2012
Život v obrácení
SVOBODOVÁ, ZuzanaZákladní údaje
Originální název
Život v obrácení
Název česky
Život v obrácení
Autoři
Vydání
Praha, Česká vzdělanost v Evropě II. od s. 172-183, 12 s. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta
Další údaje
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Organizační jednotka
Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická
ISBN
978-80-7290-627-7
Klíčová slova česky
duchovní člověk; duchovní život; duše; Jan Patočka; Jan Amos Komenský; naivní život; nepolitická politika; oběť; obrácení; otevřenost, otřes; pravda jako nekrytost; solidarita otřesených; životní pohyby
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 9. 1. 2014 21:43, PhDr. Zuzana Svobodová, Ph.D.
V originále
Zuzana Svobodová svým textem "Život v obrácení" ukazuje, jak promýšlel filosof Jan Patočka pojem "duchovní člověk". Duchovní život jako život v radikální otevřenosti, v nezakotvenosti, ve svobodě, v nekrytosti, tedy život v pravdě se projevuje také v činech jako nepolitická politika a ve společenství jako solidárnost společenství otřesených, jako solidarita i nesouhlase. Autorka připomíná Patočkou vyjádřený specifický rytmus duchovního prostředí v českých zemích, který je charakteristický svým vnímáním plurality a schopností plodného eklektismu vznikajícího ve zvláštních obdobích tvořivého napětí. Duchovní člověk jako přijímající a podstupující zlom naivního života je schopen života jako oběti, jako vydání se pro pravdu, jako bytostné zaslíbení se pravdě.
Česky
Zuzana Svobodová svým textem "Život v obrácení" ukazuje, jak promýšlel filosof Jan Patočka pojem "duchovní člověk". Duchovní život jako život v radikální otevřenosti, v nezakotvenosti, ve svobodě, v nekrytosti, tedy život v pravdě se projevuje také v činech jako nepolitická politika a ve společenství jako solidárnost společenství otřesených, jako solidarita i nesouhlase. Autorka připomíná Patočkou vyjádřený specifický rytmus duchovního prostředí v českých zemích, který je charakteristický svým vnímáním plurality a schopností plodného eklektismu vznikajícího ve zvláštních obdobích tvořivého napětí. Duchovní člověk jako přijímající a podstupující zlom naivního života je schopen života jako oběti, jako vydání se pro pravdu, jako bytostné zaslíbení se pravdě.