metodami, technikami a základními modely muzikoterapické práce. Součástí lekcí jsou také ukázky a nácvik muzikoterapeutické práce s dětmi a dalšími cílovými skupinami, seznámení s vývojem muzikoterapie a se základními zdroji terapeutického vlivu hudby, které dějiny hudby přinášejí. Cílem semináře je také naučit se základním dovednostem při práci s muzikoterapeutickou skupinou, naučit se využívat hudby k sebepoznání, ke komunikaci i k obnově vlastních sil, a získat představu o možném využití edukačního a terapeutického vlivu hudby při práci s různými sociálními skupinami.
- Osnova
- Možnosti a pravidla práce ve skupině, vymezení muzikoterapie, vývoj muzikoterapie, metody a formy muzikoterapie, techniky muzikoterapie, improvizace, interpretace, příprava muzikoterapeutického programu pro děti, relaxace a imaginace při hudbě, zdroje a využití receptivní muzikoterapie.
- Literatura
- Kantor, Jiří; Lipský, Matěj; Weber, Jana. Základy muzikoterapie. Vyd. 1. Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2846-9
- Muzikoterapie :východiska, koncepty, principy a praxe. Edited by Jaroslava Zeleiová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007, 254 s. ISBN 9788073672379. info
- MORENO, Joseph J. Rozehrát svou vnitřní hudbu :muzikoterapie a psychodrama. Translated by Hana Loupová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005, 128 s. ISBN 8071789801. info
- ŠIMANOVSKÝ, Zdeněk. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie : ve výchově, sociální práci a klinické praxi [Šimanovský, 2001]. Vyd. 2. Praha: Portál, 2001, 246 s. : i. ISBN 80-7178-557-1. info
- ŠIMANOVSKÝ, Zdeněk a Alena TICHÁ. Lidové písničky a hry s nimi : [zpěvník pro děti od 3 let]. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999, 146 s. ISBN 80-7178-323-4. info
- Zpíváme a hrajeme si s nejmenšími :od narození do 8 let. Edited by Alena Tichá - Milena Raková. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007, 166 s. ISBN 9788073671006. info
- Výukové metody
- Výklad, power-pointové prezentace, sebezkušenostní práce ve skupině a ve dvojicích, nonverbální i verbální reflexe, vlastní prezentace zadaných úkolů, diskuse.
- Metody hodnocení
- K zápočtu z předmětu Úvod do muzikoterapie je vyžadována aktivní a tvořivá účast na pravidelných lekcích, vypracování zadaných úkolů a prezentací a úspěšně napsaný závěrečný test.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (léto 2011, nejnovější)
- Permalink: https://is.jabok.cz/predmet/jabok/leto2011/V1852