V5732 Cílená muzikoterapie II.

Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
léto 2018
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Jana Zajícová (přednášející)
Garance
Mgr. Bc. Michal Pařízek, Ph.D.
Katedra pedagogiky a psychologie – Katedry – Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
Rozvrh
Po 17:00–18:30 6, kromě St 28. 3. až Út 3. 4.
Předpoklady
V5731 Cílená muzikoterapie I
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 1/20, pouze zareg.: 0/20
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2010, léto 2011, léto 2012, léto 2013, léto 2014, léto 2016, léto 2017.

V5732 Cílená muzikoterapie II.

Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
léto 2017
Rozsah
0/2. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Jana Zajícová (přednášející)
Garance
Mgr. Bc. Michal Pařízek, Ph.D.
Katedra pedagogiky a psychologie – Katedry – Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
Rozvrh
Po 17:00–18:30 6
Předpoklady
V5731 Cílená muzikoterapie I.
Vzhledem k tomu, že předmět je vyučován jako sebezkušenostní a interaktivní, je předpokladem účasti ochota k aktivní práci v rámci vytvořené muzikoterapeutické skupiny a respekt k jejím pravidlům. Hudební znalosti a dovednosti předpokladem pro účast nejsou. V případě, že počet přihlášených přesáhne 16, mají přednost studenti, kteří již absolvovali Úvod do muzikoterapie.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 5/20, pouze zareg.: 0/20
Cíle předmětu
Semináře cílené muzikoterapie budou zaměřeny na specifické cílové skupiny a na témata, která jsou důležitá pro osobnostní růst lidí se specifickými potřebami, jejich komunikaci a vztahy. Tato témata budou reflektována a zpracovávána sebezkušenostním zážitkem prostřednictvím technik muzikoterapie a poslouží tedy i rozvoji osobnosti a kompetencí samotných studentů. Cílem semináře je získat, případně rozšířit repertoár muzikoterapeutických technik a umožnit získání zkušenosti s utvářením a vedením muzikoterapeutického programu pro různé cílové skupiny - např. seniorů, dětí s poruchami chování, osob s mentální retardací, osob s fyzickým handicapem, lidí se závislostmi aj.
Osnova
  • Celostní přístup v muzikoterapii, metody a techniky muzikoterapie, muzikoterapie z hlediska potřeb a věku klienta, edukační MT a její modely, muzikoterapeutické modely pro osoby se specifickými potřebami, MT modely pro rozvoj osobnosti, zásady pro vytváření MT programu, realizace MT programu pro konkrétní cílové skupiny podle výběru studentů.
Literatura
    doporučená literatura
  • ŠIMANOVSKÝ, Zdeněk. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie : ve výchově, sociální práci a klinické praxi [Šimanovský, 2001]. Vyd. 2. Praha: Portál, 2001. 246 s. : i. ISBN 80-7178-557-1.
  • Muzikoterapie :východiska, koncepty, principy a praxe. Edited by Jaroslava Zeleiová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007. 254 s. ISBN 9788073672379.
  • MORENO, Joseph J. Rozehrát svou vnitřní hudbu :muzikoterapie a psychodrama. Translated by Hana Loupová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005. 128 s. ISBN 8071789801.
  • LINKA, Arne. Kapitoly z muzikoterapie. Vyd. 1. Rosice u Brna: Gloria, 1997. 155 s., [2. ISBN 80-901834-4-1.
Výukové metody
Kooperativní metody, práce ve skupině prostřednictvím zážitku, neverbální i verbální reflexe, samostatná práce na vybraném úkolu.
Metody hodnocení
Pro získání zápočtu je třeba aktivní účasti v lekcích, respektování pravidel skupinové práce a vytvoření muzikoterapeutického programu pro vybranou cílovou skupinu.
Informace učitele
Setkání seminární skupiny budou probíhat každé pondělí od 17.00 do 18.30 hod v učebně č. 6. První setkání ve 2. semestru se bude konat v pondělí 8. února 2016.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2010, léto 2011, léto 2012, léto 2013, léto 2014, léto 2016, léto 2018.

V5732 Cílená muzikoterapie II.

Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
léto 2016
Rozsah
0/2. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Jana Zajícová (přednášející)
Garance
Mgr. Bc. Michal Pařízek, Ph.D.
Katedra pedagogiky a psychologie – Katedry – Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
Rozvrh
Po 17:01–18:30 6
Předpoklady
V5731 Cílená muzikoterapie I.
Vzhledem k tomu, že předmět je vyučován jako sebezkušenostní a interaktivní, je předpokladem účasti ochota k aktivní práci v rámci vytvořené muzikoterapeutické skupiny a respekt k jejím pravidlům. Hudební znalosti a dovednosti předpokladem pro účast nejsou. V případě, že počet přihlášených přesáhne 16, mají přednost studenti, kteří již absolvovali Úvod do muzikoterapie.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 2/20, pouze zareg.: 0/20
Cíle předmětu
Semináře cílené muzikoterapie budou zaměřeny na specifické cílové skupiny a na témata, která jsou důležitá pro osobnostní růst lidí se specifickými potřebami, jejich komunikaci a vztahy. Tato témata budou reflektována a zpracovávána sebezkušenostním zážitkem prostřednictvím technik muzikoterapie a poslouží tedy i rozvoji osobnosti a kompetencí samotných studentů. Cílem semináře je získat, případně rozšířit repertoár muzikoterapeutických technik a umožnit získání zkušenosti s utvářením a vedením muzikoterapeutického programu pro různé cílové skupiny - např. seniorů, dětí s poruchami chování, osob s mentální retardací, osob s fyzickým handicapem, lidí se závislostmi aj.
Osnova
  • Celostní přístup v muzikoterapii, metody a techniky muzikoterapie, muzikoterapie z hlediska potřeb a věku klienta, edukační MT a její modely, muzikoterapeutické modely pro osoby se specifickými potřebami, MT modely pro rozvoj osobnosti, zásady pro vytváření MT programu, realizace MT programu pro konkrétní cílové skupiny podle výběru studentů.
Literatura
    doporučená literatura
  • ŠIMANOVSKÝ, Zdeněk. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie : ve výchově, sociální práci a klinické praxi [Šimanovský, 2001]. Vyd. 2. Praha: Portál, 2001. 246 s. : i. ISBN 80-7178-557-1.
  • Muzikoterapie :východiska, koncepty, principy a praxe. Edited by Jaroslava Zeleiová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007. 254 s. ISBN 9788073672379.
  • MORENO, Joseph J. Rozehrát svou vnitřní hudbu :muzikoterapie a psychodrama. Translated by Hana Loupová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005. 128 s. ISBN 8071789801.
  • LINKA, Arne. Kapitoly z muzikoterapie. Vyd. 1. Rosice u Brna: Gloria, 1997. 155 s., [2. ISBN 80-901834-4-1.
Výukové metody
Kooperativní metody, práce ve skupině prostřednictvím zážitku, neverbální i verbální reflexe, samostatná práce na vybraném úkolu.
Metody hodnocení
Pro získání zápočtu je třeba aktivní účasti v lekcích, respektování pravidel skupinové práce a vytvoření muzikoterapeutického programu pro vybranou cílovou skupinu.
Informace učitele
Setkání seminární skupiny budou probíhat každé pondělí od 17.00 do 18.30 hod v učebně č. 6. První setkání ve 2. semestru se bude konat v pondělí 8. února 2016.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2010, léto 2011, léto 2012, léto 2013, léto 2014, léto 2017, léto 2018.

V5732 Cílená muzikoterapie II.

Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
léto 2014
Rozsah
0/2. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Jana Zajícová (přednášející)
Garance
Jana Zajícová
Katedra pedagogiky a psychologie – Katedry – Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
Rozvrh
St 17:00–18:30 6, kromě St 16. 4. až Út 22. 4.
Předpoklady
V5731 Cílená muzikoterapie I.
Vzhledem k tomu, že předmět je vyučován jako sebezkušenostní a interaktivní, je předpokladem účasti ochota k aktivní práci v rámci vytvořené muzikoterapeutické skupiny a respekt k jejím pravidlům. Hudební znalosti a dovednosti předpokladem pro účast nejsou. V případě, že počet přihlášených přesáhne 15, mají přednost studenti, kteří již absolvovali Úvod do muzikoterapie nebo Základy muzikoterapie (blokově).
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 1/20, pouze zareg.: 0/20
Cíle předmětu
Semináře cílené muzikoterapie jsou zaměřeny na vytváření muzikoterapeutického programu pro cílové skupiny, kterými se zabývá sociální práce a sociální pedagogika. Témata důležitá pro osobnostní růst, pro komunikaci a vztahy osob se specifickými potřebami budou zpracovávána a reflektována v rámci sebezkušenostního výcviku a poslouží tedy i rozvoji osobnosti a kompetencí samotných studentů. Cílem semináře je získat, případně rozšířit repertoár muzikoterapeutických technik a umožnit získání zkušenosti s utvářením i vedením muzikoterapeutického programu pro vybrané cílové skupiny - např. seniorů, dětí s poruchami chování, osob s mentální retardací, osob s fyzickým handicapem, lidí se závislostmi aj.
Osnova
  • Celostní přístup v muzikoterapii, metody a techniky muzikoterapie - prohloubení, muzikoterapie z hlediska potřeb a věku klienta, edukační MT a její modely, muzikoterapeutické modely pro osoby se specifickými potřebami, MT modely pro rozvoj osobnosti, zásady pro vytváření MT programu, realizace MT programu pro konkrétní cílové skupiny podle výběru studentů.
Literatura
  • Kantor, Jiří; Lipský, Matěj; Weber, Jana. Základy muzikoterapie. Vyd. 1. Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2846-9
  • Muzikoterapie :východiska, koncepty, principy a praxe. Edited by Jaroslava Zeleiová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007, 254 s. ISBN 9788073672379. info
  • MORENO, Joseph J. Rozehrát svou vnitřní hudbu :muzikoterapie a psychodrama. Translated by Hana Loupová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005, 128 s. ISBN 8071789801. info
  • ŠIMANOVSKÝ, Zdeněk. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie : ve výchově, sociální práci a klinické praxi [Šimanovský, 2001]. Vyd. 2. Praha: Portál, 2001, 246 s. : i. ISBN 80-7178-557-1. info
  • PAYNE, Helen. Kreativní pohyb a tanec ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999, 239 s. ISBN 80-7178-213-0. info
  • LIEBMANN, Marian. Skupinová arteterapie :nápady, témata a cvičení pro skupinovou výtvarnou práci. Translated by Johana Elisová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005, 279 s. ISBN 8071788643. info
Výukové metody
Výklad, práce ve skupině prostřednictvím zážitku, samostatná práce na vybraném úkolu a jeho prezentace, neverbální i verbální reflexe.
Metody hodnocení
Pro získání zápočtu je třeba respektovat stanovená pravidla pro práci v muzikoterapeutické skupině, je požadována aktivní účast v lekcích a vytvoření muzikoterapeutického programu pro vybranou cílovou skupinu.
Informace učitele
Setkání seminární skupiny budou probíhat každou středu od 17.00 do 18.30 hod v učebně č. 6. První setkání se bude konat ve středu 15. 9. v 17.00 hod v učebně č. 6.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2010, léto 2011, léto 2012, léto 2013, léto 2016, léto 2017, léto 2018.

V5732 Cílená muzikoterapie II.

Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
léto 2013
Rozsah
0/2. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Jana Zajícová (přednášející)
Garance
Jana Zajícová
Katedra pedagogiky a psychologie – Katedry – Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
Rozvrh
St 17:00–18:30 6, kromě St 27. 3. až Út 2. 4.
Předpoklady
V5731 Cílená muzikoterapie I.
Vzhledem k tomu, že předmět je vyučován jako sebezkušenostní a interaktivní, je předpokladem účasti ochota k aktivní práci v rámci vytvořené muzikoterapeutické skupiny a respekt k jejím pravidlům. Hudební znalosti a dovednosti předpokladem pro účast nejsou. V případě, že počet přihlášených přesáhne 15, mají přednost studenti, kteří již absolvovali Úvod do muzikoterapie nebo Základy muzikoterapie (blokově).
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20
Cíle předmětu
Semináře cílené muzikoterapie jsou zaměřeny na vytváření muzikoterapeutického programu pro cílové skupiny, kterými se zabývá sociální práce a sociální pedagogika. Témata důležitá pro osobnostní růst, pro komunikaci a vztahy osob se specifickými potřebami budou zpracovávána a reflektována v rámci sebezkušenostního výcviku a poslouží tedy i rozvoji osobnosti a kompetencí samotných studentů. Cílem semináře je získat, případně rozšířit repertoár muzikoterapeutických technik a umožnit získání zkušenosti s utvářením i vedením muzikoterapeutického programu pro vybrané cílové skupiny - např. seniorů, dětí s poruchami chování, osob s mentální retardací, osob s fyzickým handicapem, lidí se závislostmi aj.
Osnova
  • Celostní přístup v muzikoterapii, metody a techniky muzikoterapie - prohloubení, muzikoterapie z hlediska potřeb a věku klienta, edukační MT a její modely, muzikoterapeutické modely pro osoby se specifickými potřebami, MT modely pro rozvoj osobnosti, zásady pro vytváření MT programu, realizace MT programu pro konkrétní cílové skupiny podle výběru studentů.
Literatura
  • Kantor, Jiří; Lipský, Matěj; Weber, Jana. Základy muzikoterapie. Vyd. 1. Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2846-9
  • Muzikoterapie :východiska, koncepty, principy a praxe. Edited by Jaroslava Zeleiová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007, 254 s. ISBN 9788073672379. info
  • MORENO, Joseph J. Rozehrát svou vnitřní hudbu :muzikoterapie a psychodrama. Translated by Hana Loupová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005, 128 s. ISBN 8071789801. info
  • ŠIMANOVSKÝ, Zdeněk. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie : ve výchově, sociální práci a klinické praxi [Šimanovský, 2001]. Vyd. 2. Praha: Portál, 2001, 246 s. : i. ISBN 80-7178-557-1. info
  • PAYNE, Helen. Kreativní pohyb a tanec ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999, 239 s. ISBN 80-7178-213-0. info
  • LIEBMANN, Marian. Skupinová arteterapie :nápady, témata a cvičení pro skupinovou výtvarnou práci. Translated by Johana Elisová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005, 279 s. ISBN 8071788643. info
Výukové metody
Výklad, práce ve skupině prostřednictvím zážitku, samostatná práce na vybraném úkolu a jeho prezentace, neverbální i verbální reflexe.
Metody hodnocení
Pro získání zápočtu je třeba aktivní účasti v lekcích a vytvoření muzikoterapeutického programu pro vybranou cílovou skupinu.
Informace učitele
Setkání seminární skupiny budou probíhat každou středu od 17.00 do 18.30 hod v učebně č. 6. První setkání se bude konat ve středu 15. 9. v 17.00 hod v učebně č. 6.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2010, léto 2011, léto 2012, léto 2014, léto 2016, léto 2017, léto 2018.

V5732 Cílená muzikoterapie II.

Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
léto 2012
Rozsah
0/2. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Jana Zajícová (přednášející)
Garance
Jana Zajícová
Katedra pedagogiky a psychologie – Katedry – Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
Rozvrh
St 17:01–18:30 6, kromě St 4. 4. až Út 10. 4.
Předpoklady
V5731 Cílená muzikoterapie I.
Vzhledem k tomu, že předmět je vyučován jako sebezkušenostní a interaktivní, je předpokladem účasti ochota k aktivní práci v rámci vytvořené muzikoterapeutické skupiny a respekt k jejím pravidlům. Hudební znalosti a dovednosti předpokladem pro účast nejsou. V případě, že počet přihlášených přesáhne 15, mají přednost studenti, kteří již absolvovali Úvod do muzikoterapie nebo Základy muzikoterapie (blokově).
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20
Cíle předmětu
Semináře cílené muzikoterapie jsou zaměřeny na vytváření muzikoterapeutického programu pro cílové skupiny, kterými se zabývá sociální práce a sociální pedagogika. Témata důležitá pro osobnostní růst, pro komunikaci a vztahy osob se specifickými potřebami budou zpracovávána a reflektována v rámci sebezkušenostního výcviku a poslouží tedy i rozvoji osobnosti a kompetencí samotných studentů. Cílem semináře je získat, případně rozšířit repertoár muzikoterapeutických technik a umožnit získání zkušenosti s utvářením i vedením muzikoterapeutického programu pro vybrané cílové skupiny - např. seniorů, dětí s poruchami chování, osob s mentální retardací, osob s fyzickým handicapem, lidí se závislostmi aj.
Osnova
  • Celostní přístup v muzikoterapii, metody a techniky muzikoterapie - prohloubení, muzikoterapie z hlediska potřeb a věku klienta, edukační MT a její modely, muzikoterapeutické modely pro osoby se specifickými potřebami, MT modely pro rozvoj osobnosti, zásady pro vytváření MT programu, realizace MT programu pro konkrétní cílové skupiny podle výběru studentů.
Literatura
  • Kantor, Jiří; Lipský, Matěj; Weber, Jana. Základy muzikoterapie. Vyd. 1. Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2846-9
  • Muzikoterapie :východiska, koncepty, principy a praxe. Edited by Jaroslava Zeleiová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007, 254 s. ISBN 9788073672379. info
  • MORENO, Joseph J. Rozehrát svou vnitřní hudbu :muzikoterapie a psychodrama. Translated by Hana Loupová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005, 128 s. ISBN 8071789801. info
  • ŠIMANOVSKÝ, Zdeněk. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie : ve výchově, sociální práci a klinické praxi [Šimanovský, 2001]. Vyd. 2. Praha: Portál, 2001, 246 s. : i. ISBN 80-7178-557-1. info
  • PAYNE, Helen. Kreativní pohyb a tanec ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999, 239 s. ISBN 80-7178-213-0. info
  • LIEBMANN, Marian. Skupinová arteterapie :nápady, témata a cvičení pro skupinovou výtvarnou práci. Translated by Johana Elisová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005, 279 s. ISBN 8071788643. info
Výukové metody
Výklad, práce ve skupině prostřednictvím zážitku, samostatná práce na vybraném úkolu a jeho prezentace, neverbální i verbální reflexe.
Metody hodnocení
Pro získání zápočtu je třeba aktivní účasti v lekcích a vytvoření muzikoterapeutického programu pro vybranou cílovou skupinu.
Informace učitele
Setkání seminární skupiny budou probíhat každou středu od 17.00 do 18.30 hod v učebně č. 6. První setkání se bude konat ve středu 15. 9. v 17.00 hod v učebně č. 6.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2010, léto 2011, léto 2013, léto 2014, léto 2016, léto 2017, léto 2018.

V5732 Cílená muzikoterapie II.

Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
léto 2011
Rozsah
0/2. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Jana Zajícová (přednášející)
Garance
Jana Zajícová
Katedra pedagogiky a psychologie – Katedry – Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
Rozvrh
St 17:01–18:30 6
Předpoklady
Vzhledem k tomu, že předmět je vyučován jako sebezkušenostní a interaktivní, je předpokladem účasti ochota k aktivní práci v rámci vytvořené muzikoterapeutické skupiny a respekt k jejím pravidlům. Hudební znalosti a dovednosti předpokladem pro účast nejsou. V případě, že počet přihlášených přesáhne 15, mají přednost studenti, kteří již absolvovali Úvod do muzikoterapie nebo Základy muzikoterapie (blokově).
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Semináře cílené muzikoterapie jsou zaměřeny na vytváření muzikoterapeutického programu pro cílové skupiny, kterými se zabývá sociální práce a sociální pedagogika. Témata důležitá pro osobnostní růst, pro komunikaci a vztahy osob se specifickými potřebami budou zpracovávána a reflektována v rámci sebezkušenostního výcviku a poslouží tedy i rozvoji osobnosti a kompetencí samotných studentů. Cílem semináře je získat, případně rozšířit repertoár muzikoterapeutických technik a umožnit získání zkušenosti s utvářením i vedením muzikoterapeutického programu pro vybrané cílové skupiny - např. seniorů, dětí s poruchami chování, osob s mentální retardací, osob s fyzickým handicapem, lidí se závislostmi aj.
Osnova
  • Celostní přístup v muzikoterapii, metody a techniky muzikoterapie - prohloubení, muzikoterapie z hlediska potřeb a věku klienta, edukační MT a její modely, muzikoterapeutické modely pro osoby se specifickými potřebami, MT modely pro rozvoj osobnosti, zásady pro vytváření MT programu, realizace MT programu pro konkrétní cílové skupiny podle výběru studentů.
Literatura
  • Kantor, Jiří; Lipský, Matěj; Weber, Jana. Základy muzikoterapie. Vyd. 1. Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2846-9
  • Muzikoterapie :východiska, koncepty, principy a praxe. Edited by Jaroslava Zeleiová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007, 254 s. ISBN 9788073672379. info
  • MORENO, Joseph J. Rozehrát svou vnitřní hudbu :muzikoterapie a psychodrama. Translated by Hana Loupová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005, 128 s. ISBN 8071789801. info
  • ŠIMANOVSKÝ, Zdeněk. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie : ve výchově, sociální práci a klinické praxi [Šimanovský, 2001]. Vyd. 2. Praha: Portál, 2001, 246 s. : i. ISBN 80-7178-557-1. info
  • PAYNE, Helen. Kreativní pohyb a tanec ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999, 239 s. ISBN 80-7178-213-0. info
  • LIEBMANN, Marian. Skupinová arteterapie :nápady, témata a cvičení pro skupinovou výtvarnou práci. Translated by Johana Elisová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005, 279 s. ISBN 8071788643. info
Výukové metody
Výklad, práce ve skupině prostřednictvím zážitku, samostatná práce na vybraném úkolu a jeho prezentace, neverbální i verbální reflexe.
Metody hodnocení
Pro získání zápočtu je třeba aktivní účasti v lekcích a vytvoření muzikoterapeutického programu pro vybranou cílovou skupinu.
Informace učitele
Setkání seminární skupiny budou probíhat každou středu od 17.00 do 18.30 hod v učebně č. 6. První setkání se bude konat ve středu 15. 9. v 17.00 hod v učebně č. 6.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2010, léto 2012, léto 2013, léto 2014, léto 2016, léto 2017, léto 2018.

V5732 Cílená muzikoterapie II.

Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
léto 2010
Rozsah
0/2. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Jana Zajícová (přednášející)
Garance
Jana Zajícová
Katedra pedagogiky a psychologie – Katedry – Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
Rozvrh
St 17:06–18:30 6
Předpoklady
Vzhledem k tomu, že předmět je vyučován jako sebezkušenostní a interaktivní, je předpokladem účasti ochota k aktivní práci v rámci vytvořené muzikoterapeutické skupiny a respekt k jejím pravidlům. Hudební znalosti a dovednosti předpokladem pro účast nejsou. V případě, že počet přihlášených přesáhne 16 osob, mají přednost studenti, kteří již absolvovali Úvod do muzikoterapie nebo Základy muzikoterapie (blokově).
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15
Cíle předmětu
Semináře cílené muzikoterapie jsou zaměřeny na vytváření muzikoterapeutických lekcí a programů pro specifické cílové skupiny. Témata důležitá pro osobnostní růst, komunikaci a vztahy těchto cílových skupin budou zpracovávána prostřednictvím práce ve skupině, umožňující vlastní zkušenost a zážitek, a poslouží tedy i rozvoji osobnosti a kompetencí samotných studentů. Cílem semináře je získat, případně rozšířit repertoár muzikoterapeutických technik a umožnit získání praxe s utvářením muzikoterapeutického programu pro osoby se specifickými potřebami, pro děti, seniory, osoby s mentální retardací, autisty, lidí se závislostmi, v hospicové péči aj.
Osnova
  • Muzikoterapie a hudební pedagogika, celostní přístup v muzikoterapii, specifika muzikoterapie z hlediska potřeb a věku klienta, metody a techniky muzikoterapie, muzikoterapeutické modely pro osoby se specifickými potřebami, příprava muzikoterapeutického programu pro vybrané cílové skupiny a ukázky jeho realizace.
Literatura
    doporučená literatura
  • Kantor, Zdeněk; Lipský Matěj; Weber Jana a kol. Základy muzikoterapie.Vyd 1. Praha : Grada, 2009. 296 s. ISBN 978-80-247-2846-9,
  • Muzikoterapie :východiska, koncepty, principy a praxe. Edited by Jaroslava Zeleiová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007, 254 s. ISBN 9788073672379. info
  • MORENO, Joseph J. Rozehrát svou vnitřní hudbu :muzikoterapie a psychodrama. Translated by Hana Loupová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005, 128 s. ISBN 8071789801. info
  • ŠIMANOVSKÝ, Zdeněk. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie : ve výchově, sociální práci a klinické praxi [Šimanovský, 2001]. Vyd. 2. Praha: Portál, 2001, 246 s. : i. ISBN 80-7178-557-1. info
  • LINKA, Arne. Kapitoly z muzikoterapie. Vyd. 1. Rosice u Brna: Gloria, 1997, 155 s., [2. ISBN 80-901834-4-1. info
    neurčeno
  • LIEBMANN, Marian. Skupinová arteterapie :nápady, témata a cvičení pro skupinovou výtvarnou práci. Translated by Johana Elisová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005, 279 s. ISBN 8071788643. info
  • PAYNE, Helen. Kreativní pohyb a tanec ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999, 239 s. ISBN 80-7178-213-0. info
  • ŠICKOVÁ-FABRICI, Jaroslava. Základy arteterapie. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002, 167 s. : i. ISBN 80-7178-616-0. info
Výukové metody
Výklad,power-pointové prezentace, sebezkušenostní práce ve skupině a ve dvojicích, nonverbální i verbální reflexe, vlastní prezentace zadaných úkolů, diskuse.
Metody hodnocení
Pro získání zápočtu je třeba aktivní účasti v lekcích a vytvoření muzikoterapeutického programu pro vybranou cílovou skupinu.
Informace učitele
Setkání seminární skupiny budou probíhat každou středu od 16.30 do 18.00 hod v učebně č. 6.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2011, léto 2012, léto 2013, léto 2014, léto 2016, léto 2017, léto 2018.