J 2012

K odrazu české filosofie výchovy ve světě

SVOBODOVÁ, Zuzana

Základní údaje

Originální název

K odrazu české filosofie výchovy ve světě

Název česky

K odrazu české filosofie výchovy ve světě

Název anglicky

The resonance of Czech Philosophy of Education in the World

Vydání

PAIDEIA: PHILOSOPHICAL E-JOURNAL OF CHARLES UNIVERSITY, Praha, Univerzita Karlova, PedF, 2012, 1214-8725

Další údaje

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Jabok - Vyšší odborná škola sociálně pedagogická a teologická

Klíčová slova česky

výchova, zdroje výchovy, smysl výchovy, Komenský a výchova, Jan Patočka a výchova, výzkum Komenského děl ve 20. století, zastoupení Komenského děl v teoriích výchovy

Klíčová slova anglicky

education, training, sources of education, the meaning of education, Comenius and education, Jan Patočka and education, researches on Comenius in the 20th century, representation of Comenius’ work in the theory of education and training

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 3. 12. 2013 14:59, doc. PhDr. Zuzana Svobodová, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek vychází zejména z díla Jana Patočky, včetně nově vydané korespondence Jana Patočky s komeniology působícími u nás, ale především v zahraničí. Cílem příspěvku je ukázat vliv Komenského filosofie výchovy, dále pak představit, jaké obrazy o výchově povstávají z Komenského díla, jak jsou recipovány v další teorii výchovy a zvláštní pozornost se zaměřuje na otázku, které impulzy z Komenského pojetí výchovy byly podstatné pro Jana Patočku, například důraz na výchovu k otevřenosti v pravdě a na lidskost jako cíl výchovy.

Česky

Příspěvek vychází zejména z díla Jana Patočky, včetně nově vydané korespondence Jana Patočky s komeniology působícími u nás, ale především v zahraničí. Cílem příspěvku je ukázat vliv Komenského filosofie výchovy, dále pak představit, jaké obrazy o výchově povstávají z Komenského díla, jak jsou recipovány v další teorii výchovy a zvláštní pozornost se zaměřuje na otázku, které impulzy z Komenského pojetí výchovy byly podstatné pro Jana Patočku, například důraz na výchovu k otevřenosti v pravdě a na lidskost jako cíl výchovy.