J 2012

(Ne)mediálnost filosofie

SVOBODOVÁ, Zuzana

Základní údaje

Originální název

(Ne)mediálnost filosofie

Název česky

(Ne)mediálnost filosofie

Název anglicky

(Non)mediality of Philosophy

Vydání

PAIDEIA: PHILOSOPHICAL E-JOURNAL OF CHARLES UNIVERSITY, Praha, Univerzita Karlova, PedF, 2012, 1214-8725

Další údaje

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická

Klíčová slova česky

médium, mediátor, filosofie, duše, péče o duši, věc veřejná, prostředek, bezprostřednost, komunikace

Klíčová slova anglicky

medium, mediator, philosophy, soul, care of the soul, public matter, instrument, immediacy, communication

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 3. 12. 2013 15:12, doc. PhDr. Zuzana Svobodová, Ph.D.

Anotace

V originále

Může hrát filosofie roli prostředníka (média)? Pokud ano, co zejména má (může) filosofie zprostředkov(áv)at a komu? (Tj. mezi kým je filosofie prostřed(ní)kem/médiem?) Je filosofie věcí veřejnou? Pokud ano, jakým způsobem a proč? Téma média a filosofie je zde vnímáno jako prohlubující otázka po filosofii samotné, tedy co je to filosofie, co znamená filosofovat a v jakém vztahu je k filosofii pojem médium či vztah mediálnosti. I když otázka postavení filosofie k veřejným sdělovacím prostředkům zde není otázkou prvotní, přesto se promýšlení mediálnosti filosofie dotýká i problematiky, zda je filosofie věcí veřejnou, případně v jakém smyslu jí náleží úkol mediátorky.

Česky

Může hrát filosofie roli prostředníka (média)? Pokud ano, co zejména má (může) filosofie zprostředkov(áv)at a komu? (Tj. mezi kým je filosofie prostřed(ní)kem/médiem?) Je filosofie věcí veřejnou? Pokud ano, jakým způsobem a proč? Téma média a filosofie je zde vnímáno jako prohlubující otázka po filosofii samotné, tedy co je to filosofie, co znamená filosofovat a v jakém vztahu je k filosofii pojem médium či vztah mediálnosti. I když otázka postavení filosofie k veřejným sdělovacím prostředkům zde není otázkou prvotní, přesto se promýšlení mediálnosti filosofie dotýká i problematiky, zda je filosofie věcí veřejnou, případně v jakém smyslu jí náleží úkol mediátorky.

Anglicky

(Non)mediality of Philosophy. (Article) – Can philosophy play an intermediary role (that of a medium)? If so, what does philosophy have to mediate in particular (can it do so?) and to whom? (That is, between whom is philosophy the intermediary/instrument/medium?) Is philosophy a public matter? If so, how and why is it the case? The topic of the article – the media and philosophy – is regarded as a more detailed question of philosophy per se, that is what philosophy is, what it means to philosophize, and what is the relationship between philosophy and the concept of a medium or intermediary relations. Although the question of the position of philosophy towards public media is not of primary concern, considerations on the media status of philosophy also cover the issue of whether philosophy is a public matter, or in what sense it deserves the task of an intermediary.