V5732 Cílená muzikoterapie II.
Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologickáléto 2018
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Jana Zajícová (přednášející)
- Garance
- Mgr. Bc. Michal Pařízek, Ph.D.
Katedra pedagogiky a psychologie – Katedry – Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická - Rozvrh
- Po 17:00–18:30 6, kromě St 28. 3. až Út 3. 4.
- Předpoklady
- V5731 Cílená muzikoterapie I
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 1/20, pouze zareg.: 0/20 - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
V5732 Cílená muzikoterapie II.
Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologickáléto 2017
- Rozsah
- 0/2. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Jana Zajícová (přednášející)
- Garance
- Mgr. Bc. Michal Pařízek, Ph.D.
Katedra pedagogiky a psychologie – Katedry – Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická - Rozvrh
- Po 17:00–18:30 6
- Předpoklady
- V5731 Cílená muzikoterapie I.
Vzhledem k tomu, že předmět je vyučován jako sebezkušenostní a interaktivní, je předpokladem účasti ochota k aktivní práci v rámci vytvořené muzikoterapeutické skupiny a respekt k jejím pravidlům. Hudební znalosti a dovednosti předpokladem pro účast nejsou. V případě, že počet přihlášených přesáhne 16, mají přednost studenti, kteří již absolvovali Úvod do muzikoterapie. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 5/20, pouze zareg.: 0/20 - Cíle předmětu
- Semináře cílené muzikoterapie budou zaměřeny na specifické cílové skupiny a na témata, která jsou důležitá pro osobnostní růst lidí se specifickými potřebami, jejich komunikaci a vztahy. Tato témata budou reflektována a zpracovávána sebezkušenostním zážitkem prostřednictvím technik muzikoterapie a poslouží tedy i rozvoji osobnosti a kompetencí samotných studentů. Cílem semináře je získat, případně rozšířit repertoár muzikoterapeutických technik a umožnit získání zkušenosti s utvářením a vedením muzikoterapeutického programu pro různé cílové skupiny - např. seniorů, dětí s poruchami chování, osob s mentální retardací, osob s fyzickým handicapem, lidí se závislostmi aj.
- Osnova
- Celostní přístup v muzikoterapii, metody a techniky muzikoterapie, muzikoterapie z hlediska potřeb a věku klienta, edukační MT a její modely, muzikoterapeutické modely pro osoby se specifickými potřebami, MT modely pro rozvoj osobnosti, zásady pro vytváření MT programu, realizace MT programu pro konkrétní cílové skupiny podle výběru studentů.
- Literatura
- doporučená literatura
- ŠIMANOVSKÝ, Zdeněk. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie : ve výchově, sociální práci a klinické praxi [Šimanovský, 2001]. Vyd. 2. Praha: Portál, 2001. 246 s. : i. ISBN 80-7178-557-1.
- Muzikoterapie :východiska, koncepty, principy a praxe. Edited by Jaroslava Zeleiová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007. 254 s. ISBN 9788073672379.
- MORENO, Joseph J. Rozehrát svou vnitřní hudbu :muzikoterapie a psychodrama. Translated by Hana Loupová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005. 128 s. ISBN 8071789801.
- LINKA, Arne. Kapitoly z muzikoterapie. Vyd. 1. Rosice u Brna: Gloria, 1997. 155 s., [2. ISBN 80-901834-4-1.
- Výukové metody
- Kooperativní metody, práce ve skupině prostřednictvím zážitku, neverbální i verbální reflexe, samostatná práce na vybraném úkolu.
- Metody hodnocení
- Pro získání zápočtu je třeba aktivní účasti v lekcích, respektování pravidel skupinové práce a vytvoření muzikoterapeutického programu pro vybranou cílovou skupinu.
- Informace učitele
- Setkání seminární skupiny budou probíhat každé pondělí od 17.00 do 18.30 hod v učebně č. 6. První setkání ve 2. semestru se bude konat v pondělí 8. února 2016.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
V5732 Cílená muzikoterapie II.
Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologickáléto 2016
- Rozsah
- 0/2. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Jana Zajícová (přednášející)
- Garance
- Mgr. Bc. Michal Pařízek, Ph.D.
Katedra pedagogiky a psychologie – Katedry – Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická - Rozvrh
- Po 17:01–18:30 6
- Předpoklady
- V5731 Cílená muzikoterapie I.
Vzhledem k tomu, že předmět je vyučován jako sebezkušenostní a interaktivní, je předpokladem účasti ochota k aktivní práci v rámci vytvořené muzikoterapeutické skupiny a respekt k jejím pravidlům. Hudební znalosti a dovednosti předpokladem pro účast nejsou. V případě, že počet přihlášených přesáhne 16, mají přednost studenti, kteří již absolvovali Úvod do muzikoterapie. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 2/20, pouze zareg.: 0/20 - Cíle předmětu
- Semináře cílené muzikoterapie budou zaměřeny na specifické cílové skupiny a na témata, která jsou důležitá pro osobnostní růst lidí se specifickými potřebami, jejich komunikaci a vztahy. Tato témata budou reflektována a zpracovávána sebezkušenostním zážitkem prostřednictvím technik muzikoterapie a poslouží tedy i rozvoji osobnosti a kompetencí samotných studentů. Cílem semináře je získat, případně rozšířit repertoár muzikoterapeutických technik a umožnit získání zkušenosti s utvářením a vedením muzikoterapeutického programu pro různé cílové skupiny - např. seniorů, dětí s poruchami chování, osob s mentální retardací, osob s fyzickým handicapem, lidí se závislostmi aj.
- Osnova
- Celostní přístup v muzikoterapii, metody a techniky muzikoterapie, muzikoterapie z hlediska potřeb a věku klienta, edukační MT a její modely, muzikoterapeutické modely pro osoby se specifickými potřebami, MT modely pro rozvoj osobnosti, zásady pro vytváření MT programu, realizace MT programu pro konkrétní cílové skupiny podle výběru studentů.
- Literatura
- doporučená literatura
- ŠIMANOVSKÝ, Zdeněk. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie : ve výchově, sociální práci a klinické praxi [Šimanovský, 2001]. Vyd. 2. Praha: Portál, 2001. 246 s. : i. ISBN 80-7178-557-1.
- Muzikoterapie :východiska, koncepty, principy a praxe. Edited by Jaroslava Zeleiová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007. 254 s. ISBN 9788073672379.
- MORENO, Joseph J. Rozehrát svou vnitřní hudbu :muzikoterapie a psychodrama. Translated by Hana Loupová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005. 128 s. ISBN 8071789801.
- LINKA, Arne. Kapitoly z muzikoterapie. Vyd. 1. Rosice u Brna: Gloria, 1997. 155 s., [2. ISBN 80-901834-4-1.
- Výukové metody
- Kooperativní metody, práce ve skupině prostřednictvím zážitku, neverbální i verbální reflexe, samostatná práce na vybraném úkolu.
- Metody hodnocení
- Pro získání zápočtu je třeba aktivní účasti v lekcích, respektování pravidel skupinové práce a vytvoření muzikoterapeutického programu pro vybranou cílovou skupinu.
- Informace učitele
- Setkání seminární skupiny budou probíhat každé pondělí od 17.00 do 18.30 hod v učebně č. 6. První setkání ve 2. semestru se bude konat v pondělí 8. února 2016.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
V5732 Cílená muzikoterapie II.
Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologickáléto 2014
- Rozsah
- 0/2. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Jana Zajícová (přednášející)
- Garance
- Jana Zajícová
Katedra pedagogiky a psychologie – Katedry – Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická - Rozvrh
- St 17:00–18:30 6, kromě St 16. 4. až Út 22. 4.
- Předpoklady
- V5731 Cílená muzikoterapie I.
Vzhledem k tomu, že předmět je vyučován jako sebezkušenostní a interaktivní, je předpokladem účasti ochota k aktivní práci v rámci vytvořené muzikoterapeutické skupiny a respekt k jejím pravidlům. Hudební znalosti a dovednosti předpokladem pro účast nejsou. V případě, že počet přihlášených přesáhne 15, mají přednost studenti, kteří již absolvovali Úvod do muzikoterapie nebo Základy muzikoterapie (blokově). - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 1/20, pouze zareg.: 0/20 - Cíle předmětu
- Semináře cílené muzikoterapie jsou zaměřeny na vytváření muzikoterapeutického programu pro cílové skupiny, kterými se zabývá sociální práce a sociální pedagogika. Témata důležitá pro osobnostní růst, pro komunikaci a vztahy osob se specifickými potřebami budou zpracovávána a reflektována v rámci sebezkušenostního výcviku a poslouží tedy i rozvoji osobnosti a kompetencí samotných studentů. Cílem semináře je získat, případně rozšířit repertoár muzikoterapeutických technik a umožnit získání zkušenosti s utvářením i vedením muzikoterapeutického programu pro vybrané cílové skupiny - např. seniorů, dětí s poruchami chování, osob s mentální retardací, osob s fyzickým handicapem, lidí se závislostmi aj.
- Osnova
- Celostní přístup v muzikoterapii, metody a techniky muzikoterapie - prohloubení, muzikoterapie z hlediska potřeb a věku klienta, edukační MT a její modely, muzikoterapeutické modely pro osoby se specifickými potřebami, MT modely pro rozvoj osobnosti, zásady pro vytváření MT programu, realizace MT programu pro konkrétní cílové skupiny podle výběru studentů.
- Literatura
- Kantor, Jiří; Lipský, Matěj; Weber, Jana. Základy muzikoterapie. Vyd. 1. Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2846-9
- Muzikoterapie :východiska, koncepty, principy a praxe. Edited by Jaroslava Zeleiová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007, 254 s. ISBN 9788073672379. info
- MORENO, Joseph J. Rozehrát svou vnitřní hudbu :muzikoterapie a psychodrama. Translated by Hana Loupová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005, 128 s. ISBN 8071789801. info
- ŠIMANOVSKÝ, Zdeněk. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie : ve výchově, sociální práci a klinické praxi [Šimanovský, 2001]. Vyd. 2. Praha: Portál, 2001, 246 s. : i. ISBN 80-7178-557-1. info
- PAYNE, Helen. Kreativní pohyb a tanec ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999, 239 s. ISBN 80-7178-213-0. info
- LIEBMANN, Marian. Skupinová arteterapie :nápady, témata a cvičení pro skupinovou výtvarnou práci. Translated by Johana Elisová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005, 279 s. ISBN 8071788643. info
- Výukové metody
- Výklad, práce ve skupině prostřednictvím zážitku, samostatná práce na vybraném úkolu a jeho prezentace, neverbální i verbální reflexe.
- Metody hodnocení
- Pro získání zápočtu je třeba respektovat stanovená pravidla pro práci v muzikoterapeutické skupině, je požadována aktivní účast v lekcích a vytvoření muzikoterapeutického programu pro vybranou cílovou skupinu.
- Informace učitele
- Setkání seminární skupiny budou probíhat každou středu od 17.00 do 18.30 hod v učebně č. 6. První setkání se bude konat ve středu 15. 9. v 17.00 hod v učebně č. 6.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
V5732 Cílená muzikoterapie II.
Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologickáléto 2013
- Rozsah
- 0/2. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Jana Zajícová (přednášející)
- Garance
- Jana Zajícová
Katedra pedagogiky a psychologie – Katedry – Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická - Rozvrh
- St 17:00–18:30 6, kromě St 27. 3. až Út 2. 4.
- Předpoklady
- V5731 Cílená muzikoterapie I.
Vzhledem k tomu, že předmět je vyučován jako sebezkušenostní a interaktivní, je předpokladem účasti ochota k aktivní práci v rámci vytvořené muzikoterapeutické skupiny a respekt k jejím pravidlům. Hudební znalosti a dovednosti předpokladem pro účast nejsou. V případě, že počet přihlášených přesáhne 15, mají přednost studenti, kteří již absolvovali Úvod do muzikoterapie nebo Základy muzikoterapie (blokově). - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20 - Cíle předmětu
- Semináře cílené muzikoterapie jsou zaměřeny na vytváření muzikoterapeutického programu pro cílové skupiny, kterými se zabývá sociální práce a sociální pedagogika. Témata důležitá pro osobnostní růst, pro komunikaci a vztahy osob se specifickými potřebami budou zpracovávána a reflektována v rámci sebezkušenostního výcviku a poslouží tedy i rozvoji osobnosti a kompetencí samotných studentů. Cílem semináře je získat, případně rozšířit repertoár muzikoterapeutických technik a umožnit získání zkušenosti s utvářením i vedením muzikoterapeutického programu pro vybrané cílové skupiny - např. seniorů, dětí s poruchami chování, osob s mentální retardací, osob s fyzickým handicapem, lidí se závislostmi aj.
- Osnova
- Celostní přístup v muzikoterapii, metody a techniky muzikoterapie - prohloubení, muzikoterapie z hlediska potřeb a věku klienta, edukační MT a její modely, muzikoterapeutické modely pro osoby se specifickými potřebami, MT modely pro rozvoj osobnosti, zásady pro vytváření MT programu, realizace MT programu pro konkrétní cílové skupiny podle výběru studentů.
- Literatura
- Kantor, Jiří; Lipský, Matěj; Weber, Jana. Základy muzikoterapie. Vyd. 1. Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2846-9
- Muzikoterapie :východiska, koncepty, principy a praxe. Edited by Jaroslava Zeleiová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007, 254 s. ISBN 9788073672379. info
- MORENO, Joseph J. Rozehrát svou vnitřní hudbu :muzikoterapie a psychodrama. Translated by Hana Loupová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005, 128 s. ISBN 8071789801. info
- ŠIMANOVSKÝ, Zdeněk. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie : ve výchově, sociální práci a klinické praxi [Šimanovský, 2001]. Vyd. 2. Praha: Portál, 2001, 246 s. : i. ISBN 80-7178-557-1. info
- PAYNE, Helen. Kreativní pohyb a tanec ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999, 239 s. ISBN 80-7178-213-0. info
- LIEBMANN, Marian. Skupinová arteterapie :nápady, témata a cvičení pro skupinovou výtvarnou práci. Translated by Johana Elisová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005, 279 s. ISBN 8071788643. info
- Výukové metody
- Výklad, práce ve skupině prostřednictvím zážitku, samostatná práce na vybraném úkolu a jeho prezentace, neverbální i verbální reflexe.
- Metody hodnocení
- Pro získání zápočtu je třeba aktivní účasti v lekcích a vytvoření muzikoterapeutického programu pro vybranou cílovou skupinu.
- Informace učitele
- Setkání seminární skupiny budou probíhat každou středu od 17.00 do 18.30 hod v učebně č. 6. První setkání se bude konat ve středu 15. 9. v 17.00 hod v učebně č. 6.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
V5732 Cílená muzikoterapie II.
Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologickáléto 2012
- Rozsah
- 0/2. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Jana Zajícová (přednášející)
- Garance
- Jana Zajícová
Katedra pedagogiky a psychologie – Katedry – Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická - Rozvrh
- St 17:01–18:30 6, kromě St 4. 4. až Út 10. 4.
- Předpoklady
- V5731 Cílená muzikoterapie I.
Vzhledem k tomu, že předmět je vyučován jako sebezkušenostní a interaktivní, je předpokladem účasti ochota k aktivní práci v rámci vytvořené muzikoterapeutické skupiny a respekt k jejím pravidlům. Hudební znalosti a dovednosti předpokladem pro účast nejsou. V případě, že počet přihlášených přesáhne 15, mají přednost studenti, kteří již absolvovali Úvod do muzikoterapie nebo Základy muzikoterapie (blokově). - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20 - Cíle předmětu
- Semináře cílené muzikoterapie jsou zaměřeny na vytváření muzikoterapeutického programu pro cílové skupiny, kterými se zabývá sociální práce a sociální pedagogika. Témata důležitá pro osobnostní růst, pro komunikaci a vztahy osob se specifickými potřebami budou zpracovávána a reflektována v rámci sebezkušenostního výcviku a poslouží tedy i rozvoji osobnosti a kompetencí samotných studentů. Cílem semináře je získat, případně rozšířit repertoár muzikoterapeutických technik a umožnit získání zkušenosti s utvářením i vedením muzikoterapeutického programu pro vybrané cílové skupiny - např. seniorů, dětí s poruchami chování, osob s mentální retardací, osob s fyzickým handicapem, lidí se závislostmi aj.
- Osnova
- Celostní přístup v muzikoterapii, metody a techniky muzikoterapie - prohloubení, muzikoterapie z hlediska potřeb a věku klienta, edukační MT a její modely, muzikoterapeutické modely pro osoby se specifickými potřebami, MT modely pro rozvoj osobnosti, zásady pro vytváření MT programu, realizace MT programu pro konkrétní cílové skupiny podle výběru studentů.
- Literatura
- Kantor, Jiří; Lipský, Matěj; Weber, Jana. Základy muzikoterapie. Vyd. 1. Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2846-9
- Muzikoterapie :východiska, koncepty, principy a praxe. Edited by Jaroslava Zeleiová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007, 254 s. ISBN 9788073672379. info
- MORENO, Joseph J. Rozehrát svou vnitřní hudbu :muzikoterapie a psychodrama. Translated by Hana Loupová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005, 128 s. ISBN 8071789801. info
- ŠIMANOVSKÝ, Zdeněk. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie : ve výchově, sociální práci a klinické praxi [Šimanovský, 2001]. Vyd. 2. Praha: Portál, 2001, 246 s. : i. ISBN 80-7178-557-1. info
- PAYNE, Helen. Kreativní pohyb a tanec ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999, 239 s. ISBN 80-7178-213-0. info
- LIEBMANN, Marian. Skupinová arteterapie :nápady, témata a cvičení pro skupinovou výtvarnou práci. Translated by Johana Elisová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005, 279 s. ISBN 8071788643. info
- Výukové metody
- Výklad, práce ve skupině prostřednictvím zážitku, samostatná práce na vybraném úkolu a jeho prezentace, neverbální i verbální reflexe.
- Metody hodnocení
- Pro získání zápočtu je třeba aktivní účasti v lekcích a vytvoření muzikoterapeutického programu pro vybranou cílovou skupinu.
- Informace učitele
- Setkání seminární skupiny budou probíhat každou středu od 17.00 do 18.30 hod v učebně č. 6. První setkání se bude konat ve středu 15. 9. v 17.00 hod v učebně č. 6.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
V5732 Cílená muzikoterapie II.
Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologickáléto 2011
- Rozsah
- 0/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Jana Zajícová (přednášející)
- Garance
- Jana Zajícová
Katedra pedagogiky a psychologie – Katedry – Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická - Rozvrh
- St 17:01–18:30 6
- Předpoklady
- Vzhledem k tomu, že předmět je vyučován jako sebezkušenostní a interaktivní, je předpokladem účasti ochota k aktivní práci v rámci vytvořené muzikoterapeutické skupiny a respekt k jejím pravidlům. Hudební znalosti a dovednosti předpokladem pro účast nejsou. V případě, že počet přihlášených přesáhne 15, mají přednost studenti, kteří již absolvovali Úvod do muzikoterapie nebo Základy muzikoterapie (blokově).
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Semináře cílené muzikoterapie jsou zaměřeny na vytváření muzikoterapeutického programu pro cílové skupiny, kterými se zabývá sociální práce a sociální pedagogika. Témata důležitá pro osobnostní růst, pro komunikaci a vztahy osob se specifickými potřebami budou zpracovávána a reflektována v rámci sebezkušenostního výcviku a poslouží tedy i rozvoji osobnosti a kompetencí samotných studentů. Cílem semináře je získat, případně rozšířit repertoár muzikoterapeutických technik a umožnit získání zkušenosti s utvářením i vedením muzikoterapeutického programu pro vybrané cílové skupiny - např. seniorů, dětí s poruchami chování, osob s mentální retardací, osob s fyzickým handicapem, lidí se závislostmi aj.
- Osnova
- Celostní přístup v muzikoterapii, metody a techniky muzikoterapie - prohloubení, muzikoterapie z hlediska potřeb a věku klienta, edukační MT a její modely, muzikoterapeutické modely pro osoby se specifickými potřebami, MT modely pro rozvoj osobnosti, zásady pro vytváření MT programu, realizace MT programu pro konkrétní cílové skupiny podle výběru studentů.
- Literatura
- Kantor, Jiří; Lipský, Matěj; Weber, Jana. Základy muzikoterapie. Vyd. 1. Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2846-9
- Muzikoterapie :východiska, koncepty, principy a praxe. Edited by Jaroslava Zeleiová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007, 254 s. ISBN 9788073672379. info
- MORENO, Joseph J. Rozehrát svou vnitřní hudbu :muzikoterapie a psychodrama. Translated by Hana Loupová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005, 128 s. ISBN 8071789801. info
- ŠIMANOVSKÝ, Zdeněk. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie : ve výchově, sociální práci a klinické praxi [Šimanovský, 2001]. Vyd. 2. Praha: Portál, 2001, 246 s. : i. ISBN 80-7178-557-1. info
- PAYNE, Helen. Kreativní pohyb a tanec ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999, 239 s. ISBN 80-7178-213-0. info
- LIEBMANN, Marian. Skupinová arteterapie :nápady, témata a cvičení pro skupinovou výtvarnou práci. Translated by Johana Elisová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005, 279 s. ISBN 8071788643. info
- Výukové metody
- Výklad, práce ve skupině prostřednictvím zážitku, samostatná práce na vybraném úkolu a jeho prezentace, neverbální i verbální reflexe.
- Metody hodnocení
- Pro získání zápočtu je třeba aktivní účasti v lekcích a vytvoření muzikoterapeutického programu pro vybranou cílovou skupinu.
- Informace učitele
- Setkání seminární skupiny budou probíhat každou středu od 17.00 do 18.30 hod v učebně č. 6. První setkání se bude konat ve středu 15. 9. v 17.00 hod v učebně č. 6.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
V5732 Cílená muzikoterapie II.
Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologickáléto 2010
- Rozsah
- 0/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Jana Zajícová (přednášející)
- Garance
- Jana Zajícová
Katedra pedagogiky a psychologie – Katedry – Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická - Rozvrh
- St 17:06–18:30 6
- Předpoklady
- Vzhledem k tomu, že předmět je vyučován jako sebezkušenostní a interaktivní, je předpokladem účasti ochota k aktivní práci v rámci vytvořené muzikoterapeutické skupiny a respekt k jejím pravidlům. Hudební znalosti a dovednosti předpokladem pro účast nejsou. V případě, že počet přihlášených přesáhne 16 osob, mají přednost studenti, kteří již absolvovali Úvod do muzikoterapie nebo Základy muzikoterapie (blokově).
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15 - Cíle předmětu
- Semináře cílené muzikoterapie jsou zaměřeny na vytváření muzikoterapeutických lekcí a programů pro specifické cílové skupiny. Témata důležitá pro osobnostní růst, komunikaci a vztahy těchto cílových skupin budou zpracovávána prostřednictvím práce ve skupině, umožňující vlastní zkušenost a zážitek, a poslouží tedy i rozvoji osobnosti a kompetencí samotných studentů. Cílem semináře je získat, případně rozšířit repertoár muzikoterapeutických technik a umožnit získání praxe s utvářením muzikoterapeutického programu pro osoby se specifickými potřebami, pro děti, seniory, osoby s mentální retardací, autisty, lidí se závislostmi, v hospicové péči aj.
- Osnova
- Muzikoterapie a hudební pedagogika, celostní přístup v muzikoterapii, specifika muzikoterapie z hlediska potřeb a věku klienta, metody a techniky muzikoterapie, muzikoterapeutické modely pro osoby se specifickými potřebami, příprava muzikoterapeutického programu pro vybrané cílové skupiny a ukázky jeho realizace.
- Literatura
- doporučená literatura
- Kantor, Zdeněk; Lipský Matěj; Weber Jana a kol. Základy muzikoterapie.Vyd 1. Praha : Grada, 2009. 296 s. ISBN 978-80-247-2846-9,
- Muzikoterapie :východiska, koncepty, principy a praxe. Edited by Jaroslava Zeleiová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007, 254 s. ISBN 9788073672379. info
- MORENO, Joseph J. Rozehrát svou vnitřní hudbu :muzikoterapie a psychodrama. Translated by Hana Loupová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005, 128 s. ISBN 8071789801. info
- ŠIMANOVSKÝ, Zdeněk. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie : ve výchově, sociální práci a klinické praxi [Šimanovský, 2001]. Vyd. 2. Praha: Portál, 2001, 246 s. : i. ISBN 80-7178-557-1. info
- LINKA, Arne. Kapitoly z muzikoterapie. Vyd. 1. Rosice u Brna: Gloria, 1997, 155 s., [2. ISBN 80-901834-4-1. info
- neurčeno
- LIEBMANN, Marian. Skupinová arteterapie :nápady, témata a cvičení pro skupinovou výtvarnou práci. Translated by Johana Elisová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005, 279 s. ISBN 8071788643. info
- PAYNE, Helen. Kreativní pohyb a tanec ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999, 239 s. ISBN 80-7178-213-0. info
- ŠICKOVÁ-FABRICI, Jaroslava. Základy arteterapie. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002, 167 s. : i. ISBN 80-7178-616-0. info
- Výukové metody
- Výklad,power-pointové prezentace, sebezkušenostní práce ve skupině a ve dvojicích, nonverbální i verbální reflexe, vlastní prezentace zadaných úkolů, diskuse.
- Metody hodnocení
- Pro získání zápočtu je třeba aktivní účasti v lekcích a vytvoření muzikoterapeutického programu pro vybranou cílovou skupinu.
- Informace učitele
- Setkání seminární skupiny budou probíhat každou středu od 16.30 do 18.00 hod v učebně č. 6.
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (nejnovější)