J 2012

(Ne)mediálnost filosofie

SVOBODOVÁ, Zuzana

Základní údaje

Originální název

(Ne)mediálnost filosofie

Název česky

(Ne)mediálnost filosofie

Název anglicky

(Non)mediality of Philosophy

Vydání

PAIDEIA: PHILOSOPHICAL E-JOURNAL OF CHARLES UNIVERSITY, Praha, Univerzita Karlova, PedF, 2012, 1214-8725

Další údaje

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická

Klíčová slova česky

médium, mediátor, filosofie, duše, péče o duši, věc veřejná, prostředek, bezprostřednost, komunikace

Klíčová slova anglicky

medium, mediator, philosophy, soul, care of the soul, public matter, instrument, immediacy, communication

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 3. 12. 2013 15:12, PhDr. Zuzana Svobodová, Ph.D.

Anotace

V originále

Může hrát filosofie roli prostředníka (média)? Pokud ano, co zejména má (může) filosofie zprostředkov(áv)at a komu? (Tj. mezi kým je filosofie prostřed(ní)kem/médiem?) Je filosofie věcí veřejnou? Pokud ano, jakým způsobem a proč? Téma média a filosofie je zde vnímáno jako prohlubující otázka po filosofii samotné, tedy co je to filosofie, co znamená filosofovat a v jakém vztahu je k filosofii pojem médium či vztah mediálnosti. I když otázka postavení filosofie k veřejným sdělovacím prostředkům zde není otázkou prvotní, přesto se promýšlení mediálnosti filosofie dotýká i problematiky, zda je filosofie věcí veřejnou, případně v jakém smyslu jí náleží úkol mediátorky.

Česky

Může hrát filosofie roli prostředníka (média)? Pokud ano, co zejména má (může) filosofie zprostředkov(áv)at a komu? (Tj. mezi kým je filosofie prostřed(ní)kem/médiem?) Je filosofie věcí veřejnou? Pokud ano, jakým způsobem a proč? Téma média a filosofie je zde vnímáno jako prohlubující otázka po filosofii samotné, tedy co je to filosofie, co znamená filosofovat a v jakém vztahu je k filosofii pojem médium či vztah mediálnosti. I když otázka postavení filosofie k veřejným sdělovacím prostředkům zde není otázkou prvotní, přesto se promýšlení mediálnosti filosofie dotýká i problematiky, zda je filosofie věcí veřejnou, případně v jakém smyslu jí náleží úkol mediátorky.